Gå til innhold

Demo av Pro Evolution Soccer 2008 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var utrolig deilig å spille skikkelig fotball igjen, etter den forferdelig FIFA demoen. Jeg har spilt tre kamper totalt, og kan fortelle hva jeg syntes:

 

  • På det forrige spillet virket det som banen var alt for liten. Dette har blitt rettet opp i 2008. Enten har de gjort spillerne mindre eller så er det banen som er forstørret. Utrolig godt å ha denne ekstra plassen i hvertfall!
  • Tempoet er helt perfekt nå, synes jeg. Ballkontrollen er forbedret og pasningene sitter mye bedre enn i forgjengeren.
  • Gameplayet har blitt mer fritt. Spillerne forsøker å skyte på volley, der de på PES 6 ville ha headet ballen. Har faktisk fått til et saksespark med Diego, uten å anstrenge meg alt for mye. Dessverre gikk den over mål.
  • Høye gjennombruddspasninger har blitt mer effektive.
  • Det er generelt mange flotte detaljer, og motstanderen har blitt mindre forutsigbar. I stad ble forsvaret mitt driblet i senk av Aimar, før han dundret ballen i mål. Slikt har aldri skjedd på PES 6.
  • Er også imponert av grafikken, ansiktene er utrolig detaljerte og draktene ser veldig realistiske ut - og jeg spilte ikke engang med den mest optimale oppløsningen.

Gleder meg enormt til fullversjonen!

Lenke til kommentar

Enig i stort sett alt du sier, men ble litt overrasket over "hakkingen" i løpingen og duellene... Ellers var det utrolig stilig å se at dommeren gir kort mens du fortsatt ser på, at den ikke nødvendigvis hopper over til "cut-scene" når du får kort. Det samme gjelder forsåvidt også på "quick-start" frispark (som det het i PES 6), der kan du faktisk noen ganger bare plukke opp ballen og starte med en gang.

 

Sånne detaljer som det gjør at spillet flyter bedre, og jeg håper bare de finpusser litt, så det ikke blir altfor repetitivt :)

 

Ellers er jo grafikken en drøm - i alle fall i forhold til FIFA 08 på PC, det blir jo som å sammenligne PS2-grafikk (FIFA) med next-gen. Dette ser bra ut. Og detaljene! Shorts som "krølles" når man jogger, drakter som kan dras.

 

Gleder meg også veldig til fullversjonen kommer :)

Lenke til kommentar
Hadde problemer med denne demoen. Når jeg skal stille på settings så får jeg vite at jeg ikke har bra nok maskinvare. Bullshit sier nå jeg  :!: .

Noen flere som har dette problemet. :hmm:  Specs i profilen min

 

Kan det være fordi jeg kjører Vista?

9579664[/snapback]

 

 

Jeg og en kamerat som kjører vista 64 bits versjon hadde akkurat samme problem som deg...

 

kjører du 32 eller 64 bit?

Lenke til kommentar
kan man endre keyboard innstillinger? får bare opp en greie hvor jeg kan endre xbox 360 controllern sine innstillinger

9585331[/snapback]

 

I mappen der du har innstallert spillet er det en .exe-fil som heter "settings". Bare kjør denne så får du opp diverse valg som å endre grafikk og kontrollerinnstllinger. Innstillingene er litt merkelige siden du endrer keyboardet, men du kan ikke se hva de forskjellige knappene gjør. Bare hvordan de korresponderer med knappene på en 360-kontroller, men man kan nå endre det i hvert fall.

 

Prøvde demoen litt og det virker greit. Var noe dritt å spille med keyboard, men det er nå så. Virker dog som en rein konsollport, med de ulempene det medfører.

Lenke til kommentar

OH MY GOD OH MY GOD!

Hvorfor så jeg ikke denne artikkelen på forsiden til gamer? :scared:

Jeg refresher daglig, hver time, alle mulige spillnettsider for lookup på siste info om PES2008!

Jeg kommer til å spille meg grønn når jeg kommer hjem fra jobb. Allerede lastet ned og installert via terminal :D:dribble:

 

Har ingen noe negativt å si da? Eller holder PES alle mål + litt til?

 

BTW: folkens, skaff dere usb-konverter for playstation-kontrollere fra Clas Ohlson til ca. 250,-

Endret av sfenne
Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd å starte spillet på 2 forskjellige maskiner, en bærbar og en stasjonær. Den bærbare har vista og den stasjonære har xp, men jeg får samme feilmelding på begge og det er fryktelig irriterende.

 

Feilmeldingen er: Programmet kan ikke starte fordi d3dx9_30.dll ikke finnes. Det problemet kan løse seg ved å installere programmet på nytt.

 

Det har jeg selvfølgelig prøvd, men det fungerer fremdeles ikke. Noen som har samme problem som vet hva man skal gjøre?

Lenke til kommentar
OH MY GOD OH MY GOD!

Hvorfor så jeg ikke denne artikkelen på forsiden til gamer? :scared:

Jeg refresher daglig, hver time, alle mulige spillnettsider for lookup på siste info om PES2008!

Jeg kommer til å spille meg grønn når jeg kommer hjem fra jobb. Allerede lastet ned og installert via terminal :D  :dribble:

 

Har ingen noe negativt å si da? Eller holder PES alle mål + litt til?

 

BTW: folkens, skaff dere usb-konverter for playstation-kontrollere fra Clas Ohlson til ca. 250,-

9586763[/snapback]

 

Jo, kan si noe negativt. PES4 er så langt beste spill i serien, 2008 er for lite forbedret i forhold til 5 og 6, og det er på tide de tar steget inn i "next-gen" grafikk, noe det ser ut til å ta en god stund før skjer. Jeg er ikke enig med de som synes dette ser bra ut, ser flatt og kjedelig ut.

Lenke til kommentar
Jeg har nå prøvd å starte spillet på 2 forskjellige maskiner, en bærbar og en stasjonær. Den bærbare har vista og den stasjonære har xp, men jeg får samme feilmelding på begge og det er fryktelig irriterende.

 

Feilmeldingen er: Programmet kan ikke starte fordi d3dx9_30.dll ikke finnes. Det problemet kan løse seg ved å installere programmet på nytt.

 

Det har jeg selvfølgelig prøvd, men det fungerer fremdeles ikke. Noen som har samme problem som vet hva man skal gjøre?

9599398[/snapback]

 

prøv å legge inn directx på nytt

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...