Gå til innhold

Hva skjer med VIA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et AsRock-hovedkort (4Core DualVSTA) med VIA-brikkesett (PT880 Ultra), er vel det eneste fra VIA jeg noensinne har hatt. Men det fungerer helt greit forsåvidt.

 

I følge denne artikkelen har de rundt 11% andel av brikkesettmarkedet.

 

11% virker mye, da det burde være lønsomt, men på en annen side er det jo ikke sikkert de faktisk slutter å lage brikkesett. Synd om vi skulle miste konkuransen fra via, selv om via aldri har vært noen favoritt hos meg.

Lenke til kommentar
Har et AsRock-hovedkort (4Core DualVSTA) med VIA-brikkesett (PT880 Ultra), er vel det eneste fra VIA jeg noensinne har hatt. Men det fungerer helt greit forsåvidt.

 

I følge denne artikkelen har de rundt 11% andel av brikkesettmarkedet.

 

11% virker mye, da det burde være lønsomt, men på en annen side er det jo ikke sikkert de faktisk slutter å lage brikkesett. Synd om vi skulle miste konkuransen fra via, selv om via aldri har vært noen favoritt hos meg.

 

Nå er det vel snakk om at de kun skal produsere for egne plattformer, det kan jo tenkes at en stor del av de 11% er for egne plattformer.

 

AtW

Lenke til kommentar

VIA bør satse enda mer på Mini-ITX formfaktoren (prosessor, brikkesett og hovedkort). Det er dette de kan gjøre det bra på. Men ytelsen må fremdeles opp, så klarer de få til det så har de noe å gjøre i dette markedet. For de kan vel fortsatt lage x86 løsninger?

Lenke til kommentar
Nå er det vel snakk om at de kun skal produsere for egne plattformer, det kan jo tenkes at en stor del av de 11% er for egne plattformer.

 

AtW

Nå er jeg ikke helt sikkert på hva som ligger i "egne plattformer" her, men ettersom AMD og Intel bortimot deler x86 CPU markedet og VIA kun har en neglisjerbar andel her(tipper under 1%), fant ingen god statistikk og i artiklene som omtaler delinen av x86 markedet blir de stort sett ignorert.. Poenget mitt er at dersom det er x86 løsninger man ser på, så er det vel usannsynlig at en stor andel av disse 11% er for egne plattformer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...