Gå til innhold

Mobilprogrammet som lar deg ringe gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Fring selv, og er kjempefornøyd med det. Tidligere kunne man "lure" programmet til å ringe gratis til fast- og mobiltelefoner. Det gjordes så enkelt som å ta ut sim-kortet, starte telefonen i frakoblet modus, og koble seg på et wifi-nett. Fring gav da muligheten for å ringe til hvilken som helst kontakt, enten fast- eller mobiltelefon. Meg bekjent er det ikke mulig lenger.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar
Jeg har ikke helt skjønt dette enda. Man ringer vel bare gratis til andre som også har registrert seg på for eksempel fring eller skype? Hva med de som har IP telefoni fra andre leverandører (som for eksempel Telenor)?

 

 

Samme lurer jeg på? Må de andre ha skype for å ringe dem gratis? eller kan man ringe hvem som helst gratis?

Lenke til kommentar

Og hva med nedsidene? "There is no such thing as a free lunch."

 

Reklame i klient? Reklame i meldinger? Betenkeligheter angående personinformasjon i EULA? (!)

 

Ytelse? Skypeklienten er f.eks veldig tungdrevet, er denne Frings skypeklient basert på orginalklienten og like treg eller har den sin egen lettere klient?

 

Litt dumt at jeg må undersøke disse punktene selv.

Lenke til kommentar

@Sull:

 

Du kan ringe "gratis" hvis du ringer med skype til noen andre som sitter på skype. Samme med MSN. Da forutsatt at du er i WIFI dekning. Ellers koster det i datattrafikk.

 

Har aldri skjønnt helt greia med detta jeg. Men nå har da skype aldri vært så utbredt i vennegjengen min da..

Lenke til kommentar

Da kan man betale 500 kr mnd (som er kjempedyrt) som netcom connect,

men da kan du jo ringe, tekste og surfe ubegrenset på mobilen hvis noen er interessert i det!

For min del er dette ikke aktuelt uansett.

Siden jeg ikke bruker mobilen mer en de 120 min og 90 sms til onecall :D

Mvh Bjørn

Lenke til kommentar

TRUPHONE !!

 

Jeg har både Fring og Truphone på min mobil, Nokia N95 8gb.

Kjøpte denne da WLAN var viktig for meg i neste telefon...

 

Lasta først ned Fring for en stund sia og ble litt skuffa,

kunne jo bare ringe andre som påpekt ovenfor.

 

Fant Truphone og ble happy !

Med Truphone ringer du GRATIS til 40 land, da kun fastlinjer men men..

 

<Pass bare på å velg 'disable' nederst i Truphone-menyen når du ikke bruker

programmet, ellers tvinger det seg på WLAN og bruker batteri.

 

Så google dere til Truphone og last ned gratis og enkelt.

Man får en startbonus også, denne brukte jeg raskt opp på å ringe en mobil hehe.

Selv om konto står i 'NULL' så kan man ringe gratis til fast-telefoner.

 

Enjoy !

Lenke til kommentar

Ser dere har helt andre erfaringer med Fring enn meg.

 

På reise i Mexico brukte jeg så fremst det var mulig SIP-telefoni med Vyke, men det krevde en god del åpne porter, så brukte Fring med SkypeOut ellers.

 

Programmet var ingenting annet enn et mareritt. Lydkvaliteten var elendig, lyden kom lang tid etter, programmet slet med å koble seg opp og utføre samtaler, i det hele tatt en veldig tungvint og dårlig løsning.

 

Mulig programmet fungerer langt bedre på WM, og langt bedre til annet bruk enn SkypeOut.

Lenke til kommentar
No har jo ingen i vennegjengen min skype. Har følelsen at dette var populært for en god stund siden, og etter det bare fadet vekk.

 

Jeg har brukt dette programmet på N80 og E90 telefonen min.

Jeg bruker dette til en ting, og det er når jeg er på ferie.

Da kan jeg ringe hjem til en fast telefon for noen øre minuttet eller ringe en som sitte på skype gratis. Det er jo svært enkelt og finne Wlan når man er på ferie.

 

Syns programmet er genialt til akkurat dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...