Gå til innhold

10 dager i Alicante - hva kan man gjøre?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg skal til 10 dager i Alicante fra og med neste uke. 

Skal bo på hotell i sentrum, noe som betyr at jeg har gåavstand til veldig mye av byen.

I tillegg vet jeg at Alicante er et bra sted dersom jeg vil besøke noen andre byer i nærheten. 

 

I byen vet jeg at det er muligheter for shopping, stranda, et par museum, borgen, strandpromenaden, restauranter, se i gatene, samt at gamlebyen ser veldig fin ut. 

Utover dette vet jeg ikke så veldig mye av aktiviteter i byen, og heller ikke hva jeg bør se og gjøre. 

 

Andre byer jeg tenker å besøke er Murcia og Valencia. 

Har også tenkt litt på Torrevieja og Villajoyosa, samt sett litt på Cartagena og Altea. 

Finner lite om disse byene ved å søke på Google, så vet heller ikke her hva jeg bør se og gjøre, og om disse byene er verdt å besøke. 

 

Hvordan er det med kriminalitet i byen?

Har lest at det er litt tyveri og svindel der, samt at det er mange hjemløse dyr i gatene. 

Mer enn det vet jeg ikke. 

 

Jeg er jo snart 21 år og gutt, så jeg bør vel kunne gå alene om kvelden/natta i byen?

 

Alicante ser ut som en veldig fin og spennende by, og jeg gleder meg veldig! :-) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare vært i Benidorm og Puerto Pollenca på Mallorca... jeg liker best å oppholde meg på stranden med øl i kjølebagen og musikk på øret ^^ Men liker å labbe rundt og få med meg litt kultur også.

Spørs jo hva du vil ha ut av ferien. Det virker som du har det meste dekket i posten din selv.

 

Angående kriminalitet, har ikke opplevd det selv. Ta vanlige forholdsregler så skal det vel gå bra. Reiseforsikring er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...