Gå til innhold

Aprilfest 2008 - PlaCBo - stockfoto


Anbefalte innlegg

Bruker: PlaCBo

Utfordring: Ta "stockbilder" hver dag i perioden.

Jeg kommer til å finne bilder jeg liker, og prøve å kopiere fra dem - og selvsagt forbedre om jeg klarer. Satser hovedsaklig på å lære meg produktfoto, matfoto og lyssetting. Dessuten må jeg jobbe hardt for å ta bilder daglig - da jeg ofte sliter med å sette i gang.

Deltakernivå: Reservert (kan jo ikke la være å ta familiebilder, dessuten kommer jeg til å reise bort noen dager)

Utstyr: Det som trengs :-)

 

dag 1:

 

post-119875-1207091328_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som lurer på hva det er - en tomat pent dypet i farris :-) Brukte en softboks på hver side.

 

Moro å gi seg et spark i rompa og tvinge seg til å ta daglige bilder. Morsommere at jeg begynte å ta bilder av øl i går, men endte opp med dette isteden :-)

Lenke til kommentar
Ble jammen tomat i dag også, gitt. Noe som skurrer med bakgrunnen synes jeg, men det smakte uansett genialt godt.

 

Fint, synes kanskje det var litt blasse farger og litt tett crop.

Likte tomaten fra i går også. God start på en lang måned :)

 

Håkon

Endret av haakonts
Lenke til kommentar

Er det skjermen min som er på bærtur eller er rødfargen litt slapp?

 

Den først tomaten er mer appelsingul enn tomatrød, og tomatene på brødskiva er litt dvaske i fargen.

Nå er det riktignok vanskelig å finne ordentlige tomater i butikken på denne tiden av året siden de er farget med acetylen, men en liten justering på rødfargen hadde gjort seg.

 

Bortsett fra det var det fine bilder!

Lenke til kommentar

Jeg sliter med fargene, ja. Når bildet eksporteres fra lightroom blir de mye blassere uansett hvilket fargerom jeg velger i eksporten. Får feilsøke mer i morgen. Nå er det leggetid.

 

 

legger i alle fall ut dagens bilde. Prøvde egentlig å ta nok et matbilde, men maten så bare soggy ut :-)

 

dag 3:

 

post-119875-1207260154_thumb.jpg

 

 

(liten warning: Plasmakuler og blits går nok ikke helt bra sammen. Blitsen gikk av bare jeg selv kom borti strømledningen til plasmakula og sync-kabelen til blitsen samtidig :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...