Gå til innhold

HTPC-BOX 3.0 [kommentarer]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bytt bios til en som ikke sjekker DVD'en ved boot, så slipper du dvden :)

EDIT: du har da ikke modchip? Ser ikke sånn ut på bildene :hmm:

EDIT2: Jada, med ny bios kan du tilogmed boote ms dash. Nå sitter jeg her med xboxen open, uten dvd spilleren, evox og ms dash funker :) Kjekt hvis jeg bestemmer meg for og dra den ut en dag da.(executer 2 bios)

5396157[/snapback]

Joda, jeg har modchip. SmartXX, som faktisk er en veldig god chip. Jeg har tatt den av nå under moddingen, siden ledningen til displayet er påloddet, og derfor blir chippen litt mer utsatt når jeg flytter på hovedkortet hele tiden.

 

Angående DVD-ROMen, så har jeg lyst til å ha den, siden jeg ikke har DVD-spiller i stua. Ren latskap fra min side, ettersom jeg faktisk jobber på elektrosjappe med behagelige personalpriser... Men selvfølgelig er det en idé med den biosen hvis det viser seg at jeg ikke har plass i kabinettet.

 

Ville bare nevne at mange av de store bildene ikke funker.

Du har *.jpg i linken til de mens filen(e) har *.JPG som filnavn.

Da vil ikke serveren vise de.

 

Er det bare meg eller er mange av bildene sinnsykt uskarpe?

Bruker du speilrefleksen? Hvilket objektiv Har du makrofunksjon?

Det er bra fokus på en del av bildet, og bare 20 cm unna er heeeeelt out of focus.

 

En annen sak jeg kom på. Hva med å montere PSU liggende på siden helt ute ved kanten.

Får du da plass til å montere HD stående på siden ved siden av, eller vil det kræsje med DVD-ROM'en det og?

 

Edit: Ser jo nå at det ikke blir plass til det. Siden kabinettet er veldig slankt.  :blush:

5403863[/snapback]

Jeg har testet de fleste muligheter. PSUen tar like stor plass stående som liggende. HDDen er for bred til å passe i høyden, så jeg tror nok jeg kommer til å plassere den i topplokket over PSUen.

 

Angående bildene er de fikset. Fint at dere sier ifra! Jeg bruker speilrefleks, men jeg har ikke macro-objektiv så det kan bli litt varierende resultat når jeg står en meter ifra med 125mm brennvidde... Jeg er fullt klar over at noen er ute av fokus :blush:

Lenke til kommentar

Fremgang 15.01.06

Dette har vert en produktiv helg. Jeg har vel stort sett vert inne og jobbet med xboxen, og anser meg nå som 90% ferdig. Det som gjenstår er å få fikset knappene på frontpanelet slik at de fungerer opp mot xboxen. Det kan ta litt tid å finne ut hvordan det store snurrehjulet fungerer... men nå er i hvert fall xboxen operativ :D

 

Først var det bare å få power- og eject-knappene til å fungerel, samt den trefargede dioden over power-knappen. Denne dioden har faktisk samme farge som de orginale xbox-diodene!

IMG_2649_th.jpg

 

Harddisken må også monteres. Her har jeg skrudd den fast i topplokket, plassert over strømforsyningen.

IMG_2651_th.jpg

 

Den interne trådløse kontrolleren er plassert i hjørnet til venstre. Den er festet med strips, slik at den ikke kommer i kontakt med noe metall. Grunnen til den ganske teite løsningen er fordi jeg ikke har plass noen andre plasser... men dette fungere bra. Ellers er portene limt fast med limpistol... man tager hvad man haver :D

IMG_2655_th.jpg

 

Her er et utsnitt av hvordan jeg har montert portene til kontrollerne. En skrue holder de fast. Legg merke til de to svarte lange greierne som er skrudd fast rett over portene... disse er brukt til å holde DVD-ROMen i press.

IMG_2659_th.jpg

 

Her er DVD-ROMen "montert". Det vil si "lagt til rette" i kabinettet. Jeg aner ikke hvordan jeg skal feste den slik at den ikke beveger seg inne i kabinettet. Akkurat nå ligger den oppå IDE-porten. Den er nesten 100% i water, så jeg vet ikke hvordan jeg skal feste den.

IMG_2661_th.jpg

 

Her er xboxen sett bakfra:

IMG_2663_th.jpg

 

Her er var det jammen lys i displayet! Feil dato vel å merke.

