Gå til innhold

Bilde i adresselinjen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
<link rel="shortcut icon" href="logo.jpg" type="image/x-icon">

5642618[/snapback]

Tja, det blir da feil.

image/x-icon referer til filformatet ICO, ikkje JPG. Om du skal bruke eit JPEG-bilde som favicon må du bruke image/jpeg.

Skrevet

5642618[/snapback]

Tja, det blir da feil.

image/x-icon referer til filformatet ICO, ikkje JPG. Om du skal bruke eit JPEG-bilde som favicon må du bruke image/jpeg.

5642748[/snapback]

s-s-sorry

Skrevet

mange webservere som har sånn at du kan legge favicon.gif / .ico i root / i en mappe så får man det på alle sider i root / i den mappa også! :)

da slipper du ha det på alle sider!

Skrevet

Finnes mange programmer som lager .ico av bildefilene dine.

Jeg brukte en nettbasert en engang, bare lastet opp bildet på web så fikk du tilbake .ico i 2-3 formater i en .zip fil.

Skrevet
Finnes  mange programmer som lager .ico av bildefilene dine.

Jeg brukte en nettbasert en engang, bare lastet opp bildet på web så fikk du tilbake .ico i 2-3 formater i en .zip fil.

5646965[/snapback]

Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha URLen til den?

Skrevet (endret)
Finnes  mange programmer som lager .ico av bildefilene dine.

5646965[/snapback]

Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha URLen til den?

5646971[/snapback]

Nei. :hm:

Googlet bare på ".ico converter" elns.

EDIT: Fant noe men tror ikke det var den jeg brukte: http://www.coolutils.com/Online-Image-Converter.php

Endret av -Teddy-
Skrevet

5642618[/snapback]

Skal denne bare under head? Jeg fikk den ikke til på virke, men det kan jo kanskje skyldes at start (home.no.net) har egen root-ico? Eller skulle det gå bra likevel?

Skrevet

5642618[/snapback]

Skal denne bare under head? Jeg fikk den ikke til på virke, men det kan jo kanskje skyldes at start (home.no.net) har egen root-ico? Eller skulle det gå bra likevel?

5654157[/snapback]

Ja inne i head, men du burde kanskje rette på det Henrik Lied rettet opp. IE er ofte vrien for å få det til å virke, men Firefox fikser det i alle fall :)

Skrevet

5642618[/snapback]

5654157[/snapback]

Ja inne i head, men du burde kanskje rette på det Henrik Lied rettet opp. IE er ofte vrien for å få det til å virke, men Firefox fikser det i alle fall :)

5654217[/snapback]

Jeg har byttet ut urlen med "gfx/logo.ico" (og jeg har prøvd å skrive .ICO) men det fungerer ikke :no:

• 2 uker senere...
Skrevet

Her kan du konvertere bilder, samt det står en liten forklaring. Man kan også legge ut såkalte animerte favicon-filer.

http://www.html-kit.com/favicon/

By the way, det er ikke noen som vet hva jeg skal skrive i header.js for at det skal kommer på alle sidene, slik at jeg slipper å legge inn <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" > for hver side jeg lager. :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...