Gå til innhold

MSI slipper Puma-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uinteressant med så lav oppløsning(1280x800). Litt synd i grunn, jeg kunne tenke meg en Puma pc. Får håpe det kommer andre, mer fristende modeller.

ville du hatt 1920x1200 oppløsning på en 13 tommer skjerm, alså har du syn til det?

 

Hvem sa noe om 1920x1200 oppløsning? Jeg har brukt X300 på jobb og den har 1440x900, det er en perfekt oppløsning for en 13".

Lenke til kommentar

Jeg er eier av en 13" MacBook, den har 1280x800 oppløsning, og det er en plage. Du ser aldri alt på en gang. I tilleg eier jeg en HP Compaq 6910p, det er en 14" laptop, den har oppløsningen 1440x900. Det er mye bedre, mer behagelig, og man ser mesteparten av det man burde sett. Det er jo laget laptopper i 13" klassen som har 1440x900 (Thinkpad X300) hvorfor følger ikke de andre etter? Det er en behagelig oppløsning på en 13" hverken for stort eller for lite. Noe særlig større oppløsning blir for smått, noe lavere blir for stort.

Lenke til kommentar

Fargen er ikke akkurat min smak, men det er tydelig at maskina er rettet inn mot multimedie/HTPC-bruk: HDMI, de svært gode videoegenskapene til Radeon 3450 og kringlyd.

 

Er det noen som vet om det er 4-5 høyttalere i maskina eller om kringlyden kun er tilgjengelig med eksterne høyttalere?

Lenke til kommentar
Fargen er ikke akkurat min smak, men det er tydelig at maskina er rettet inn mot multimedie/HTPC-bruk: HDMI, de svært gode videoegenskapene til Radeon 3450 og kringlyd.

 

Er det noen som vet om det er 4-5 høyttalere i maskina eller om kringlyden kun er tilgjengelig med eksterne høyttalere?

 

I følge denne siden, ser det bare ut til at den har to høytale innebygget.

 

Specs:

 

Processor AMD Turion™ X2 Ultra Dual-Core Mobile Processor

Operation System Genuine Windows Vista® Home Premium

Chipset ATI RX781M+SB700

Display 13.3 " 1280X800 TFT-LCD Display

Hard Disk Drive 160 / 250 /320 GB SATA

Optical Drive DVD Super-multi/ Blu-Ray DVD

Memory Type DDR2 667/800Mhz

Config DDR2 SO-DIMM x 2 slot

Maximum 4GB

VGA Controller ATI Mobility Radeon™ HD 3450

VRAM DDR3 256 MB

Express Card 1

 

Communication 56K Fax/MODEM 1

LAN 10/100/1000 GB LAN

Bluetooth Bluetooth V2.0+EDR(Optional)

Wireless LAN 802.11b/g, 802.11 b/g/n

Card Reader 3-in-1

Mic-in/Headphone out 1 /1

USB 3

HDMI 1

RJ11/RJ45 1/1

I/O HDMI 1

Card reader 4 in 1

Mic-in / Headphone out 1/1

USB 2.0 3

RJ11 / RJ45 1/1

D-Sub 1

E-SATA 1

Speaker 2

Battery 4 / 8 Cells

Keyboard 87 keys

Power 90W

Dimension (WxDxH) 311x231x25-37mm

Weight (with battery) 1.9 Kg(including 4cells battery)

Other features 2.0 M Pixels Web Cam/ FingerPrint Redaer/ TV Tuner (optional)

 

Endret av alaruz
Lenke til kommentar

Hvorfor selger PS maskinen med noe så sært som 3 GB RAM?

 

Og støtter den virkelig ikke mer enn 4 GB RAM, altså, skal jeg oppgradere om noen år, blir det fra 3 til 4 GB RAM, en økning på utrolige...33 %

 

Husker min forrige bærbar klarte seg i 6 år fordi jeg kunne oppgradere fra originalt 128 MB RAM til 1024 MB... altså 700 % mer RAM.

Lenke til kommentar

Oppløsninger på mindre enn 1440 x 900 burde vært "ulovlig" på alt fra 13'' og oppover (ja kanskje fra 12'' og oppover).

 

Synes det er bra at det kommer en maskin fra AMD med fornuftige spesifikasjoner og pris.

 

3 GB minne er vel tilpasset 32-bits Windows det.

 

Ser det er mange maskiner som selges med den sære mengden.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg 1280x800 er fin å 15,4" , dette har nok er med hva maskinen brukes til. Er meget skeptitisk til for høy oppløsning på små skjermer, til surfing er det få sider som er optialisert for oppløsninger over 1280 i bredde. Jobber en med regneark eller bilder ja så setter jeg pris på høyere oppløsninger, men da må skjermstørellelsen stå i forhold, 1650 i bredde synes jeg er bra på 20" i bredde.

 

Jeg tror det skal mye til for at jeg ville valgt 1400 i stede for 1280 på skjermer mindre enn 17" wide.

Lenke til kommentar
Selv synes jeg 1280x800 er fin å 15,4" , dette har nok er med hva maskinen brukes til. Er meget skeptitisk til for høy oppløsning på små skjermer, til surfing er det få sider som er optialisert for oppløsninger over 1280 i bredde. Jobber en med regneark eller bilder ja så setter jeg pris på høyere oppløsninger, men da må skjermstørellelsen stå i forhold, 1650 i bredde synes jeg er bra på 20" i bredde.

 

Jeg tror det skal mye til for at jeg ville valgt 1400 i stede for 1280 på skjermer mindre enn 17" wide.

 

Greit vi er forskjellige, jeg har aldri hatt under 1400 x 1050 på laptopper de siste 6 årene. 15'' og 14,1''. Synes faktisk det er mer eller mindre håpløst å jobbe på skjermer med lav oppløsning.

 

Både Vista og Linux m/KDE 4.x har større skrift og ikoner enn tradisjonelt på XP, så her blir det ennå mer håpløst med 1280 x 800. Tradisjonelt er også avstanden til skjermen mye mindre når man bruker en bærbar. Regnet ut en gang at en 14'' bærbar egentlig tilsvarte en 18 - 20'' skjerm på et stasjonært oppsett, med normal/anbefalt skjermavstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...