Gå til innhold

Bildegalleri til Foto-dugnad #4: Norge ved Sommersolverv


Anbefalte innlegg

Her legger du inn bildet du har tatt ut i forbindelse med fotodugnad #4: Norge ved Sommersolverv.

 

Jeg repeterer reglene som omhandler postingen:

 

4. Du skal poste fra et bilde som dekker utfordringen.

5. Bildene skal ikke være større enn 1024 piksler på lengste side.

 

Det er lov til å kommentere innlagte bilder, men dette er ingen avansert bildekritikk. De som ønsker ytterligere kritikk på bildene sine henstilles til bildekritikken. Andre kommentarer om utfordringen tas i diskusjonstråden.

 

Innleveringsfrist for de med digitalt utstyr er lørdag 21.06.08 23:59:59; for de med analogt mandag 23.06.08 23:59:59.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja... Da var bilde tatt :)

23:57 ble det tatt. Sprang litt tidlig opp på broa..., men det regna og blåste som om det var midt på vinteren, så jeg tror jeg slet mer enn E-3'n :)

 

Her er bildet:

Indre kai, Haugesund, "Sommersolverv":

post-8299-1214000763_thumb.jpg

Info:

E-3 m/7-14 ED @ 7mm

ISO-800 f/4, 1sek.

 

Nok en gang har E-3'n oppført seg pent, mens jeg har blitt våt og kald... :)

Lenke til kommentar

Hei, ny her :) . Følte lysten til å bidra etter lang tids lurking.

 

Et lite, overskyet bilde fra Sør-Tromsøya. Det regnet ikke da, men det gjorde det en time tidligere. Det ble tatt ganske nøyaktig 23:59 skal jeg tro kameraklokka.

post-158466-1214002361_thumb.jpg

 

Tatt med Samsung S500 kompakt. ISO 200, resten autoinnstilt.

Lenke til kommentar

Hjertelig sommersolverv...ville jeg bare si…uten å delta helt, for bildet jeg tok rett før kl.00.00, kom jeg ved en feiltagelse til å slette…så dette ble det nærmeste jeg kom…ser på disse hjertene av Disentra spectabilis som en hyllest til sommer-solverv. Her ute henger de nå i hundrede-tall og nikker sin velkomst til høysommeren.post-92574-1214004668_thumb.jpg

1/25

f/4

ISO 100

Canon EF-S60mm f/2.8 Macro USM

 

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

post-25194-1214008054_thumb.jpg

Trondheim 23.59.

 

Tok en aldri så liten avstikker oppom Byåsen på vei hjem fra jobb, rakk akkurat å slenge sykkelen i grøfta 23.55 og hadde til og med tid til å finne et utsnitt og stille inn en gangbar eksponering.

 

Stitchet i Autopano og beskjært/resamplet i PS. KM7D og Minolta 28/2.

Lenke til kommentar

Kjørte hjemmenifra litt over 11 for å sjekke ut påtenkte steder å knipse et bilde.

Stopper på første stedet og tar noen bilder for å vurdere plassen. Kjører så videre for å sjekke ut et par andre muligheter.

Ender opp med å kjøre tilbake til første plassen.

Finner "motivet" mitt og knipser et bilde håndholdt. Klokka er da allerede 23:59

Et par minutter etterpå er stativet rigget, ISO-en satt ned til 100 igjen og lukkertid på noen sekunder.

Holder på en 15-20 minutter mens jeg først er der.

Når jeg ser på bildene nå så er det det håndholdte jeg liker best :p

 

 

Tittel: 23:59:22

EOS 40D + Canon 10-22mm @ 10mm

1/15 sek, f4.0, ISO 1600

Ble en sort/hvit konvertering av bildet, men jeg legger ved fargeversjonen også.

 

post-68649-1214038514_thumb.jpg post-68649-1214038535_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Her er mitt bidrag. Tatt fra Keiservarden utenfor Bodø (kl 23:58:51) og nordøstover mot Mjelle og deretter Steigen. Landegode og deretter Lofoten skimtes til venstre i bildet.

Merkelige lysforhold denne kvelden, med overskyet over Bodø, litt nedbør midtfjords og så sol over Lofoten og øst for meg. Skal sies at jeg glemte kamerafoten hjemme, så bildene måtte tas håndholdt :cry:

EOS 40D + 17-40L. Laget HDR for å få frem dynamikken i lyset.

 

post-26515-1214053487_thumb.jpg

Endret av Sideburn
Lenke til kommentar

På nattevakt, fikk tid til å ta et bilde rundt midnatt. Men fikk ikke tid til å tenke gjennom komposisjon og diverse. Lenge leve snap-shots! Forgrunn er et skralt, gammelt vindu. Bakgrunn er Fløyen, Starefossen og Bergen.

 

post-143500-1214086284_thumb.jpg

 

Nikon D80, kit-objektiv (18-70mm, f/3.5).

Endret av gormley
Lenke til kommentar

Helt OT, men er det noen som vet hvorfor jeg ikke får sett bildene her inne? Er bare filnavnet til bildet som vises som en link. Trykker jeg på den så står det bare at innholdet ikke finnes eller no sånt...

 

EDIT: Dette gjelder av en eller annen grunn kun i "utfordringer" trådene.

Endret av tommis
Lenke til kommentar
Helt OT, men er det noen som vet hvorfor jeg ikke får sett bildene her inne? Er bare filnavnet til bildet som vises som en link. Trykker jeg på den så står det bare at innholdet ikke finnes eller no sånt...

 

EDIT: Dette gjelder av en eller annen grunn kun i "utfordringer" trådene.

 

Hmmmmm.................hadde en kompis med samme problemet, men han måtte bare registrere seg og logge inn for å se bildene. Samtidig tror jeg vel ikke du får skrive kommentarer uten å være logget inn, så da ble jeg litt usikker gitt:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...