Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder ustabiliteter, så trekker vi aldri poeng dersom det åpenbart er en bug i software. For at vi skal trekke for slike ting, må produktet være svært ustabilt og i salg i butikker med denne softwaren.

 

For øvrig er det helhetsinntrykket som gjør at denne telefonen får den karakteren den får.

Lenke til kommentar
Får litt samme inntrykk som Newborn. Synes også det er merkelig at en musikkmobil får så høyt terningkast når musikkspilleren er ustabil. Med andre ord, Amobil har fortsatt Nokia-brillene på.

 

At musikkmobilen ikke kan spille musikk, er vel ikke så nøye, så lenge Nokia sier at den er bra? Amobil _må_ være kjøpt og betalt...

Lenke til kommentar
Når det gjelder ustabiliteter, så trekker vi aldri poeng dersom det åpenbart er en bug i software. For at vi skal trekke for slike ting, må produktet være svært ustabilt og i salg i butikker med denne softwaren.

 

For øvrig er det helhetsinntrykket som gjør at denne telefonen får den karakteren den får.

 

Dette er jo bare fjas og vås. Dere tester en telefon som ikke virker, men allikevel er dere strålende fornøyd med den. Idioti!

Lenke til kommentar
Dette er jo bare fjas og vås. Dere tester en telefon som ikke virker, men allikevel er dere strålende fornøyd med den. Idioti!

 

At du er uenig i en karater som gis i en test av en telefon fra Nokia er vel ikke akkurat overraskende.

Nå ønsker ikke jeg å gå inn i nok en usaklig diskusjon med deg, men det skal sies at firmwarebugs normalt ikke trekkes for. I så fall skulle en rekke telefoner fra Nokia (ta bare Nokia 6288, eller de mange andre telefonene fra selskapet som har hatt bugs), Sony Ericsson (f.eks W810i som kræsjet da man tok bilder av mye grønt, eller P990i, som jo var en bug i seg selv), Samsung, LG eller en hvilken som helst produsent hatt trekk i karakteren på en lang rekke telefoner.

 

Grunnen til at man ikke teller med bugs er at de blir fikset. Vi har heller ikke mulighet til å oppdage alle bugs, noe som er en nesten umulig oppgave.

 

Amobil _må_ være kjøpt og betalt...

 

At du er uenig i vår karaktersetting tar jeg med en klype salt. Men at du beskylder oss for å være korrupte er en drøy påstand. Om du har noen beviser for dette, så anbefaler jeg deg å ta turen innom nærmeste politistasjon for å levere inn en anmeldelse av oss.

Du kan også klage oss inn for PFU om du ønsker det, noe jeg tidligere har oppfordret deg til etter at du mente at PFU burde se på hva vi driver med. Vi har fortsatt til gode å bli klaget inn til PFU av deg.

 

Amobil tar mer enn gjerne diskusjoner med leserne i forumet så lenge det er på et saklig nivå. Når du kommer med påstander om at Amobil er korrupte, Poe, så utelukker du deg selv fra å være en leser det er interessant å høre på.

Vi bruker ikke tid på useriøse, uriktige, og flåsete påstander.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
Dette er jo bare fjas og vås. Dere tester en telefon som ikke virker, men allikevel er dere strålende fornøyd med den. Idioti!

 

At du er uenig i en karater som gis i en test av en telefon fra Nokia er vel ikke akkurat overraskende.

Nå ønsker ikke jeg å gå inn i nok en usaklig diskusjon med deg, men det skal sies at firmwarebugs normalt ikke trekkes for. I så fall skulle en rekke telefoner fra Nokia (ta bare Nokia 6288, eller de mange andre telefonene fra selskapet som har hatt bugs), Sony Ericsson (f.eks W810i som kræsjet da man tok bilder av mye grønt, eller P990i, som jo var en bug i seg selv), Samsung, LG eller en hvilken som helst produsent hatt trekk i karakteren på en lang rekke telefoner.

 

Grunnen til at man ikke teller med bugs er at de blir fikset. Vi har heller ikke mulighet til å oppdage alle bugs, noe som er en nesten umulig oppgave.

 

Amobil _må_ være kjøpt og betalt...

