Gå til innhold

Piranha Bytes teller ned (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endeleg! Vart veldig glad når eg høyrte at Piranha ville fortsette å laga spel av Gothic-typen, og har lengta litt etter meir informasjon. Stiller meg stort sett ganske likegyldig til sånne nedtellingar, men det her er spennande. :D

 

I utgangspunktet synast eg det var enormt trasig at Piranha mista Gothic-serien, då eg meiner det kun er dei som kan lage "ekte" Gothic-spel. Men no trur eg kanskje det vil vere positivt. Piranha held seg i samme sjanger som dei har vore suverene i tidlegare, men har no større fridom til å vere kreative og nyskapande. Eg trur det her kan bli veldig bra. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Det er klart det blir, som KayAU seier eig ikkje Piranha Gothic lenger :)

 

Gledar meg veldig til det her! Håpar dei går litt meir tilbake mot Gothic 2 når det gjeld strukturen på spelet, at dei enkelt og greit styrer oss litt meir. Gothic 3 vart litt for fritt og det fungerte ikkje fult så bra. At dei deler spelt inn i kapittel ser eg derfor på som veldig positivt!

 

Apart from humans, will there be other races to interact with, like orcs, elves or dwarves?

Yes, but none of the above.

 

Likar det der! Blir interessant med noko nytt. Litt kult at den FAQen faktisk står på norsk og!

Lenke til kommentar
Jippi! Enda et total bug infested rpg!

 

Nei takk. Sorry men Piranha Bytes er mulig de verste spill utviklere ute.

De lager flott design, men spillene funker dårlig.

 

Du har kanskje ikkje spelt Gothic 1/2+NotR?

 

Jo, det er det jeg har. Og det er derfor jeg sier det.

Ikke kom her og si at Gothic 1+2 er stabil. Det er takket til community fixes som ordnet det.

Og Gothic 3 er et tog vrak. Den ligger enda nede i skuffen min uspilt...helt tragisk av et spill.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Jippi! Enda et total bug infested rpg!

 

Nei takk. Sorry men Piranha Bytes er mulig de verste spill utviklere ute.

De lager flott design, men spillene funker dårlig.

 

Du har kanskje ikkje spelt Gothic 1/2+NotR?

 

Jo, det er det jeg har. Og det er derfor jeg sier det.

Ikke kom her og si at Gothic 1+2 er stabil. Det er takket til community fixes som ordnet det.

Og Gothic 3 er et tog vrak. Den ligger enda nede i skuffen min uspilt...helt tragisk av et spill.

 

Er du helt på jordet? Nevnt 1 spel som ikkje har sine feil!

Sjølv i spelet "Zelda, Ocarina of Time" (spelet som har fått verdens beste annmeldelsar) kunne du faktisk gå deg fast i en fjellvegg.

Bugs må en leve med, ingen spel er perfekte, men dei er likevell fullt spelbare.

 

Gothic 2 var en fryd fra første til siste minutt, og det klart beste rpg spelet eg noken gong har spelt! (og det, uten noken form for community fixes)

 

Eg må ærlig innrøme G3 var et særdeles buggete spel, men likevel var det spelbart, å eg koste meg med det. Og det faktum at det ligger i skuffa di uspilt forteller meg bare at du på ingen måte har grunnlag for å kritisere det...

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar
Er du helt på jordet? Nevnt 1 spel som ikkje har sine feil!

Gothic 2 var en fryd fra første til siste minutt, og det klart beste rpg spelet eg noken gong har spelt! (og det, uten noken form for community fixes)

 

G3 var et særdeles buggete spel, men likevel var det spelbart, å eg koste meg med det.

 

Det faktum at det ligger i skuffa di uspilt forteller meg bare at du på ingen måte har grunnlag for å kritisere det...

 

Hjelpe meg, fanboy alert.

Jeg sier ikke spillene er dårlige spill, men dårlig LAGET.

 

G1 og G2 hadde jeg det morro med, men var et helvete å spille da dem ble lansert, ja jeg spilte disse da de KOM UT, og ikke i ettertid som mangen andre gjorde da community fixes var ute.

Piranha Bytes stoppet støtte når mangen viktige bugs og problemer var enda tydlige i begge disse spillene. Også gjorde det det igjen på G3.

 

G3 har jeg spilt, jeg sier uspilt fordi jeg har ikke spilt den ferdig. Nettopp pga alle jævlig buggene. Tror det er det verste spillet (antall bugs) jeg har vært bort i.

