Gå til innhold

Guide: Fyll mobilen på et blunk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Og ting går sakte men sikker framover.

Det går fortere og fortere. :hmm: (Eksponensielt)

 

Men sant det du sier. Pc-ene vil nok bli raskere også.

Og mobilene vil få mer lagringsplass, så det vil vel likevel ta en stund å fylle de opp.

Lenke til kommentar
USB 3.0, også kjent som USB Superspeed, skal kunne levere en båndbredde på svimlende 4800 Mbps. Dette er nok til å overføre over 100 gjennomsnittlig store MP3-filer i sekundet.

 

Gjerne skyt meg hvis jeg tar feil, men blir ikke dette nærmere gjennomsnittlig 2 store MP3-filer (~3MB) i sekundet?

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar
USB 3.0, også kjent som USB Superspeed, skal kunne levere en båndbredde på svimlende 4800 Mbps. Dette er nok til å overføre over 100 gjennomsnittlig store MP3-filer i sekundet.

 

Gjerne skyt meg hvis jeg tar feil, men blir ikke dette nærmere gjennomsnittlig 2 store MP3-filer (~3MB) i sekundet?

 

 

Det kan nok diskuteres hvor stor en "gjennomsnittlig" MP3-fil er, men jeg har tenkt 6 MB i dette regnestykket. (4800 Mbps/8=600 MB per sek)

Lenke til kommentar
USB 3.0, også kjent som USB Superspeed, skal kunne levere en båndbredde på svimlende 4800 Mbps. Dette er nok til å overføre over 100 gjennomsnittlig store MP3-filer i sekundet.

 

Gjerne skyt meg hvis jeg tar feil, men blir ikke dette nærmere gjennomsnittlig 2 store MP3-filer (~3MB) i sekundet?

usb 1.0/1.1 = 11mbit =1,375MB/s = 200 mp3 fil på 400(6,6min) sekunder

usb 2.0 = 480mbit = 60MB/s = 200 mp3 filer på 10 sekund

usb 3.0 = 4800mbit = 600MB/s = 200 mp3 filer på 1 sekund

(dette er i teorien, med ca 3mb mp3 filer)

 

Men det er lenge til vi har en harddisk på vanlige datamaskiner som surrer å greier å levere så store mengder data i sekundet.

jeg har hatt 4 harddisker i RAID 5 og greide å nå 400MBIT + - 10% (varierte hvor store filer) (software Raid på 4 250GB harddisker)

 

Så er nok lenge til vi overfører på ett blunk :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

det er nok mer vanlig med den størrelsen. Men regnet med snitt på 3 for å vise. Er snittet på 6MB så er det jo halvparten av filene på tiden. Men uansett. En harddisk i dag greier ikke å holde farten spesielt høy når det er snakk om mange små filer. Dette blir mye bedre på SSD ;)

Lenke til kommentar
Men det er lenge til vi har en harddisk på vanlige datamaskiner som surrer å greier å levere så store mengder data i sekundet.

jeg har hatt 4 harddisker i RAID 5 og greide å nå 400MBIT + - 10% (varierte hvor store filer) (software Raid på 4 250GB harddisker)

 

Så er nok lenge til vi overfører på ett blunk :p

 

Det er nok neppe så representativt for raid5, man får nok minst det fire-dobbelte til vanlig. Men poenget er vel uansett det samme, mobilen klarer neppe å skrive så raskt. IR har jeg ikke noe sansen for pga at man trenger line of sight, synes det er utrolig irriterende også til fjernkontrollbruk.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...