 

At du er uenig i vår karaktersetting tar jeg med en klype salt. Men at du beskylder oss for å være korrupte er en drøy påstand. Om du har noen beviser for dette, så anbefaler jeg deg å ta turen innom nærmeste politistasjon for å levere inn en anmeldelse av oss.

Du kan også klage oss inn for PFU om du ønsker det, noe jeg tidligere har oppfordret deg til etter at du mente at PFU burde se på hva vi driver med. Vi har fortsatt til gode å bli klaget inn til PFU av deg.

 

Amobil tar mer enn gjerne diskusjoner med leserne i forumet så lenge det er på et saklig nivå. Når du kommer med påstander om at Amobil er korrupte, Poe, så utelukker du deg selv fra å være en leser det er interessant å høre på.

Vi bruker ikke tid på useriøse, uriktige, og flåsete påstander.

 

Dere tar all kritikk med en klype salt, ikke bare min. Hvis du åpner øynene dine og ser deg rundt, er det ikke bare jeg som stiller spørsmålstegn. Men det blir vel for ubehagelig å oppdage at man ikke er feilfri?

Og så drar du frem et par idiotiske eksempler som liksom skulle vise at deres praksis ikke er å trekke for dårlige funksjoner. 6288 var vel et desperat forsøk fra Nokia på å rette opp skandalemobilen 6280, der forøvrig Nokia aldri klarte å fjerne alle bugsa, men allikevel fikk den 6 og anbefalt stempel her på amobil. Eksemplet med w810i er også helt idiotisk, da det kun er rapportert om sporadiske krasj, og mange prøvde å fremkalle denne feilen uten å lykkes. P990i ga dere 3 i terning, så hvis dere ikke trakk for bugs, hva faen trakk dere for da? Nå er terningen oppjustert til 4!!?? Hvorfor det? Hvis dere ikke trekker for bugs? Skjønner du at du er helt på jordet nå? Hva er det dere egentlig tester? Bruksanvisningen, og knappene? Tester dere ikke funksjonene? Hva når funksjonene ikke virker? Leser dere da reklamen for å se hvordan de var tenkt å skulle virke, for deretter å gi "anbefalt" stempel til Nokiamobiler, og en 4 eller dårligere til andre? w950i hadde en påstått bug som dere trakk i rikt monn for. Samme med w960i. Den blir trukket for lav lyd, noe en FW oppdatering fikset. Du lyver så det renner av deg når du skriver dette...

 

Videre så sier du at jeg utelukker meg som en leser det er interessant å høre på. Men prøv å snu flisa litt. Hva får meg til å skrive slike påstander?

Lenke til kommentar
Men det blir vel for ubehagelig å oppdage at man ikke er feilfri?

 

Vi tror på ingen måte at vi er feilfrie. Vi deltar da også i saklige diskusjoner dere lesere tar opp, og vi hører på tilbakemeldingene vi får.

 

6288 var vel et desperat forsøk fra Nokia på å rette opp skandalemobilen 6280, der forøvrig Nokia aldri klarte å fjerne alle bugsa, men allikevel fikk den 6 og anbefalt stempel her på amobil.

Vi har selvsagt ikke mulighet til å se inn i fremtiden, og når vi ikke selv opplevde disse bugsene under testen, så blir det i alle tilfeller feil å trekke for det.

 

Eksemplet med w810i er også helt idiotisk, da det kun er rapportert om sporadiske krasj, og mange prøvde å fremkalle denne feilen uten å lykkes.

Vi klarte å fremkalle denne feilen, så den var i aller høyeste grad reell. Men vi har da ikke trukket telefonen for feilen.

 

Samme med w960i. Den blir trukket for lav lyd, noe en FW oppdatering fikset.

 

Dette er første gangen jeg har hørt at dette er en bug. Dersom det du skriver stemmer, så tipper jeg at Sony Ericsson har hørt på tilbakemeldinger og gjort justeringer i software. At de har forbedret enkelte elemelter ved telefonen er ikke det samme som at det som var der fra før var bugs.

 

Videre så sier du at jeg utelukker meg som en leser det er interessant å høre på. Men prøv å snu flisa litt. Hva får meg til å skrive slike påstander?

