Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vanlige spørsmål om nettverk. Update 26/9.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin guide, men prøvde den register endringen og rebootet, men det fungerer ikke. Har fungert før var bare en dag det plutselig ikke ville, har ikke hatt tid til å prøvd så mye, men det er veldig irritabelt! Og etter rebooten kommer jeg ikke inn i registret igjen :dontgetit: Det kommer opp på samme plassen der jeg gjorde endringen og så avslutter det med en gang! Skjønner ingen ting!

Lenke til kommentar

Jeg hadde det problemet med at når folk prøvde og connecte til sharen min, fikk de opp en "Ingen Tilgang" melding. Jeg letet meg litt fram i registeret og fant "forceguest" nøkkelen. Den var satt til 0, og jeg tenkte som så at hvis folk connectet, brukte de automatisk brukernavnet de var logget på med på sin egen maskin i det øyeblikk. F.eks. KNUT\Aleks har jo null tilgang til pc'en mens Gjest derimot, hadde lese tilgang. Mulig jeg dreit meg litt ut der, men det funket for meg. Med en gang jeg satt forceguest til 1 og rebootet fungerte alt knirkefritt.

Hvis flere får det samme problemet her skal jeg fjerne det fra guiden..

Lenke til kommentar
Var den deaktivert eller aktivert? Hvis den var deaktivert, så prøv en reboot.

Hjalp desverre ikke, får samme feilmeldingen

Skrev deT litt vanskelig der kanskje, men hvis den var deaktivert, så aktiver den og ta en reboot.

Synes det er litt merkelig at det ikke virker på folk her. Virket jo veldig bra på meg :shrug: .

Endret av Marti
Lenke til kommentar

Til wackojacko, for å kjøre uten passord må du ha på enkel fildeling, under mappealternativer i explorer, og gjestekontoen aktivert uten passord. Dette er ikke det sikreste men sikkert det enkleste...

 

Hvis det fortsatt ikke virker prøv å forklar problemet litt bedre/nøyaktigere, hvem får ikke tilgang fra hva til hvem.

Lenke til kommentar
Kan vel ikke lage en liten guide for de stakkars folk som skal ha eksamen i nettverk på mandag, kan du vel?  :cry:

Hvilke emner er det dere skal ha om?

OSI-modellen og masser av detaljer om hva alle lagene gjør. Grusom nettverksbok på småfrekke 700 sider :roll:

 

Uansett, flott guide du laget.

Lenke til kommentar
Kan vel ikke lage en liten guide for de stakkars folk som skal ha eksamen i nettverk på mandag, kan du vel?  :cry:

Hvilke emner er det dere skal ha om?

OSI-modellen og masser av detaljer om hva alle lagene gjør. Grusom nettverksbok på småfrekke 700 sider :roll:

 

Uansett, flott guide du laget.

Takk for det :) .

Går det ann å få kjøpt den nettverksboken et sted?

Tror btw ikke at jeg kunne lagd en guide som kunne hjulpet deg veldig mye :p .

Lenke til kommentar
Til wackojacko, for å kjøre uten passord må du ha på enkel fildeling, under mappealternativer i explorer, og gjestekontoen aktivert uten passord. Dette er ikke det sikreste men sikkert det enkleste...

 

Hvis det fortsatt ikke virker prøv å forklar problemet litt bedre/nøyaktigere, hvem får ikke tilgang fra hva til hvem.

Jeg finner ikke enkel fildeling under mappealternativer i explorer, kan du være vennlig å forklare bedre hvordan jeg aktiverer enkel fildeling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...