Gå til innhold

Seasonic til 1000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Benytter kun Seasonic og Mist PSU'er. Jeg tviler sterkt på om jeg noengang får bruk for en 1k-watt'er, men det er jo alltids greit å ha muligheten.

Lenke til kommentar

Jeg har en Seasonic M12 600W og er veldig fornøyd. Den er helt lydløs og leverer det den skal med 80+ effektivitet. Det siste er jo bra for miljøet (og burde vært påbudt i Norge, spør du meg). Modulære kabler er det også. Eneste minus er at den koster. Men kvalitet må man jo som kjent betale for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Er ikke Mist-strømforsyninger bare Seasonic-strømforsyninger solgt under Microplex' merke?

 

Vet ikke, men det ville egentlig ikke vært noen bombe om det var tilfelle. Det jeg derimot har hørt er at Corsair sine egentlig er Seasonic, men heller ikke dette har jeg sett noen "offisiell" dokumentasjon som bekrefter.

Lenke til kommentar
Benytter kun Seasonic og Mist PSU'er. Jeg tviler sterkt på om jeg noengang får bruk for en 1k-watt'er, men det er jo alltids greit å ha muligheten.

Er ikke Mist-strømforsyninger bare Seasonic-strømforsyninger solgt under Microplex' merke?

 

Tror ikke MIST bruker seasonic nei.

 

Ellers ser jeg ikke helt det store poenget med så mange watt til noe annet enn filservere personlig. Og iogmed at en HD fort trekker 1A på 5V så er 5V-linja for pinglete med 24A, en litt kjedelig trend det, synes også 30A var litt lite, men endel nye forsyninger ser ut til å gå for 24A. Håper HD-produsentene lager seg disker som heller tar mer 12V inn.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er ikke Mist-strømforsyninger bare Seasonic-strømforsyninger solgt under Microplex' merke?

 

Vet ikke, men det ville egentlig ikke vært noen bombe om det var tilfelle. Det jeg derimot har hørt er at Corsair sine egentlig er Seasonic, men heller ikke dette har jeg sett noen "offisiell" dokumentasjon som bekrefter.

Skal være ATNG som produserer MIST. (fra post av Smirnoff)

 

Corsair HX520/620 og VX450 er produsert av Seasonic.

 

VX550/TX750/HX1000 er bygget avCWT

 

Edit: litt feil....Rettet nå! Takk Smirnoff!

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
Er ikke Mist-strømforsyninger bare Seasonic-strømforsyninger solgt under Microplex' merke?

 

Vet ikke, men det ville egentlig ikke vært noen bombe om det var tilfelle. Det jeg derimot har hørt er at Corsair sine egentlig er Seasonic, men heller ikke dette har jeg sett noen "offisiell" dokumentasjon som bekrefter.

 

Corsair lager ikke PSU selv og får derfor PSU produsert hos andre.

Noen Corsair PSU er laget av Seasonic men ikke alle, feks HX620 er laget hos Seasoic. Det varierer fra modell til modell. For eksempel er 750 TX ikke laget hos Seasonic.

 

Har HX620 selv. Godt fornøyd med den.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...