Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

En quad A15 på 1.7-2.0GHz i en telefon kan brukes til å steke egg på. Hverken varemeutvikling eller battereilevetid vil være håndterlig. Quad A15 vil med dagens prosessnoder være for tablets.

 

Den som følger litt med på hva halvlederdivisjonen i Samsung offentliggjør vil se at Exonys er på vei fra asynkron klokkking til en LITTLE.Big konfigurasjon med synkron kloking.

 

2011-10-24_crh_arm_big_little_fig4.gif

2011-10-24_crh_arm_big_little_table1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg får ikke til og spille av videoer via vgTV, med s3'en fordi jeg ikke har støtte for html5 eller flash player. Men det går jo ikke an og laste ned flashplayer til mobilen :/ Er det noen som har en løsning til dette? :)

 

Her finner du flash player: http://d-h.st/x4v Fungerer iværtfall på JB og ICS. Last ned fil til mobilen og kjør den (du må først tillate "installasjon av ikke markedsprogrammer" - Innstillinger > sikkerhet > ukjente kilder) Chrome støtter vel ikke flash, så du må benytte en nettleser som gjør dette. :)

Lenke til kommentar

Skuirus, det høres logisk ut det du skriver og dokumenterer. Jeg tenkte og at 2GHz quad var litt drøyt pr dato. Men det vil jo kanskje skje ting på sikt når man får krympet CPU nok. Men det er nok lurt å ha en strømgjerrig CPU pluss en råere som sparker inn under høy last. Bruker man da telefonen til ting som ikke krever CPU nr 2, så vil man trolig få ganske mange dagers batterilevetid.

Lenke til kommentar

Det nye her er at A7 er designet for å være instruksjonssett og binærkompatibel med A15. Hvis en da har like mange A7 kjærner som A15 kjærener kan eksekveringen flyttes i løpet av 20us på 1GHz og 10us på 2GHz. Dette gjør at bruker ikke vil merke at det byttes prosessorer, er sikkert mulig å utnytte A7ene i paralell med A15 også. A7 er ikke så mye svakere enn en A9 på samme hastighet.

 

Prosessorene vil her alltid gå på full hastighet,klokkefrekvens og spenning skaleres ikke dynamsik som i dagens SoCer. Prosessorene vil enten gå for full speed eller sove, A7ene vil da eksempelvis hvis 30% av kapasiteten trengs, ikke gå på 35-40% av maks klokkehastighet som pa dagens gjør , men heller sove 70% av tiden. Dette nye konsepetet gjør det mye raskere å flytte eksekvering mellom prosessorkjærnene for å optimalisere ytelse vs effektforbruk.

 

Jeg tror noe av laggingen vi har sett på dual og quad core telefoner skyldes opstart, klokkehastighetsendringer og flytting av eksekvering som kommer av dagens system for bruk av multiprosessorsystemer. Dette kan jo også forklare hvorfor telefoner med identisk eller nærmest identisk hardware gir så forskjellig brukeropplevelse. Kvaliteten på koden som styrer dette og hvor kraftig poweroptimalisering som er valgt vil da ha stor innvirkning på opplevd ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De siste dagene har min S3 begynt og oppføre seg merkelig, den har begynt og lagge noe voldsomt til tider, og den restarter seg selv uten grunn.. Akkurat nå ligger den på stuebordet med oppstarts-skjermen "Samsung Galaxy SIII GT-I9300, så nå starter den heller ikke opp igjenn selv etter den har restartet seg... Må slå den av og starte den på nytt for og få den opp igjenn.

Noen som har opplevd lignende? Hva bør jeg gjøre med dette?

Telefonen har for øvrig stock ROM..

 

Edit: Nå vil ikke mobilen starte opp igjenn i det hele tatt.. Kommer ikke lenger enn oppstarts-skjermen "Samsung Galaxy SIII GT-I9300...

Endret av Standal
Lenke til kommentar

De siste dagene har min S3 begynt og oppføre seg merkelig, den har begynt og lagge noe voldsomt til tider, og den restarter seg selv uten grunn.. Akkurat nå ligger den på stuebordet med oppstarts-skjermen "Samsung Galaxy SIII GT-I9300, så nå starter den heller ikke opp igjenn selv etter den har restartet seg... Må slå den av og starte den på nytt for og få den opp igjenn.

