Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alternativ til truxal


Anbefalte innlegg

Har fått truxal for angst. Jeg blir bare trøtt av dem og føler at det ikke hjelper meg i hverdagen overhode. Er det noen andre alternativer til truxal jeg kan vurdere? Som fjerner angsten min, ikke gjør meg stuptrøtt/sliten hele tiden så jeg kan fungere i hverdagen og som ikke er vanedannende.

 

Tusen tusen takk på forhånd

 

Anonymous poster hash: bdc51...c8b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei.

 

Først og fremst: ta dette opp med fast legen din. Det er kun han som i teorien kan bestemme hvilke legemidler du skal bruke.

 

Jeg kan anbefale Escitalopram (cipralex). Har brukt dette i over 6 år og funker svært godt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er i dialog med lege men vil ha erfaringer fra andre som kan ha opplevd noe av det samme og tips til hva som kan være ett alternativ. Antidepressiva er ikke ett alternativ. Anonymous poster hash: bdc51...c8b

Hvorfor er ikke antidepressiva aktuelt for deg? Det er jo det som fungerer best på angst og hindrer (minsker risiko) også deprisive episoder.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Har fått truxal for angst. Jeg blir bare trøtt av dem og føler at det ikke hjelper meg i hverdagen overhode. Er det noen andre alternativer til truxal jeg kan vurdere? Som fjerner angsten min, ikke gjør meg stuptrøtt/sliten hele tiden så jeg kan fungere i hverdagen og som ikke er vanedannende.

Tusen tusen takk på forhåndAnonymous poster hash: bdc51...c8b

Dessverre er det slik at de medisinene som virkelig virker også er vanedannende (Benzodiazepiner). Hadde det eksistert en vidundermedisin uten bivirkninger, hadde jo alle selvsagt fått den isteden for. Men en annen medisin, som nok også gjør deg litt trøtt, men er nokså virksom uten å være vanedannende, er Seroquel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg ville gått for Vival (benzo). Lykkepiller og andre som er for psyken har relativt mye bivirkninger, og de fleste gjør det trøtt som Truxal.

Man blir på en måte like avhengig av ikke-avhengighetsskapende medisin. Mao. må disse også tas hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...