Jeg mener for all del ikke* at du er uinteressant, men når du kommer med slike drøye påstander, banner og steiker og antyder at jeg og andre i redaksjonen er dumme og løgnere, så sier det seg selv at det ikke er så interessant å diskutere når du trekker det ned på et så lavt nivå. Da faller din kritikk på sin egen urimelighet.

 

Vi setter pris på alle tilbakemeldinger vi får. Det er tross alt denne unike interaksjonen mellom lesere og redaksjonen som gjør Amobil til hva det er. Dog foretrekker vi å bruke tid på dem som opptrer saklig, og som ikke slenger om seg med beskyldinger om korrupsjon, favorisering, dumskap og uvitenhet på denne måten.

 

Du må gjerne være uenig og legge frem dine synspunkter, så skal vi svare så godt vi kan på hvorfor vi har gjort de vurderingene vi har gjort.

 

* EDIT: Manglet et "ikke".

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
Du må gjerne være uenig og legge frem dine synspunkter, så skal vi svare så godt vi kan på hvorfor vi har gjort de vurderingene vi har gjort.

 

* EDIT: Manglet et "ikke".

 

Dette har ingenting for seg, da dere ikke tar til dere kritikk i det hele tatt. Oppdaget nå at tilogmed svaret du gav meg kun ble skumlest, da jeg av erfaring vet at du unnlater å svare direkte på kritikk, og heller går rundt grøten til det uendelige. Dere fremstår som mer og mer useriøse...

Lenke til kommentar
Dette har ingenting for seg, da dere ikke tar til dere kritikk i det hele tatt. Oppdaget nå at tilogmed svaret du gav meg kun ble skumlest, da jeg av erfaring vet at du unnlater å svare direkte på kritikk, og heller går rundt grøten til det uendelige. Dere fremstår som mer og mer useriøse...

Kanskje hvis du for en gangs skyld gjorde et forsøk på å holde deg saklig, så hadde du fått et godt svar.

Men siden jeg tviler sterkt på at du innehar den egenskapen så kan vi vel strengt tatt se bort i fra det ;)

Lenke til kommentar
Dette har ingenting for seg, da dere ikke tar til dere kritikk i det hele tatt. Oppdaget nå at tilogmed svaret du gav meg kun ble skumlest, da jeg av erfaring vet at du unnlater å svare direkte på kritikk, og heller går rundt grøten til det uendelige. Dere fremstår som mer og mer useriøse...

Kanskje hvis du for en gangs skyld gjorde et forsøk på å holde deg saklig, så hadde du fått et godt svar.

Men siden jeg tviler sterkt på at du innehar den egenskapen så kan vi vel strengt tatt se bort i fra det ;)

 

Nå er det vel snarer du som har en tendens til å diskutere person fremfor sak, så hvem som er saklig eller ikke av oss to, er det vel liten tvil om...

Lenke til kommentar
Det er litt vanskelig å la være å kommentere din person når den er så ekstrem da!

Kanskje hvis du modererte deg selv litt og var litt saklig så hadde jeg ikke hatt noen grunn til det!

 

Unnskyld, men er du helt idiot? Jeg er kanskje ekstrem i mine argumentasjoner, men jeg diskuterer da sak! Du derimot, fortsetter å kommentere person og adferd, selv etter at du er blitt gjort oppmerksom på det. Skjønner du at dette er en total avsporing, og så usaklig som en diskusjon kan bli? Hvis du ikke skjønner noe så elementært som det, så synes jeg du skulle finne deg noe annet å fordrive tiden din med.

Lenke til kommentar

 

Tja, dette var vel en real avsporing? Men jeg forstår det sånn at det er greit å diskutere person istedet for sak her på forumet, eller er det forskjellige retningslinjer alt etter hva man mener. Er man enig med redaksjonen i amobil, så kan man bruke personangrep, er man ikke enig, er det strengt forbudt, og tråden blir fjernet, og advarsel gitt.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare Walkman-modellene til SE som kan skifte sang og spille av/pause mens tastelåsen er på, tror at alle nye fra SE kan det. Det er bare å holde inne en av volumknappene.

 

Ja, dette stemmer. En veldig praktisk funksjon man ikke vet hvor mye man kommer til å savne dersom den forsvinner...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...