Gå til innhold

Gjør mobilen din sikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å aktivere anropssperringen på telefonen din, behøver du et sperrepassord. Du finner all informasjon du trenger om sperrepassord i brukerveiledningen til telefonen din.
I brukerveiledningen til mine s30 og s40 nokiaer står det at tjenesten er nettverksavhengig og at passordet fås av operatøren. Har skribenten testet denne funksjonen selv?
Lenke til kommentar
For å aktivere anropssperringen på telefonen din, behøver du et sperrepassord. Du finner all informasjon du trenger om sperrepassord i brukerveiledningen til telefonen din.
I brukerveiledningen til mine s30 og s40 nokiaer står det at tjenesten er nettverksavhengig og at passordet fås av operatøren. Har skribenten testet denne funksjonen selv?

9553794[/snapback]

 

Det stemmer at anropssperring er nettverksavhengig. Jeg husker jeg fikk passordet av netcom for mange år sida da jeg hadde kontantkort. Jeg endret passordet mitt da, og det er fortsatt det samme i dag (tror jeg).

 

Netcom hadde også en måte å sperre for innkommende sms via en eller annen *noe#-kode, men jeg husker selvfølgelig ikke denne. Brukte den en gang noen spammet [email protected], da det var åpent for alle. Dette er vel også kanskje rundt ti år sida.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...