Gå til innhold

RYKTE: Galaxy S7 kan få knall-lyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dette er interessant for dere - helt greit. Skulle visst være en stor sak dette med hi-fi digitale spillere... skulle... faktisk så kan for det første folk ikke høre forskjellen i uavhengige og nøytrale tester, og i praksis er det ingen som kjøper MP3(og andre) lydspillere mer. Så kommer BT som overfører lyden digitalt der forsterkningen finner sted i hodetelefonene e.l., som gjør hvilket som helst lydbehandling i selve telefonen uaktuell. For det andre er dette ikke noe "tangible" sak, vanntetthet derimot - å ja. Alt fra opptak under vann til mobil som blir mistet i vann eller blir utsatt for fukt i svette bukselommer på en varm sommerdag.

Og at lydkvalitet har aldri solgt telefoner er bare fakta. Dere er velkommen å henvise til mobiler som satset spesifikt på "god lyd" og solgt pga akkurat dette, for jeg har ikke sett noen. Skjermer selger, kamera selger, innmat/ytelse selger, batteritid selger... ad nauseum, men aldri lyd.

Endret av nessuno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

jeg håper bare at S7 blir vanntett. Lydkvalitet selger ikke mobiltelefoner.

Jo det gjør det. Langt mer enn vanntetthet (hvem går med mobil ut i vannet, eller i dusjen?).

 

 

For de fleste er det en fordel at mobilen fungerer i regnvær, og samtidig vite at den faktisk tåler det.

Kan henvise til praksis here: Apple fikk mot seg en såkalt "class action" søksmål der folk kant ut at siden telefonen ikke er vanntett så ble det plassert en liten kliistrelapp i telefonen som byttet farge eller noe i den duren da den ble utsatt for vann. I praksis betydde dette at hvis telefonen ble plukket fra hverandre hadde en "utløst" lapp så nektet Apple noe som helst garanti på denne og all reparasjon ble fakturert kundene. Det viste seg derimot at nettopp å ha telefonen i en bukselomme gjorde at svetten kondenserte på og inne i telefonen, og dermed var Apples argument om "vannskade" ugyldig siden dette var alminnelig normal bruk.

 

Så i vårt lille land som er ikke kjent for mange soldager har vi derimot mye regn, så da jeg drar frem min S5 for å skifte låt i musikkspilleren er det kjekt å vite at det kan pøsregne uten at det gjør noe... bortsett fra å tulle med kapasitiv skjermberøring som liker ikke vanndråper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

jeg håper bare at S7 blir vanntett. Lydkvalitet selger ikke mobiltelefoner.

Jo det gjør det. Langt mer enn vanntetthet (hvem går med mobil ut i vannet, eller i dusjen?).

 

 

For de fleste er det en fordel at mobilen fungerer i regnvær, og samtidig vite at den faktisk tåler det.

Kan henvise til praksis here: Apple fikk mot seg en såkalt "class action" søksmål der folk kant ut at siden telefonen ikke er vanntett så ble det plassert en liten kliistrelapp i telefonen som byttet farge eller noe i den duren da den ble utsatt for vann. I praksis betydde dette at hvis telefonen ble plukket fra hverandre hadde en "utløst" lapp så nektet Apple noe som helst garanti på denne og all reparasjon ble fakturert kundene. Det viste seg derimot at nettopp å ha telefonen i en bukselomme gjorde at svetten kondenserte på og inne i telefonen, og dermed var Apples argument om "vannskade" ugyldig siden dette var alminnelig normal bruk.

 

Så i vårt lille land som er ikke kjent for mange soldager har vi derimot mye regn, så da jeg drar frem min S5 for å skifte låt i musikkspilleren er det kjekt å vite at det kan pøsregne uten at det gjør noe... bortsett fra å tulle med kapasitiv skjermberøring som liker ikke vanndråper.

 

Tror ikke du vet helt hva du snakker om.

 

1. iPhone 6S er omtrent like vanntett som andre telefoner som selges som vanntett. 

ref: 

 

2. Det er ingen regn sensor som sitter inni telefonen, det er en fuktsensor. Dette finnes på flere telefoner.

 

-------------

 

Personlig syntes jeg det er veldig morsomt at "Apple aldri innoverer", men allikevel dilter konkurrentene å leverer løsninger iPhonene da allerede har hatt i noen måneder. nVME flash er det bare iPhone som har, som gjør den mye raskere enn alle Samsung telefoner etc, 3D Touch, som nå Samsung også skal få.

 

Er veldig dyrt å kjøpe iPhone en gang i året, men det blir ekstra dyrt å kjøpe Samsung når de lanserer 3 toppmodeller i året. Da hadde jeg følt meg litt rævkjørt.

Lenke til kommentar

 

jeg håper bare at S7 blir vanntett. Lydkvalitet selger ikke mobiltelefoner.

Jo det gjør det. Langt mer enn vanntetthet (hvem går med mobil ut i vannet, eller i dusjen?).

Jeg føler meg veldig hemmet med min LG G3, da jeg må ha den i en vanntett lomme mens det regner. Jeg er også redd for å bruke den i regnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

jeg håper bare at S7 blir vanntett. Lydkvalitet selger ikke mobiltelefoner.

Jo det gjør det. Langt mer enn vanntetthet (hvem går med mobil ut i vannet, eller i dusjen?).

 

 

For de fleste er det en fordel at mobilen fungerer i regnvær, og samtidig vite at den faktisk tåler det.

 

 

 

 

jeg håper bare at S7 blir vanntett. Lydkvalitet selger ikke mobiltelefoner.

Jo det gjør det. Langt mer enn vanntetthet (hvem går med mobil ut i vannet, eller i dusjen?).

Jeg føler meg veldig hemmet med min LG G3, da jeg må ha den i en vanntett lomme mens det regner. Jeg er også redd for å bruke den i regnet.

 

 

Nå må dere gi dere! Hvor paranoide er det dere skal være!? Jeg har brukt utallige telefoner (Galaxy S4/S6, HTC One M7/M8, LG G3, Nexus 5, osv.) i kraftig regnvær uten at det skulle ha bydd på problemer. Ikke at jeg kunne bruke de så mye uansett, da vannet på skjermen ødelegger touchbruken (det gjelder også Sony-telefonene jeg har hatt). Å gå rundt og tro at litt regnvær ødelegger telefoner er bare dumskap. Rett og slett.

Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1. iPhone 6S er omtrent like vanntett som andre telefoner som selges som vanntett.

"omtrent"? Enten så er den eller så er den ikke. Å synke den ned i noe skål med tappevann/destillert vann er ikke noe bevis. Ytterligere, så er det ingen garanti. Garantien finner du i IP klassifiseringen til et produkt.

Prøv å la den ligge i sjøvann og se hva som skjer, blir litt andre boller enn vannskål hjemme.

2. Det er ingen regn sensor som sitter inni telefonen, det er en fuktsensor. Dette finnes på flere telefoner.

Hæ og hæ? Du får utdype disse påstandene ytterligere før jeg kommenterer.

 

Nå må dere gi dere! Hvor paranoide er det dere skal være!?

Ikke noe paranoia å kjøpe en telefon som er sertifisert til å tåle det som produsenten påstår at den skal tåle.

Og angående skjerm - ja - men jeg har filmet under vann med S5, så det ødelegger kun i hva skal man si - uklare forhold der skjermen ikke skjønner hva som skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...