 

Piranha Bytes har vunnet mitt hjerte når det gjelder konsept og design. Men som jeg sa, så kan de ikke LAGE spill.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Avidgamer, så du mener spillene er brae men dårlig laget?

 

Hjelp, det noe jeg ikke helt sjønner :hmm:

 

Ja det er det jeg sier. Hva er det å ikke forstå? Dårlig programert (laget) da. Var det lettere å forstå?

 

Som å si, Boken er bra, filmen var dårlig. Fatter? De tar et bra konsept, men ødelegger den.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Skjønnar godt kritikken din av Gothic 3 avidgamer, men ikkje dei to første. Gothic 1 har eg riktignok ikkje spelt nok til at eg burde uttale meg, men har ikkje opplevd noko bugs dei timane eg har brukt på spelet. Toaren har eg i alle fall aldri hatt noko problem med og det utan ein einaste community patch. Var det verkeleg så grusomt? Kan du gje eksempel?

Lenke til kommentar

Der er ingen tvil om at Gothic 3-motoren hadde ein del problem, og Piranha Bytes har kanskje hatt ein tendens til å lage spel som er litt røffe i kantane. Men for min del har eg alltid klart å venne meg til og tilpasse meg dette, og det underliggande, essensen av spela deira, er rett og slett fenomenal. I mine auge er Piranha Bytes dei beste RPG-utviklarane i verda i dag. Dei lagar spel som har stemning, spenning, og fridom. Eg vil heller køyre slike spel dårleg, enn uinteressante og keisame spel bra.

 

Litt kult at den FAQen faktisk står på norsk og!

Jøss, la ikkje merke til det. Rett nok var det ikkje akkurat førsteklasses norsk:

Det vil deffinitvt være ett elemt av humor siden forfatterne av dialogen er ganske humørfyllte.

 

Kay

Lenke til kommentar

AvidGamer: Gothic 3 ble lansert med endel bugs, det stemmer, men dette kommer av at Piranha Bytes ble tvunget til å gi ut ett uferdig spill.

 

Per dags dato er det ingen alvorlige bugs i spillet. Spillet preges derimot av at det er ett uferdig spill, som viser seg gjennom en hel del med quest, konsept osv.

Lenke til kommentar
AvidGamer: Gothic 3 ble lansert med endel bugs, det stemmer, men dette kommer av at Piranha Bytes ble tvunget til å gi ut ett uferdig spill.

 

Per dags dato er det ingen alvorlige bugs i spillet. Spillet preges derimot av at det er ett uferdig spill, som viser seg gjennom en hel del med quest, konsept osv.

 

Igjen det er takket til community patcher. Jeg var nettopp på websiden og ser at de har ingen nye patcher siden de "gav opp" spillet. Nok en gang må community redde spillet.

 

Jeg har ikke spilt med community patcher, men jeg er heller ikke personen om liker community patcher. Jeg synes det blir feil at spillere må rette opp. Og dessuten liker jeg ikke når spillere går inn og forandrer på våpen/dmg og annet ingame hendelser.

 

I mine øyner når et spill selskap tillater modding er det et tegn på latskap, og at de ikke gidder å jobbe på spillet. Akkuratt som TES:Oblivion. Her måtte community forandre på spillet slik at den var spillbar....helt tragisk.

 

Jeg er for "map editors" eller annet tools som tillater spillere å lage chapters eller ekstra brett osv, men ikke at de har makten til å omforme selve spillet.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
I mine øyner når et spill selskap tillater modding er det et tegn på latskap, og at de ikke gidder å jobbe på spillet. Akkuratt som TES:Oblivion. Her måtte community forandre på spillet slik at den var spillbar....helt tragisk.

 

Helt uenig!

 

Brukermods gjør at flere spiller et spill. Folk er forskjellige og spilldesignerene kan ikke gjøre alle tilfreds, men mods kan ordne dette etter utgivelse. TES:Oblivion er et krem eksempel, noen likte det sånn som det var (vanilla), mens jeg brukte over 30 mods for å endre ting jeg ikke likte.

 

Feil/Bugs er noe annet. Utviklerne bør ha spillet noenlunde feilfritt ved launch, altfor mange gjør en dårlig jobb med dette. Det er ikke community'et som skal rette feil via mods!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...