Gå til innhold

Førsteinntrykk: Age of Conan: Hyborian Adventures (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at AoC tar over for WoW i så måte, rett og slett fordi WoW fremstår som veldig polert og nybegynnervennlig, som man er inne på i artikkelen.

 

Nå skal det selvfølgelig tas med i betraktningen at AoC er brennende ferskt, mens WoW har vært ute i mange år. Utfordringen ligger i hvor god jobb Funcom gjør med patcher og oppdateringer. Disse bør komme jevnlig, for å optimalisere opplevelsen.

 

Er selv storfornøyd AoC- spiller, men forholder meg nøytral i MMO- krigen for øyeblikket. Personlig tror jeg det er husrom for både AoC og WoW. De er gode spill begge to.

Lenke til kommentar

Fikk lyst til å prøve spillet selv. Spilte både open og closed beta av WoW så fikk et inntrykk gjennom det. Her ser det ut til at jeg må betale for en månede eller to før jeg kan si noe særlig om spillet.

 

Btw noen som vet om jeg bare kan kjøpe meg en cdkey, og så låne platen av en venn? Evt hvor?

Lenke til kommentar

Som i de aller fleste MMORPG'er er vel klienten mer eller mindre lovlig å kopiere da du må abonnere for å få lov til å spille. Så ja, jeg vil tippe du kan låne platen av en venn for å installere spillet. Er ikke det også noe av poenget med trial-key og buddy-key, for eksempel? (ikke at jeg aner om AoC har det, men det ville vært rart om de ikke har det.)

 

Selv holder jeg meg nok til LotRO en stund til. Likte WoW, EverQuest 2, Vanguard, DDO, selv City of Heroes / Villains den første tiden, men jeg gikk fort lei hele gjengen. Jeg kommer nok til å prøve AoC etterhvert, men ikke før de har fått flere patcher, optimeringer og så videre. Kanskje til høsten en gang.

Lenke til kommentar

Det anmelderen skriver om at du blir hogga ned på spawnpoints eller i loading stemmer ikkje. Dei har nylig satt in ein patch som gir deg invulnerability etter spawns og loadings, dette gir deg tid til og reste eller eventuelt stikke av.

 

Veit ikkje når anmelderen spillte men det er i allefall ingen problem nå lenger.

 

Og thecrow77, det fins buddy key men den virker ikkje enda pga. av mangel på server kapasitet.

Lenke til kommentar

Jeg blir alltid litt sånn "hmm, javel" når jeg ser folk skriver at questene er lite nyskapende, og at det blir mye av det samme. Ja, jeg er selvfølgelig veldig enig. Men er det noen som har bedre alternativer? Jeg har spilt online spill der jeg har måttet klappe en ku, som var rosa (tenk), det ble litt i det meste laget for min del. Det er umulig å faktisk tenke ut quester hele veien som ikke vil på noen som helst måte føles repetetivt. Alternative hadde vært å bare ha en questlinje med en historie for f.eks en level, istedet for 10 quester. Men om folk måtte bruke så lang tid på en quest, tror jeg helt ærlig mange ville blitt lei av å queste. Å nå vet jo alle som har erfaring fra mmorpg at selve levlingen ikke er essensen.

 

Ellers godt skrevet, enig i det med kampsystemet. Det er ikke alt for revlusjonerende. Så for meg noe mer Gothic aktiv.

Lenke til kommentar

Fin artikkel. Glad for at Gamer.no held seg for god til å kjøre ein anmeldelse av spelet på dette tidlege tidspunktet.

 

Har sjølv spelt AoC i liten grad, og er einig i mange av ankepunkta som kjem fram her.

Kampsystemet virkar i første augekast som utruleg kjedeleg, men trur folk vil venne seg rimeleg fort til det nye opplegget med kombinasjonsslåsting.

