Gå til innhold

Oktoberfest - FunFact - 40mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Bruker: FunFact

Utstyr: Canon 6D, 40mm f/2.8

Deltakernivå: Hardcore

Utfordring/Tema: Alle bildene skal være relaterte/inspirerte av dagens kort i Frie Tøylers dagskalender for TjueTretten.

 

(Frie Tøyler er en samling aktører innen musikk, film, fotografi, videokunst, grafisk design, illustrasjon, litteratur og web. De er for tiden aktuelle med fotokalenderen TjueTretten - en 365-dagers kalender som inneholder et foto, et sitat og en anbefaling for hver dag. Dette ser jeg på som en ekstrem utfordring da jeg ikke sjekker dagens kort før tidligst dagen før bildet skal tas.)

Ps: Velger å tolke dagens kort veldig fritt noen ganger for å ha sjans til å fullføre utfordringen.

Edit: Måtte fikse opp i noen trykkleifer...

Endret av FunFact
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg Blomvik. Takk for tilbakemeldig! Fryktet bare at jeg ikke kommer til å få tid til å ta så mange bra bilder denne festen, så jeg følte at jeg måtte velge det jeg brukte. Men jeg har jo også valgt en latterlig utfordring som jeg må bli flinkere til å forholde meg til..

Lenke til kommentar
02

Dagens bilde er inspirert av sitatet: "Kva skal folk med televisjon? Når dei har imaginasjon, eit vidunderleg apparat som fyller mang ein einsleg time, mang ei svevnlaus natt."


post-160486-0-19433000-1380751916_thumb.jpg


Bildet bærer nok preg av en sliten fotograf på vei hjem fra jobb, og redigeringen i ettertid likeså. Litt for mye kontrast (men valgte å beholde fargestikkene for å gi en verdslig - klodeaktig - assosasjon)


Se spoiler for en annen kandidat

post-160486-0-27105900-1380752077_thumb.jpg

Lenke til kommentar

I bilde 2 så sliter jeg med å se hva du har tatt bilde av. Etter å ha lest teksten så skjønner jeg det. Det er få klare punkter og fokus sitter ikke så godt. Det blir artistisk og kreativt, men jeg skjønner ikke greia.

Spoiler bildet derimot er noe helt annet. Her er det flotte linjer som skaper dybde, fokus sitter bedre. Jeg ser hva det er. Dette kan jeg like. Fine fargetoner. Komposisjonen sitter. Dette er kunst.

 

Smaken er som baken...

Lenke til kommentar

Ah.. fontenen utenfor Nationaltheateret stasjon.. :) Kreativt!!

Takker! :)

 

Jeg fikk vel ikke helt om jeg forsto assosiasjonene dine til temaet for dag 1,men det var en fin studie, fint belysning.

 

Du traff godt med dag to, god imaginasjon og humor der, likte det du valgte bedre enn det i spoileren

JorunT: Det jeg forsøkte meg på var vel en vid tolkning av at motivet verken er Meryl Streep ELLER Dolly Parton, men en noe helt annet (måtte på en eller annen måte relatere det til sitatet...)

 

Synes etterbehandlingen var grei nok jeg. Ser ut som en kule av vann, der stengene såvidt berører overflaten.

Takker! Jeg kunne ha brukt litt bedre tid og ryddet opp på øverste venstre side av bildet lit...

 

Her må jeg innrømme att jeg likte spoiler-bildet best, men de var fine begge to.

Veldig kreativt.

Tusen takk. Jeg var ikke helt sikker selv på valg av bilde, men bra at du likte noe ihvertfall! ;) Det blir nok vanskeligere å være kreativ etterhvert, men det er jo endel av utfordringen.

 

I bilde 2 så sliter jeg med å se hva du har tatt bilde av. Etter å ha lest teksten så skjønner jeg det. Det er få klare punkter og fokus sitter ikke så godt. Det blir artistisk og kreativt, men jeg skjønner ikke greia.

Spoiler bildet derimot er noe helt annet. Her er det flotte linjer som skaper dybde, fokus sitter bedre. Jeg ser hva det er. Dette kan jeg like. Fine fargetoner. Komposisjonen sitter. Dette er kunst.

 

Smaken er som baken...

He he. Tusen takk for tilbakemelding. Jeg hadde flere tanker i hodet samtidig da jeg tok bildene. Jeg så for meg jordkloder, orgler, vannvegger, glassblåsing og masse rar i prosessen. Samtidig ville jeg ikke få med meg uønsket, sjenerende lys...

 

Veldig flotte bilder med flott lys på begge. Jeg synes du har valgt helt rett (ift spoilerbilder).

Tusen takk! :)

 

 

Til alle Sammen: Takk for tilbakemeldinger. Jeg setter vedlig stor pris på kritiske tilbakemeldinger, og tips og triks om forbedring, så ikke vær redd for å gi det :)

Lenke til kommentar

03

Dagens bilde er inspirert av følgende bilde fra dagens kort i FrieTøyler kalendern (se spoiler),

 

 

post-160486-0-43766300-1380934545_thumb.jpg

 

 

post-160486-0-22921200-1380934369_thumb.jpg

 

Dagens bilde er hverken bra fototeknisk utført, eller særlig kreativt, men hardcore er hardcore...

 

Vurderte også dette, litt artigere, men fremdeles ikke bra...:

 

post-160486-0-72039100-1380934595_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

04

Dagens bilde er inspirert av dagens anbefaling: Buddy Guy - Sweet Tea (album) (forøvrig veldig bra musikk, må sies)

 

post-160486-0-56001900-1380934796_thumb.jpg

 

Vurderte også dette bildet, men syntes det ble litt for tydelig henspilling til albumnavnet (se spoiler):

 

 

post-160486-0-66505100-1380934884_thumb.jpg

 

Endret av FunFact
Lenke til kommentar

Flotte bilder. Alltid artig med tillegsutfordringer, ihvertfall når de blir så konkrete som i ditt tilfelle. Liker foreløpig bilde 1 og 4 best. Ideen med å legge ved kalenderbilde slik som du gjorde på dag 3, kan du godt føre videre, da vi kan se hva du har hatt å arbeide med.

 

Gleder meg til å følge tråden videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...