Gå til innhold

Innsikt: Derfor vinner mp3-mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Si farvel til mp3-spilleren. Mobiltelefonen er for lengst mye bedre.

 

 

 

Les mer

 

Jeg tror mp3-spillerne kan kjøpe seg noen år ved å gå sammen med kamera produsenter. Da kan vi få gode kompakt kamera med multimediaspillere.

Synes det er rart det er så få tilfeller om noen av mp3-spiller med kamera.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen tar for gitt at det man ønsker i en mp3-spiller er mest mulig funksjonalitet, og at det er en fordel å ikke ha en ekstra dings å drasse på. Vel, det er absolutt ikke det jeg bruker mp3-spilleren min til. Jeg ønsker en så liten spiller som mulig, som er praktisk til bruk når jeg trener. Det er ikke den klumpete mobilen min, som jeg aldri tar med meg på treningsturer...

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt en mobil som overgår iRiver eller Cowon sine mp3-spillere på lydkvalitet. At folk sammenligner med ipod får jo være deres problem, apple har aldri hatt GOD lydkvalitet i ipodene.

 

Dessuten så dør de fleste monbiler relativt fort. Min iRiver T30 er veldig liten, og klarer ca 35 timer med musikk - på et AAA batteri. Ikke bare lite imponerende, vis meg telefonen som kan det i tillegg til å være 2*2*4cm (trekantet sylinderform) stor.

 

EDIT: Jeg bruker dog N95 til å høre på musikk til vanlig, fordi at det er mer praktisk med en enhet enn to til daglig bruk. Derimot på langtur så er mp3-spilleren foretrukket p.g.a batteritid

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Her er det en særdeles viktig faktor som amobil glemmer og det er at ingen walkman mobiler har spesielt god lyd for kresne ører...

 

Man får heller ikke kjøpt harddisk telefoner med mer enn 80GB lagringsplass!

 

Mp3spillere kommer i alle størrelser, fasonger og design, de fleste er også lettere å styre musikk med enn med musikkmobiler.

 

Det er sikkert noe mer også men må på skolen asap...

Lenke til kommentar

"Ser vi grovt på det er det faktisk bare ett område hvor multimediaspilleren fortsatt er overlegen mobiltelefonen: lagringsplass. Du kan foreløpig ikke få en mobiltelefon som har 32 GB minne innebygget."

 

Men teknisk sett er det vel ikke mye som forhindrer f. eks. Apple å lage en 32GB iPhone, når de har en 32GB iPod Touch? Det er vel bare snakk om å la iPoden ha det ekstra fortrinnet for å selge noen av den?

Endret av OML
Lenke til kommentar

Eneste grunn til å ha med en mp3 spiller for meg, må være batteritiden. Siden jeg har en iPhone sier det seg selv at jeg har den proppet med musikk, men batteriet bruker ikke lang tid på å dø, og da er det greit å la telefonen leve videre - og heller bruke en mp3 spiller til musikk.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt en mobil som overgår iRiver eller Cowon sine mp3-spillere på lydkvalitet. At folk sammenligner med ipod får jo være deres problem, apple har aldri hatt GOD lyskvalitet i ipodene.

 

{...]

 

Som skulle jeg ha sagt det selv. iRiver og Cowon er bra, mens Apple (de modellene jeg har prøvd) ikke er tilfredsstillende lydmessig.

 

Likevel: Jeg bruker i dag Sony Ericsson W960i til å spille musikk. Lyden er bra, men dessverre når den ikke helt opp til iRiver-spilleren min. Tipper at SE vil komme med bedre lyd i framtidige modeller, dog.

 

Jan

Lenke til kommentar

Jeg har enda en mp3 spiller- Grunnet lyden. Når en mp3 spiller skal ha en hovedfunksjon som lyd, så holder ikke mp3 spilleren i mobiler. Både når det gjelder lydkvalitet og utgangseffekt. Mulig dette forandrer seg i fremtiden, men det er ikke alle som er fornøyd med "like god som Ipod lyd" stemplet

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Mp3-mobiler har enda et stykke å gå for å matche mp3-spilleren. En mp3-spiller har som regel bedre lyd, bedre batterilevetid og bedre funksjoner. Den største svakheten med mp3-mobilen må være at det tar 45 sek (hvis du har et stort minnekort) fra når du velger en sang til den spiller denne sangen (dette skjedde ofte med min W810i). Jeg synes også lyden på mp3-mobilen gir for mye susing ved lav lyd. Å drasse med seg en mp3-spiller i tillegg til mobilen synes jeg er langt enklere enn å drasse med seg en mobil med ledningskluss pga adapter-overgangen.

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar
Jeg vil tro at mp3-spillerne enda har litt bedre lydkvalitet enn det telefonene har. og dessuten så kan man ha mange hundre gigabyte harddisk på en mp3-spiller/multimediamaskin. men da er de som oftest store og klumpete, men jeg vil heller ha en mp3-spiller enn musikkmobil!

 

Det er ikke noe i veien for å ha tilgang på flere tusen gigabyte med musikk på telefonen. Løsninger som Simplify Media lar deg som kjent streame musikk til telefonen fra egen datamaskin og dine venners datamaskiner ...

