Gå til innhold

Test: Samsung M300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wow :scared:, den virker faktisk verre enn  in gamle Siemens C72... Trodde ikke at det ble lagd 0.3 megapixlers kameraer lenger, untatt til videotelefoni. Telefonen virker skummelt dårlig...

9594266[/snapback]

 

 

Nå må vi jo huske på at dette er en slags "retro" versjon av den gamle slageren E700, og denne telefonen er svært billig. Samsung har ikke lagt vekt på mye teknologi og at de har lagt inn et VGA kamera er helt greit for en som ikke er så opptatt av annet enn å skrive SMS og ringe!

Lenke til kommentar
Samsung har ikke lagt vekt på mye teknologi og at de har lagt inn et VGA kamera er helt greit for en som ikke er så opptatt av annet enn å skrive SMS og ringe!

9595462[/snapback]

 

Poenget her er vel strengt tatt ikke at den mangler teknologi, men at den feiler på de helt grunnleggende funksjonene, og da spesielt tale.

 

Telefonen kunne godt hatt lite eller mindre fancy teknologi og funksjoner, men fått bedre karakter dersom dette var på plass.

Lenke til kommentar

Tja da har jeg testet denne tlf selv i 2 uker i butikken min, faktisk testet en rosa og en blå en og kan ikke si at artikkelforfatter har rett. Tale er faktisk ganske bra og det er heller ikke noe problem å skrive raskt sms på den. Selv med overgang fra Sony Ericsson.

 

Ikke er den ment som en high tech tlf heller. Men er ment for dem som vil ha en liten og pen tlf.

 

Skjerpings.. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt telefonen i flere måneder nå, og må si meg på det STERKESTE uenig i anmeldelsen! Som vanlig er kriteriene satt for vurderingen helt bak mål. Små, praktiske og enkle telefoner faller alltid helt igjennom på tekno-NERD målestokken.

 

Her har anmelder bestemt seg for å virkelig slakte telefonen. At den er den, meg bekjent, minste og letteste kommersielt i salg i Norge, er tydeligvis intet pluss. Her fokuseres det heller på vanskelige taster. De enkle og oversiktlige menyene ignoreres helt på grunn av obskure skrive"feil". Den blir slaktet for å ha (et dårlig) kamera. Mobiltelefoner i denne pris og vekt-klassen har sjeldent eller aldri kamera; å ha et i denne pakken burde ha vært et pluss.

 

Må medgi at lydkvaliteten er en svakhet, den er tynn, men å påstå at den er så dårlig at det er vanskelig å oppfatte hva som blir sagt får stå på anmelders kappe. Foreslår han tar en visitt til sin lokale øre, nese, hals-lege ved første anledning.

 

Amobil avslører at de kriterier som legges til grunn for sine anmeldelser, er minst like mangelfulle som de hevder denne mobiltelefonen er.

Endret av atleau
Lenke til kommentar

Denne telefonen er ikke vurdert utifra tekniske spesifikasjoner, men det faktum at det er en lavpristelefon.

På en lavpristelefon vil det alltid være ting som talekvalitet og brukervennlighet som veier absolutt tyngst.

Når telefonen har så dårlig lyd som denne har, så feiler den totalt.

Det er tross alt snakk om en mobiltelefon, og en mobiltelefons primære oppgave er å brukes til å snakke i.

 

Som skrevet i testen, så gjør det ingenting om den har dårlig skjerm, få funksjoner osv, siden den stiller i den klassen som den gjør.

 

Selvsagt har andre enn undertegnede vurdert lyden, og alle har vært klare på at den virkelig har dårlig lyd.

 

M300 går inn i rekken av telefoner fra Samsung som har dårlig lydkvalitet, som for eksempel X160 eller Z500.

 

 

Må medgi at lydkvaliteten er en svakhet, den er tynn, men å påstå at den er så dårlig at det er vanskelig å oppfatte hva som blir sagt får stå på anmelders kappe. Foreslår han tar en visitt til sin lokale øre, nese, hals-lege ved første anledning.

 

Om man er villig til å leve med dårlig lyd, så er vel M300 et greit kjøp.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
Jeg har selv hatt telefonen i flere måneder nå, og må si meg på det STERKESTE uenig i anmeldelsen!

 

[..klippe..]

 

Her har anmelder bestemt seg for å virkelig slakte telefonen. At den er den, meg bekjent, minste og letteste kommersielt i salg i Norge, er tydeligvis intet pluss. Her fokuseres det heller på vanskelige taster. De enkle og oversiktlige menyene ignoreres helt på grunn av obskure skrive"feil". Den blir slaktet for å ha (et dårlig) kamera. Mobiltelefoner i denne pris og vekt-klassen har sjeldent eller aldri kamera; å ha et i denne pakken burde ha vært et pluss.