Noen som har opplevd lignende? Hva bør jeg gjøre med dette?

Telefonen har for øvrig stock ROM..

 

Edit: Nå vil ikke mobilen starte opp igjenn i det hele tatt.. Kommer ikke lenger enn oppstarts-skjermen "Samsung Galaxy SIII GT-I9300...

 

Omtrendt tilsvarende skjedde med min sønn's S2. Utførte en hard reset, og siden har den vært ok :-)

Lenke til kommentar

Prøvde og ta en hard reset nå, men det er heller ikke mulig. Får ikke opp den menyen som skal komme..

Får vel bare sende den inn til Komplett da..

 

Enig i at dette virker som et fuktproblem. Feilen blir verre og verre over tid.Årsaken til dette er at hvis det kommer fukt i kontakt med et kretskort som ikke er helt rent (har forurensning av diverse saltioner) blir utsatt for fukt samtidig som det står spenning på så sarter en prosess som nalles elektromigrasjo. Krypstrømmer gjør at metallioner begynner åflytte seg fra en leder mot en annen, til slutt kan det dannes en kortslutning. Slike

feil kan oppstå på mange forskjellige plasser på et kort, dette er årsaken til at feilomfanget øker.

 

Hvis telefonen blir utsatt for fukt er det viktig å ta ut batteriet umiddelbart. Legg derette telefonen på et tørt og varmt sted et par dager før telefonen testes.40-60 grader er en grei temperatur, varmluftsoven fungerer suverent.

Lenke til kommentar

Måtte du betale reparasjonen selv? De er vel hissige på å fraskrive seg ansvar når fuktsensoren har slått ut? Får håpe at SGS4 blir vanntett....

Hadde forsikring på den så orket ikke å mase på verkstedet. Men har aldri fått så dårlig service av et verksted noensinne som jeg gjorde av verkstedet til telekiosken nå. Absolutt alt av kommunikasjon måtte gå gjennom butikken....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min S3 "døde" nettopp. En rask,svak,pulserende lyd i ca 2 sek og så ble alt svart. Har prøvd "alt", ta ut batteri, microSIM, Kies (som ikke finner tlf), den responderer ikke på ladern, kort og godt DØD! Noen som har en ide om hva dette kan være og hva jeg kan prøve videre? Og forresten, mobilen er kjøpt på CDON. Hvordan blir det da med lånetlf? Nå er det jo julerush og greier.....

Lenke til kommentar

Min døde også i går kveld. Reagerer hverken på ladere eller knapper... Vet noen hvor lang tid komplett bruker på dette?

Min S3 "døde" nettopp. En rask,svak,pulserende lyd i ca 2 sek og så ble alt svart. Har prøvd "alt", ta ut batteri, microSIM, Kies (som ikke finner tlf), den responderer ikke på ladern, kort og godt DØD! Noen som har en ide om hva dette kan være og hva jeg kan prøve videre? Og forresten, mobilen er kjøpt på CDON. Hvordan blir det da med lånetlf? Nå er det jo julerush og greier.....

 

Føler med dere begge to, trist når de nærmeste skal forsvinne så uventet og brutalt rett før juletiden! Dere må nok dessverre forberede dere på lang ventetid og muligens en jul uten S3..

Lenke til kommentar

Når det gjelder fukt: Greit at en vanlig mobil ikke skal tåle regn og snø, men har ikke Forbrukerombudet/rådet sagt noe som at mobiltelefoner som selges i Norge skal tåle norske værforhold? Jeg bruker en "case" fra Puro + en tykk "lomme" når jeg er ute. Hvis jeg får beskjed om at den er fuktskadet kommer jeg til å le. Eller gråte. Vi får se. :-)

 

Edit: Hvis man opplever kondens, kan man da bare glemme forsikringen? Som sagt, mobilen skal tåle å brukes i Norge. Da vil jo kondens være mer eller mindre uunngåelig...

Endret av natolars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...