IMG_2667_th.jpg

 

Planen videre er å få festet DVD-ROMen og få knappene til å fungere. Jeg tar gjerne imot tips på hvordan jeg skal få festet DVD-ROMen. Jeg må også få festet fronten til CD-luken.

Lenke til kommentar

Han har fjernkontroll.

Den er plukket fra hverandre og koblet slik at knappene på selve spilleren fungerer som fjernkontrollen.

Ganske genialt må jeg si. :D

Liker løsningen med trådløs kontroller. Trur det blir noe slikt på meg og.

Og displayet ble kjempefett. Me want one too... :D

Lenke til kommentar
Skal du kjøpe en fjernkontroll til den? er fin tredjeparts kontroll på clas ohlson. Der kan du bare skru opp dongelen og herje. Den kan du bare skru opp.

5443411[/snapback]

 

Joda, har fjernkontroll... det er det jeg mener med å få knappene til å fungere. Illustrert her:

IMG_1469_th.jpg

 

Problemet er at jeg har to snurrehjul som jeg må finne ut hvordan fungerer. Får jeg dem til å fungere blir det perfekt til å bruke i media center. Som vanlig fjernkontroll bruker jeg den trådløse kontrollere, mens til spilling bruker jeg standard trådkontroller.

 

Og displayet ble kjempefett. Me want one too... :D

5443674[/snapback]

 

Ja, jeg kan hjelpe deg til å skaffe en hvis du vil... har ennå epostadressen til han jeg kjøpte den av.

 

Problemet mitt med displayet er at det ikke slår seg av når jeg slår av xboxen. Det lyser fremdeles etter at jeg har enten slått av manuellt, eller valgt å slå av via media center. Kanskje jeg må sette opp et relé som bryter forsyningsspenningen til displayet... få se hva jeg klarer å få til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Problemet mitt med displayet er at det ikke slår seg av når jeg slår av xboxen. Det lyser fremdeles etter at jeg har enten slått av manuellt, eller valgt å slå av via media center. Kanskje jeg må sette opp et relé som bryter forsyningsspenningen til displayet... få se hva jeg klarer å få til.

5444887[/snapback]

Kom til å tenke på en ting.

Displayet får spenning fra chip'en har jeg forstått.

Er den spenningen lik spenningen på USB'ene?

Har USB'ene spenning hele tiden, eller kommer den kun når Xboxen slåes på?

 

Hvis det er samme spenning, og den kun er der når Xboxen er på, kan du jo bruke den til å strømforsyne displayet.

(Forusatt at strømtrekket på displayet ikke overgår specs'en på USB'en seff....)

 

Håper du er heldig, og at det er slik som jeg tenkte. :D

Endret av snole
Lenke til kommentar
Her har det skjed fremgang må jeg si :thumbsup:

 

Likte det displayet ditt ;) er det LCD eller VFD? (Gidder ikke granske teksten)

 

Kommer du til å koble monokontaktene og scart kontaktene på xbox'en elr.?

5523213[/snapback]

 

Jeg bruker VFD, som er det mest synlige displayet på avstand.

 

Ellers har jeg tenkt å koble kontaktene på baksiden, men det blir ikke med det første. Jeg har jo den standard AV-kontakten tilgjengelig, så det er ikke viktig for meg å få dem koblet. Untatt kanskje digitalutgangen (spdif og toslink). Den er kjekk å ha.

Lenke til kommentar
Håper det er samme spenninga da.

Mener USB'en skal kunne levere ca 500 mA.

5535540[/snapback]

Den gir 5v ;) men et display tror jeg skal ha 12v hvis jeg ikke husker feil da.

5535968[/snapback]

 

 

Neinei, 5 volt holder i massevis, med mindre man vil ha et display som er defekt :!:

Jeg tror displayet trekker ca 150mA og driftsspenningen er 5 Volt, så USBen bør kunne levere det displayet trenger.

Lenke til kommentar
Neinei, 5 volt holder i massevis, med mindre man vil ha et display som er defekt  :!: 

Jeg tror displayet trekker ca 150mA og driftsspenningen er 5 Volt, så USBen bør kunne levere det displayet trenger.

5536574[/snapback]

Haha, det var vell slik du ødela forrige display, eller var det en feil-lodding,husker ikkje eg..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...