Gå til innhold

hvordan bli kvitt ksoft spam (Lei!)


Anbefalte innlegg

Vet det har vært flere runder her før, til og med et par tråder tilogmed svada fra mr.ksoft himself også. MEN noen som har fått meldt seg ut av spam listen deres? Får nå mail titt og ofte, har høflig takket nei flere ganger uten null respons. Kan bare legge domenet i spamfilteret for å bli kvitt problemet, men blir litt prinsipp sak, skjønner ikke at folk skal kunne holde på slik i 2007 uten å bli straffet for det!

 

Hvordan går man frem, kan man bruke forbrukerombudet her siden han sender til min private epost og ikke til mitt enkeltmanns-firma epost (selv om det er samme domene)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet det har vært flere runder her før, til og med et par tråder tilogmed svada fra mr.ksoft himself også. MEN noen som har fått meldt seg ut av spam listen deres? Får nå mail titt og ofte, har høflig takket nei flere ganger uten null respons. Kan bare legge domenet i spamfilteret for å bli kvitt problemet, men blir litt prinsipp sak, skjønner ikke at folk skal kunne holde på slik i 2007 uten å bli straffet for det!

 

Hvordan går man frem, kan man bruke forbrukerombudet her siden han sender til min private epost og ikke til mitt enkeltmanns-firma epost (selv om det er samme domene)?

 

Følg med i denne tråden. :)

Lenke til kommentar

Har han ikke gitt seg enda? Utrolig at han aldri lærer... Har heldigvis ikke vært utsatt for spammingen fra K-soft, men spam er noe av det jeg har irritert meg så mye over at jeg har iverksatt en rekke tiltak for å stoppe det (og er rimelig spam-fri nå faktisk).

 

Og jeg bruker denne linken på div. hjemmesider:

 

http://www.hostedscripts.com/scripts/antispam.html

 

Genial liten sak... anbefaler alle å ha den på sine hjemmesider (den er helt trygg å klikke på. Gjør du det, får du en forklaring på siden du kommer til).

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Genialt! Prøver med en gang. Hadde vært enklere hvis de hadde send ferdigfrankerte konvolutter via posten, bare fylt dem med småstein og posta ;)

 

Joda, men vi skulle nå begynt alle sammen og spammet K-Soft :p 5-10 mailer hver, og 100-200 aktive "anti-spam-spammere" hadde nok i hvertfall fått han til å forstå hvordan det er å være på den mottagende siden av spammingen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Får masse spam fra denne dritt-bedriften via fax...

Hva kan man gjøre?

 

Som jeg skrev i en annen tråd, så er det en del faks merker og modeller som har muligheten for ett innebygget "spam filter". De ID som avsender har programmert i sin maskin (ofte kallt CSI eller RTI i noen varanter) blir utvekslet i starten av kommunikasjonen. Samme som oss mennesker når vi ringer hverandre så introduserer man seg "God dag, mitt navn er Simon etc etc". Men om din faks støtter dette, må du se i brukerveiledning evt ringe support hos leverandøren.

 

Den ID som avsender faksen til K-Soft har kan da evt legges inn i en svarteliste og da vil maskinen starte selve mottaket, finne ut at "nei, deg gidder jeg ikke prate med" og dermed legge på røret.

 

Alternativt har du en moderne faks som klarer å ta imot faksen og videresende den til mail eller mappe på nettverket for deretter å ikke skrive ut på papir så kan man bare slette spam mailene. :)

 

Flere muligheter faktisk. Jobber med kontormaskiner dag ut og dag inn jeg, særlig mye på faksbiten så dette kan bekreftes med 100% sikkerhet. :)

Lenke til kommentar
Fax spamming svarer du med Fax-looping. Du teiper sammen 3-4 ark slik at de danner en sirkel gjennom faxen og klikker 'send'.

 

Vil som oftest ikke fungere, da maskinene vil trigge document jam i dokument materen etter 1,2 meter som ofte er maks lengde på 1 ark man kan sende på faks. ;)

 

Det med sende "køl svarte" sider til dem er som nevnt effektivt for å tømme maskinen for blekk/toner, men er det miljøvennelig ved at de må kjøpe ny rekvisita ofte? Er det "politisk" korrekt å gjøre slikt? Kan det slå tilbake til deg som person/firma ved at du "trakkaserer" noen på den måten, selv om de sender spam på mail og faks først?

 

PS, ang mail spam så bruker jeg mailwasher pro fra http://www.firetrust.com/ Finnes også i graits utgave via http://www.mailwasher.net/

Programmet fungerer på den måten at den laster ned bare headere fra mail og gir oversikt over det som ligger å venter på deg på serveren(e), så kan du markere hva du vil slette eller godkjenne, bygge opp vennelister og svartellister. Bruke lære verktøyet som gjør at mailwasher lærer hva som er typisk spam. Du kan sette opp masse regler for håndtering og filtrering. Du kan også få mailwasher til å bounce en feilmelding tilbake til spammeren om at brukerkontoen din ikke er i bruk, veldig praktisk. :) Ganske så enkelt i bruk er programmet også. :) Når du har gått over listen så trykker man bare process mail og mailwasher kontakter mailserver på nytt, sletter og bouncer det som skal gjøres, så åpnes selve mailboksen din og du kan laste ned kun legitim mail. :)

 

Mailwasher anbefales av meg i allefall, full kontroll har man selv også! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...