Lenke til kommentar
Mp3-mobiler har enda et stykke å gå for å matche mp3-spilleren. En mp3-spiller har som regel bedre lyd, bedre batterilevetid og bedre funksjoner. Den største svakheten med mp3-mobilen må være at det tar 45 sek (hvis du har et stort minnekort) fra når du velger en sang til den spiller denne sangen (dette skjedde ofte med min W810i). Jeg synes også lyden på mp3-mobilen gir for mye susing ved lav lyd. Å drasse med seg en mp3-spiller i tillegg til mobilen synes jeg er langt enklere enn å drasse med seg en mobil med ledningskluss pga adapter-overgangen.

Dette er nok se-problem eller kanskje til o gmed et spesifikt modellproblem. Jeg har ingen av nevnte problemer med nokia N95, hadde heller ingen sånne problemer med nokia 6290, eller med Nokia 6310i.

Lenke til kommentar

jeg klarer meg fint med SE Z710 og blåtann hodesett. jepp, ett oppsett som sikkert får en audiofil til å flykte på skogen. men det funker for meg.

 

men ikke noe jeg ville brukt på hytta. men da fordi jeg regner hytte som noe uten innlagt vann og strøm, og minimalt med mobildekning.

 

nei jeg bruker oppsettet mens jeg pendler, og ikke har noe annet å finne på.

 

og jeg vil ikke kalle Z710 for stor og klompete. men så er den ikke en smarttelefon heller. men den er smart nok, via java, for mitt bruk ;)

 

og trenger jeg noe større så har jeg en N800 ;)

 

og til dere som snakker om batterilevetid, hvor mange ganger har dere gått mer den ett døgn uten tilgang på en stikk kontakt? det er mer sannsynlig at jeg tar knekken på hodesettet på en hel dag (testet under transport av ett flyttelass som tok 2 døgn) den mobilen. men ja, begge deler bør stappes i kontakta når kvelden kommer, for å være på den sikre siden.

 

men til hverdags så holder det, siden jeg ikke går med utstyret tatovert til ørene.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Jeg vil tro at mp3-spillerne enda har litt bedre lydkvalitet enn det telefonene har. og dessuten så kan man ha mange hundre gigabyte harddisk på en mp3-spiller/multimediamaskin. men da er de som oftest store og klumpete, men jeg vil heller ha en mp3-spiller enn musikkmobil!

 

Det er ikke noe i veien for å ha tilgang på flere tusen gigabyte med musikk på telefonen. Løsninger som Simplify Media lar deg som kjent streame musikk til telefonen fra egen datamaskin og dine venners datamaskiner ...

 

Litt kjipt og være avhengi av wifi for å høre på musikk da.. også suger dette strøm.

Lenke til kommentar

jeg vil aldri bytte ipoden mot en musikktelefon igjen. jeg ble fort lei av å lade telefonen hver eneste kveld, og fikk jeg en ekstra samtale, fikk jeg ikke brukt telefonen hele dagen engang.. alt i ett telefoner er greit om batteriet hadde vært deretter, men det er det ikke. derfor er det veldig greit å ha ipod og telefon, så slipper jeg å være avhengig av om batteriet holder helt ut

Lenke til kommentar

Er man interessert i god lyd så må man ha en separat mp3-spiller, med unntak av om man går til innkjøp av en Apple iPhone.

 

Utgangsstyrken i mobiltelefoner generellt sett er alt for svak. Dessuten er det viktig at mobilene kommer med vanlige 3.5" minijacks også.

 

Med tanke på bruk og batteritid så er det også en stor fordel med mp3-spiller kontra mp3-telefon. Skal man på reise og må leve uten stikk-kontakten i noen dager så er det svært få som kommer til og bruke mp3-telefonen som en mp3-spiller, nettopp fordi de må "spare" på strømmen på mobilen tilfelle de virkelig trenger den. Har man separat mp3-spiller og telefon er ikke dette en aktuell problemstilling, da er det bare og bruke mp3-spilleren i 20-30 timer til batteriet går ut, og slå av telefonen for og spare strøm og slå den på når man evt. trenger og bruke den.

Lenke til kommentar
Mp3-mobiler har enda et stykke å gå for å matche mp3-spilleren. En mp3-spiller har som regel bedre lyd, bedre batterilevetid og bedre funksjoner. Den største svakheten med mp3-mobilen må være at det tar 45 sek (hvis du har et stort minnekort) fra når du velger en sang til den spiller denne sangen (dette skjedde ofte med min W810i). Jeg synes også lyden på mp3-mobilen gir for mye susing ved lav lyd. Å drasse med seg en mp3-spiller i tillegg til mobilen synes jeg er langt enklere enn å drasse med seg en mobil med ledningskluss pga adapter-overgangen.

 

Akkurat det må være en feil med din telefon. Har aldri opplevd slikt, verken med mine telefoner eller Sony Ericsson-telefoner. Har ikke hatt SE-telefon med minnekort siden P800 selv, men har tafset på en del opp igjennom ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...