 

Må medgi at lydkvaliteten er en svakhet, den er tynn, men å påstå at den er så dårlig at det er vanskelig å oppfatte hva som blir sagt får stå på anmelders kappe. Foreslår han tar en visitt til sin lokale øre, nese, hals-lege ved første anledning.

 

Amobil avslører at de kriterier som legges til grunn for sine anmeldelser, er minst like mangelfulle som de hevder denne mobiltelefonen er.

9599053[/snapback]

 

Javel hr "atleau" ... etter et utsagn som "må si meg på det STERKESTE uenig i anmeldelsen! " bør du kanskje bakke dette opp med noen argumenter. Du nevner kun vekten som et pluss ved telefonen, resten av det du sier er jo faktisk i favør av den dårlige kritikken.

 

Tror jeg skal abbonere på denne tråden, jeg venter i spenning på å få vite hvorfor jeg bør kjøpe denne istedefor andre 1000 krs telefoner.

 

Kjør debatt!

Lenke til kommentar

når det i testen står at man heller kan kjøpe nokia 1112 burde jo de fleste forstå at det ikke er teknologien som ligger til grunn for karakteren... Synes det er flott at en telefon får passet påskrevet hvis den feiler på det den er ment å gjøre.

 

Det er jo det samme hvis en smarttelefon ikke har en god kalender, dårlige synkronisasjonsmuligheter osv...

Lenke til kommentar

Min samboer kjøpte denne telefonen for 1 måned siden og er kjempefornøyd. Og talekvaliteten har vi IKKE merket noe negativt med.

 

Så denne flåsete påstanden om at dette muligens er årets dårligste mobiltelefon kan Amobils journalist spare seg for.

 

Eller var det ikke Nokia 2626 som fortjente det stemplet i våres, hvis jeg ikke husker alldeles feil? :mad:

Lenke til kommentar

Må si meg enig med anmelderen i denne testen. Brodern kjøpte denne for et par uker siden, og han klager konstant på at han ikke hører hva som blir sagt. Særlig gjelder dette dersom den han prater med står ute på gata eller andre "litt støyende omgivelser". Andre telefoner takler dette langt bedre (også andre billigmodeller).

 

Selv om noen av telefonene er bedre på lyd enn andre, så tyder alikevell dette på svært varierende kvalitet, og dermed kan man jo kanskje stille spørsmål ved kvalitetskontrollen hos Samsung?

 

En annen ting er de nevnte gummiknappene. For meg som har over middels store fingre, er det bortigmot umulig å skrive meldinger på denne telefonen. At gummiknapper er en smakssak er jo en ting, men størrelsen på disse gjør at denne telefonen er ubrukelig for min del.

 

For all del; Samsung har laget mange gode telefoner de siste årene, men denne holder rett og slett ikke mål etter min standard.

 

Et par skrivefeil i artikkelen:

De medfølgende spillene er grei nok underholdning en stund. Siden telefonen har Java-støtte er det mulig å laste ned nye spill. Men som ytelsestesaten vår avslørte er dette kanskje ikke noe du bør regne med fungerer veldig bra.

 

M300 har en grei telefonbok som lar deg lagre flere numre og epostadresser under hver oppføring. Du ikke lagre for eksempel postadresser eller internernettadresser.
Lenke til kommentar

Jeg synes det er rart at Samsung ikke klarer å lage bedre telefoner. Alle problemene som nevnes i denne artikkelen er problemer jeg har hørt av flere som har vært innehavere av Samsung-telefoner og samstemmer også med egne erfaringer. Samsung kan visuelt design og er sikkert ganske dyktige på veldig lavninvåteknikk, men alt imellom disse ytterpunktene virker det som at hjernedøde skoglemen har hatt ansvaret for.

 

Programvaren er utrolig lite intuitiv, den går tregt, den er helt hårreisende dårlig oversatt, det er et konglomerat av pussige begrensninger av typen "kan ikke ringe og vibrere samtidig", det er nesten komplett umulig å få telefonen til å være fullstendig lydløs, og den er generelt ubehagelig og ekkel i bruk. De jeg kjenner som har eid Samsung har sverget på å aldri kjøpe det igjen, fordi det har vært en så smertefull og irriterende erfaring.

 

Hvor vanskelig kan det være for et selskap som åpenbart har muligheten til å lage en skikkelig killer-mobil og kvitte seg med de tilbakestående programmererne og programvaredesignerne de har? Skulle tro selskapet hadde råd til å betale noen som har greie på slikt, men istedet fortsetter de å spy ut den ene håpløse mobiltelefonen etter den andre. Jeg synes dette er dumt, for jeg skulle gjerne hatt en Samsung-telefon selv, hadde den vært mulig å bruke uten å få raseriutbrudd hvert femte minutt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...