Gå til innhold

Alltid oppdateringer ved oppstart


Sunhome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nettopp feil med  kb954154 hotfix og.

 

Det virker for meg som om det er installer versjon (update.exe) som er problemet.

 

For å gjøre det enkelt:

 

-laste ned den norsk versjon av kb954154 i en folder (det er vel den norske som skaper problemer, er ikke det?)

 

-søk i PC-en din for update.exe. Du vil finne mange. Peke til en update.exe installer (det er i en c:\windows\softwareDistribution folder med versjon : 6.3.00.13.0 fra 2008.)

 

-kopiere update.exe derfra til update folder som du har i din extraktet kb954154. Overskrive update.exe som er der fra før.

 

-dobbeltklikk på den.

 

(for meg ble det at løsningen ble funnet :cool: )

Lenke til kommentar
For å gjøre det enkelt:

 

-laste ned den norsk versjon av kb954154 i en folder (det er vel den norske som skaper problemer, er ikke det?)

 

-søk i PC-en din for update.exe. Du vil finne mange. Peke til en update.exe installer (det er i en c:\windows\softwareDistribution folder med versjon : 6.3.00.13.0 fra 2008.)

 

-kopiere update.exe derfra til update folder som du har i din extraktet kb954154. Overskrive update.exe som er der fra før.

 

-dobbeltklikk på den.

 

Hvis man gjør som beskrevet, vil det så være fare for at det evt. dukker opp nytt problem, når Microsoft etterhvert slipper sin egen patch/fix for KB954154 issuet gjennom Windows Update? (at man må gå ny runde med "workaround" i Systemmappen etc.?

 

Drøyer det lenge før MS kommer med en update, er det fristende å forsøke resepten over her, om det er trygt :)

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Nå er det faktisk slik at WU tilbyr ikke lenge den -NO versjon...kontrollert nå den 13.09.08 kl: 16:43.

 

Det betyr at du kan ikke laste ned hotfixpackage som jeg tidliger har anbefalt.

 

Grunn til at jeg valgte å laste ned package, var for å dobbeltkontrollere at den allerede extrakted package ,i min C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\f872ba23033d17e226e4949a7ec6bbb7\update var ikke annet enn det samme. jeg ville bekrefte minstanken for den update.exe saken.

 

På grunn at update.exe som var å finne der var den det var, valgte å manuelt installere dvs med å utføre update.exe via cmd, samtidig som jeg forandret verdien ---til ikke å lukke---etter utførelsen.

 

(verdien som gjør at du ser så vidt cmd vindue å åpner seg for så å lukke)

 

Jeg registrerte da at det var ingen action.

 

For at du skal utføre den oppdateringen på riktig måte, dvs ingen direkte overskrivelse i \system32 mappe (det er ikke bare der den skal kopieres), samtidig at den gamle vers. vil være å finne i $NtUninstallKB954154_W11$ folder, for avinstallering (tilbakestilling), så kan du nå åpne  i din C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\?????\update folder og erstatte den update.exe med en som du finner i en av de andre +foldere i \Download.

 

Slik vil systemet oppdatere seg riktig, hvis:

 

-du får meldningen igjen, som mange har opplevd (da skal du få melding i WU at filen er ferdig nedlastet, 0KB,) og dermed bare å taste videre 

 

eller at -du dobbeltklikker på den update.exe som du nettop kopierte inn i \update folder.

 

Slik er systemet ditt  ajour, og sikret. DVS du kan avinstallere denne saken, hvis det blir nødvendig.

 

At MS har valgt å fjerne den fra WU, er etter min menning på grunn at de må fikse mer enn bare å erstatte med det riktig update.exe. Og det på grunn av det jeg har beskrevet ovenfør.

 

Systemet som allerede har lastet ned den "bananas" saken vil ikke være i stand til å laste en ny pakke hvor bare .exe filen er forandret. Ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...