 

Er forresten alltid gøy å høyre om dei som rakkar hensynslaust ned på AoC. Det er nemleg dei same (dei eg har kjennskap til) som alltid rakkar ned på nykomlingane på markedet. Etter ein periode med syting endar dei som oftast opp med spelet i handa, og ein timeplan med raiding på både mandag og tirsdag.

Lenke til kommentar

Artikkelforfatter irriterer seg over et ikke-problem som spawnganking på PvP-servere, men legger ikke merke til alle de usynlige veggene som gjennomgående befinner seg på ulogiske steder, det mangelfulle chat/guild-UI-et, og det tåpelige instance-systemet (som sikkert er nødvendig på grunn av grafikken, men likevel), og at Traders (ie. Bank / AH) ikke er med?

Lenke til kommentar

Opplevelsen av kampsystemet er nok veldig subjektiv. Jeg storkoser meg med det i alle fall :)

 

Flott at gamer.no ikke vil anmelde MMO'er så tidlig, men synes de kunne ventet en del med førsteinntrykket sitt også, jeg.

Lenke til kommentar

Om dei hadde venta vesentleg lenger med førsteinntrykket, så ville dei ikkje fått med evt. startproblem, bugs o.l. som høyrer til med ein release av eit MMO. Blir lett "urettferdig" om ein utset det for lenge, IMO.

 

Men nok ein gong, alt for tidleg å anmelde spelet på dette tidspunktet, slik som mange internasjonale spelsider alt har gjort. Rein idioti.

Lenke til kommentar

Ser også at forfatter rakker litt ned på volden i spillet. Kanskje kan det oppfattes som blodelig til det perverse som det skrives, men det er nå engang sånn conan historiene er. Vedr Pupper og hodeavkutting så ser jeg ikke på dette som en slags billig gimmick, men heller et virkemiddel for å skape en mer troverdig verden. Jeg trenger ingen til å leie meg i handa og skjerme meg for ting jeg "ikke tåler". Denne tankegangen om at det skal "passe alle" har ødelagt mange filmer oppigjennom tiden, og jeg er glad Funcom gjør noe annet.

 

Til alle som har forslag ang forbedringer til UI, chat osv, bør ta en tur til forumet til AoC! Gutta setter sikkert pris på konstruktiv kritikk.

 

Stemmer også i kommentaren lenger opp ang questene. Den som hadde forventet en revolusjon på denne siden burde vite bedre. Dette har ikke endret seg de siste 15 årene, og selv om det såklart er forbedringspotensiale tror jeg ikke det er rom for noen revolusjon sånn som sjangeren står.

 

Synes Funcom har et veldig godt grunnlag, og jeg er veldig spent på hva de kan få til de neste månedene!

Lenke til kommentar

Hei, greit førsteinntrykk, men savner info om et par småting:

 

1. Hvordan er craftingsystemet? Kan man være crafter (som i EQII), eller er det bare en bijobb (WoW)?

 

2. Er det instanced dungeons eller åpne dungeons? Fungerer tanking og healing på samme måte som i et visst annet spill?

 

3. Hvordan står det til med egne hus for spillere? Kan man gjøre noe særlig i spillet unntatt å slå folk i hodet?

Lenke til kommentar
Hei, greit førsteinntrykk, men savner info om et par småting:

 

1. Hvordan er craftingsystemet? Kan man være crafter (som i EQII), eller er det bare en bijobb (WoW)?

 

2. Er det instanced dungeons eller åpne dungeons? Fungerer tanking og healing på samme måte som i et visst annet spill?

 

3. Hvordan står det til med egne hus for spillere? Kan man gjøre noe særlig i spillet unntatt å slå folk i hodet?

Du finner svar på alt dette på community nett sida.

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig skuffet over instancingen og det faktumet at spillet føles veldig lite.

Jeg haddel gledet meg til og gå over Hyboria men istedet ender det opp med at jeg må finne karavane mestere eller skips kapteiner som bare teleporterer meg til byer som er hubber for 2-3 quest soner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...