Gå til innhold

Forumets uoffisielle trommetråd


cwerner

Anbefalte innlegg

Vet det er noen trommiser på forumet her... og tenkte at vi kunne snakke om litt forskjellige trommeting her.

 

 

Litt om meg: har spilt trommer i 5-6 måneder nå :w00t:

Har et Pearl forum trommesett (alle må jo begynne et sted :p )

Og bruker Vic firth og Easton trommestikker :D

 

 

 

btw, post nummer 500 :D

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trommis her og, spilt i 13 år mer eller mindre (korps de første 4-5 årene (skarptromme/trommesett), band de resterende årene).

 

Utstyr:

-Yamaha Maple Custom Absolute 5 trommers Bilder (to øverste postene)

-Tama Rockstar 5 trommers

-Zildjian A Custom/Avedis/Z Custom cymbaler, samt en Wuhan China, Sabian AAX Mini China og en Paiste SF Splash

-Yamaha DFP-880 dbl.pedaler

-Skarptrommer: Tama SC Maple & Pearl Sensitone Brass, begge 14x6,5"

 

Bruker stort sett Vic Firth stikker jeg og, 5A.

 

Hyggelig trådforsøk forresten! Gøy å treffe flere med samme interesser,

Lenke til kommentar

Har spilt trommer siden jeg var 6 år, og er nå 16. Har spilt i koprs hele tiden, både skole- og voksenkorps. Spiller nå i band, mest jazz (funk, trad).

Har et enkelt Ludwig trommesett, husker ikke hva mer enn Ludwig det het. Sabian cymbaler.

 

Flere jazz-trommiser her? Jeg søkte norsk Jazzforums sommerkus i jazzimprovisasjon nå i år, kom inn men kunne ikke reise. Tenker å søke igjen til neste år, noen andre som skal?

 

Legger ved en liten låt. Pass på for offbeat, hadde så lav lyd på høyttalerne at jeg ikke hørte annet enn meg selv når jeg spilte.. :D

http://home.no.net/reeeeg/tromme/B%f8rre%2...kk%20drums).mp3

Lenke til kommentar
Her er det en. Har Pearl Export EX dobbelbass sett med Sabian b8 cymbaler, og bruker Vic Firth. Har spilt i en 2-3 år.

Jeg foretrekker easton stikkene ovenfor trestikker, siden jeg synes de blir litt for lette, og fort oppspiste... Legger ved en link her

 

Forandret litt på setupen idag, fant ut at den ene trommen passet i støttet til den andre trommestolen min :p er veldig fornøyd :D

post-200-1103649588_thumb.jpg

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Jeg planleger å kjøpe nye cymbaler etter jul..noen som har noen tips? Tenkte på Zildjian A mastersound hi-hats, men jeg trenger en eller to crash cymbaler også.

Noen forslag?

Veldig vanskelig og anbefale enkeltcymbaler i grunn, ettersom det er så individuelt hvilken lyd man er ute etter og synes høres bra ut. A Custom og Avedis liker jeg veldig godt, plalegger selv å skaffe A Custom Mastersound hats en gang i løpet av neste år. Kan anbefale A Custom crasher hvertfall, eventuelt Projection utgavene om du spiller mer heavy type musikk. Ville styrt unna Z Custom, synes de blir for mye "gong" lyd, ikke veldig allsidige crasher for å si det sånn. Avedis Medium/Medium Thin er også fin-fine, samt flere andre fra Sabian (AAX/AA/HHX/HH) og Paiste (2002/Dimension/Sign.). Finnes også flere andre mindre kompanier men har ikke så god peiling på hva som er bra og ikke bra der... lønner seg vel helst å prøve så mye som mulig... :thumbup:

 

Men om du vil satse seriøst på tromming vil jeg anbefale å kjøpe så gode cymbaler som du har råd til, ikke gå for billigste utvei. Får så uendelig mye mer igjen for pengene da, slipper å måtte angre og bytte de ut etterhvert liksom. ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Tenker på å satse på noen zildjian a custom eller avedis, ettersom jeg har hørt mye bra om dem. Har tenkt til å kjøpe noen "ordentlige" cymbaler som jeg kan ha en stund. Penger er heller ikke no så særlig stort problem siden jeg kjøper de i usa, hvor de koster halvparten av det de gjør her :D

Lenke til kommentar

frakten er ikke no problem..siden jeg drar dit imorgen :D:D også er dollaren temmelig lav nå

 

EDIT: eks. A mastersound hi-hats'ene koster 250 dollar ganger 6.3 er 1600 ca. mens i norge så koster de 3700 ca. Og de fleste crash cymbalene koster mellom 80 og 170 dollar

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Har spilt i 8 år eller noe sånt nå. Bruker et gammelt premier-sett fra 70-tallet.

John Bonham-stil! Foråvrig Håkon Gebhardts gamle trommesett som jeg fikk kjøpt av han. (Gebhardt fra Motorpsycho om noen lurer)

 

Men jeg skal altså skifte trommeskinn og kanskje bytte ut noen symbaler.

Skinnene vil jeg ha i gammel stil og ikkeno oljeskinn eller noe.

Helt vanlige hvite coated weather king vil jeg tro. Om ikke noen vil anbefale andre skinn?

 

Og symbalen jeg vil bytte ut er nok riden. Vil ha en myk ride-lyd med en fin, klar og lys bell-lyd. Noen forslag?

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Har spilt i 8 år eller noe sånt nå. Bruker et gammelt premier-sett fra 70-tallet.

John Bonham-stil! Foråvrig Håkon Gebhardts gamle trommesett som jeg fikk kjøpt av han. (Gebhardt fra Motorpsycho om noen lurer)

 

Men jeg skal altså skifte trommeskinn og kanskje bytte ut noen symbaler.

Skinnene vil jeg ha i gammel stil og ikkeno oljeskinn eller noe.

Helt vanlige hvite coated weather king vil jeg tro. Om ikke noen vil anbefale andre skinn?

 

Og symbalen jeg vil bytte ut er nok riden. Vil ha en myk ride-lyd med en fin, klar og lys bell-lyd. Noen forslag?

 

Var på trommebutikken inni byen idag og prøvde et Gretch trommesett med en Z custom ride cymbal. Tror den passer ganske bra inn i beskrivelsen din, anbefaler at du sjekker ut den.

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
kan dere ikke legge ut lydfiler av når dere spiller ?

:)

 

Edit: Ingen trommeting på meg.. Har ikke trommer hjemme så det er vel ikke så rart :roll:

Ja, har allerede lagt ut, men..

Jeg spiller over en Børre Dalhaug låt

Som sagt, pass på offbeat. Hadde så lav lyd på høyttalerne, så jeg overdøvte musikken solid av og til, og datt dermed ut av takta.

 

Tell me whatcha think, da!

Lenke til kommentar

Her er noen videoer som Metallica cover-bandet mitt tok opp 22.des 04, men er desverre veldig dårlig lydkvalitet. Kun tatt opp gjennom mic'en på digitalkamera, trommene er veldig dominerende. Lønner seg å ha hørt sangene før for å få noe ut av de hvertfall ;)

 

Videoer

 

Dette er ikke mitt faste band, har kun spilt med de da jeg er på ferie her nede (Gran Canaria, alle i bandet er norske), og pleide å spille med de tidligere da jeg var fastboende på øya.

 

Langt fra perfekte opptak da, kun tatt på en vanlig øving, så dere får ta det med en klype salt... :p (i tillegg mangler vi bassist, noe som ikke gjør saken så mye bedre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...