Gå til innhold

Relanserer ekstern bærbar-grafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er jo svindyrt for enda en ekstra dings å koble til maskinen. Personlig liker jeg å ha mest mulig integrert i maskinen. Jeg legger mye heller de 2700 kr i selve den bærbare for antagelig å få bedre prosessor, skjerm, og harddisk i tillegg til 8600 GT.

 

Som det nevnes i artikkelen kan det jo ha noe for seg i en ultraportabel, men noe spesielt bredt marked tror jeg allikevel ikke de når :p

Endret av stormx
Lenke til kommentar

Regner vel med de i artikkelen mener 8600M GT. Hvis det er 8600 GT for stasjonære har det jo litt for seg. Ikke MYE mer, men litt. Specs stemmer ihvertfall med mine gamle 8600 GT. Ellers blir denne dingsen for dyr, for dårlig og et bomkjøp for de som lar seg lure..

Lenke til kommentar
Husker fra forrige modell med 7900 kort i, det er samme skjermkort som sitter i STASJONÆRE PCer som blir brukt i disse boksene. Det som er poenget. Hvis ikke kan man jo bare investere i en laptop med 8600m kort, noe som ikke koster så alt for mye egentlig :)

 

Men kan man så bytte skjermkortet i boksen selv ved behov? For i såfall blir det plutselig veldig mye mer interessant.

Lenke til kommentar
Hadde de laget en boks hvor man selv kunne sette inn et skjermkort beregnet for stasjonære maskiner, feks. Radeon HD38** eller Geforce 9-serie, så hadde vi snakket nyttig dings.

 

Helt enig, men problemet er båndbredden på PCI-e 1x. Et kraftigere kort ville nok fått en kraftig ytelses reduksjon på grunn av for dårlig båndbredde.

Lenke til kommentar
Hadde de laget en boks hvor man selv kunne sette inn et skjermkort beregnet for stasjonære maskiner, feks. Radeon HD38** eller Geforce 9-serie, så hadde vi snakket nyttig dings.

 

Helt enig, men problemet er båndbredden på PCI-e 1x. Et kraftigere kort ville nok fått en kraftig ytelses reduksjon på grunn av for dårlig båndbredde.

 

Vil nok få noe ytelses reduskjon, hvor mye er vanskelig å si, med tanke på at de utnytter jo ikke 16x bredden.

Lenke til kommentar
Hadde de laget en boks hvor man selv kunne sette inn et skjermkort beregnet for stasjonære maskiner, feks. Radeon HD38** eller Geforce 9-serie, så hadde vi snakket nyttig dings.

 

Helt enig, men problemet er båndbredden på PCI-e 1x. Et kraftigere kort ville nok fått en kraftig ytelses reduksjon på grunn av for dårlig båndbredde.

 

Det er dessverre sant ja... :( Hadde jeg ikke tenkt på. Må vel håpe på at det kommer noen nye tilkoblingsmuligheter til laptop'er som løser dette problemet. USB3...?

Lenke til kommentar

Bånbredden bergenser kort som er bedre enn 8600 GT kraftig. Det skal også sies at hvis du kjører vista tilater ikke OSet flere enn en skermkortdriver. Så har du ATI eller Intel grafikkort men skal bruke XG station må du ha XP, men det var vistnok noen problemer med det også i følge tomshardware eller anandtech (hsuer ikke hvilken av dem) de testet en lignengende løsning for en liten stund siden.

Lenke til kommentar
Bånbredden bergenser kort som er bedre enn 8600 GT kraftig. Det skal også sies at hvis du kjører vista tilater ikke OSet flere enn en skermkortdriver. Så har du ATI eller Intel grafikkort men skal bruke XG station må du ha XP, men det var vistnok noen problemer med det også i følge tomshardware eller anandtech (hsuer ikke hvilken av dem) de testet en lignengende løsning for en liten stund siden.

 

Du kan vel ha flere skjermkortdrivere i Vista? Jeg har ihvertfall en kompis som kjører to Nvidia kort i SLI og har et ATI kort(med egen driver installert) i det tredje PCI-Ex. sporet til ekstra skjerm. Han kjører også Vista :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...