Gå til innhold

Millionbot for fildeling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skummelt ja, avskrekkende... Hmmm... Nei... Ikke overhodet!

9640010[/snapback]

 

 

Skummelt er det ikke, horribelt er ordet man burde bruke... Det er greit man skal ha lover og at man skal følge dem, og få straff hvis du gjør noe ulovelig! Men herregud 1700 låter 1.2millioner i bot det er helt sinnsykt! Du kan jo stjele en farari og komme unna med mindre bot! Plate selskapene går over stokk og stein for og få mest mulig penger ut av alle de kan, selv om denne ødlegger hele livet til de dette skjer mot.

Lenke til kommentar
Skummelt ja, avskrekkende... Hmmm... Nei... Ikke overhodet!

9640010[/snapback]

 

 

Skummelt er det ikke, horribelt er ordet man burde bruke... Det er greit man skal ha lover og at man skal følge dem, og få straff hvis du gjør noe ulovelig! Men herregud 1700 låter 1.2millioner i bot det er helt sinnsykt! Du kan jo stjele en farari og komme unna med mindre bot! Plate selskapene går over stokk og stein for og få mest mulig penger ut av alle de kan, selv om denne ødlegger hele livet til de dette skjer mot.

9640045[/snapback]

 

Faktisk er vedkommende dømt for kun 24 låter, fikk nesten 10 000 dollar per stk. Det gjør jo ikke saken noe mindre sinnsyk

 

Angående peerguradian: jeg er ganske sikker på at man lurer seg selv om man tror man er nevneverdig mer sikker med det. De er ikke helt imbesile de som driver å sporer opp de som deler. At den blokker folk er ikke så rart når man setter på blocks på store ip-ranges. Spørsmålet er bare hvem man blokker...

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541
Angående peerguradian: jeg er ganske sikker på at man lurer seg selv om man tror man er nevneverdig mer sikker med det. De er ikke helt imbesile de som driver å sporer opp de som deler. At den blokker folk er ikke så rart når man setter på blocks på store ip-ranges. Spørsmålet er bare hvem man blokker...

 

AtW

9640089[/snapback]

 

Ingenting er 100% sikkert, men det er bedre enn ingenting.

Men det skal sies at det har gått bra i 3 år med normalt bruk av p2p (uten pg2)

 

Jeg blir også så sint på de som saksøker, hvis de hadde visst hvor mye industrien tjener på dette!

 

uten internettdeling så hadde jeg ikke blitt kjent/gjort oppmerksom på følgende serier:

Dr Who

Whose Line Is It Anyway

Robot chicken

Diverse Anime

Kyle Xy

John Doe

 

Det er sikkert mer, men det jeg prøver å si er at uten internettdeling så har man ikketilgang på det samme mangfoldet :innocent:

 

ps: det er selvsagt negative konsekvenser av fildeling og det er dessverre bare disse negative tingene slike giganter bryr seg om.

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar

I en episode av judging amy, av alt :tease: var en gutt i retten for å ha festet en tyggegummi under en pult. skolen hadde gitt han en bot på 500 dollar, som de forsvarte med å si "vet du hvor mye vi bruker hvert år på å fjerne tyggiser?". Det slår meg at det er dette som skjer her :hmm:

Endret av _perulv_
Lenke til kommentar
Jeg håper det blir opprettet et hjelpefond for denne alenemoren.

 

Om 100.000 fildelere gir henne litt over 2 dollar hver blir boten dekket inn.

9640143[/snapback]

 

dersom det ikke hadde vært dumme amrikanere som er ofrene så hadde jeg gjerne gitt 2 dollar :p

 

vedkommende her får jo ruinert livet sitt. ganske få amrikanere som har 222 000 dollar til overs, selv over flere tiår.

Lenke til kommentar
Dette var vel også helt tilbake i 2005, om dette er samme saken som jeg leste om før.

 

Moralen er altså:

Nå skal jeg laste ned TI GANGER så mye, bare for å HEVNE meg på hennes vegne :O :O :O

 

Jeg skal til og med laste ned britney spears...

9640106[/snapback]

 

Hmm.. platebransjen taper ikke noe på at du laster ned alt du kommer over. Det er kun de tingene du ellers ville ha kjøpt hvis du ikke hadde muligheten til å laste de ned som de taper penger på. Men hvis du vil ha maskinen din full av britney og annet crap så er det bare å kjøre på for min del. ;)

Lenke til kommentar
Angående peerguradian: jeg er ganske sikker på at man lurer seg selv om man tror man er nevneverdig mer sikker med det. De er ikke helt imbesile de som driver å sporer opp de som deler. At den blokker folk er ikke så rart når man setter på blocks på store ip-ranges. Spørsmålet er bare hvem man blokker...

 

AtW

9640089[/snapback]

 

Ingenting er 100% sikkert, men det er bedre enn ingenting.

Men det skal sies at det har gått bra i 3 år med normalt bruk av p2p (uten pg2)

 

Er det nå bedre enn ingenting? Blacklisting har jo genrelt det problemet at mange "uskyldige" stoppes av slikt uten grunn. I tilegg har man jo et rogram man må kjøre, og når effekten er såpass tvilsom så er det i beste fall marginalt bedre enn ingenting. Jeg har liten tro på den slags teknologi for å slippe unna maset til riaa.

 

AtW

Lenke til kommentar
Skummel :0 Må vel nesten innstallere PeerGuardian eller noe slikt nå jeg da ;p Men et spørsmål: er det lettere å bli tracket via. p2p programmer som f. eks Kazaa kontra torrents som uTorrent?

9640168[/snapback]

 

Teknisk sett er det nok heller lettere å bli tracket via et torrentbasert system, men i praksis er det vel så lett uansett at det har liten praktisk innvirkning vil jeg tippe.

 

Men jeg vil gjerne mer over til denne saken, istedenfor å diskutere nettverksmessige teknikaliteter. Hva mener olk hadde vært en rettferdig straff i dette tilfellet? Tror dere saken vil bli anket, og boten satt ned?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...