Gå til innhold

Celeron M får 64-bit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legg merke til at endringen fra Yonah til Core/Merom-kjerner også innebærer flere pipelines og generelt bedre ytelse i 32bit-applikasjoner også.

 

Anandtech-testen: Merom vs. Yonah kan gi et visst inntrykk av hvor mye eller lite det er snakk om, men legg merke til at en del av ytelseforbedringen på ca 5-15% skyldes økningen i L2 cache, noe som ikke skjer med Celeron M i dette tilfellet. Regn med en ytelseøkning på om lag 5% i 32bit for Celeron M.

Lenke til kommentar
De som henger igjen på kun 32bit nå, 4 år og 4 måneder etter (x86-) 64bit ble lansert er:

- Intel Celeron M 4xx-serien

- Intel Core Duo T2xx-serien

- Via (alle prosessorer)

9218388[/snapback]

Core Duo og gamle Celeron M går vel heller ikke umiddelbart ut av sirkulasjon (desverre). For alt jeg vet er de vel fortsatt i produksjon, muligens ULV-modeller også.
Lenke til kommentar
De som henger igjen på kun 32bit nå, 4 år og 4 måneder etter (x86-) 64bit ble lansert er:

- Intel Celeron M 4xx-serien

- Intel Core Duo T2xx-serien

- Via (alle prosessorer)

9218388[/snapback]

Core Duo og gamle Celeron M går vel heller ikke umiddelbart ut av sirkulasjon (desverre). For alt jeg vet er de vel fortsatt i produksjon, muligens ULV-modeller også.

9218415[/snapback]

 

De skal ikke være i produksjon nå. Om jeg husker rett uttalte Intel at hele deres produksjonsfabrikker har gått over til Core arkitekturen. (Eneste unntak er "Tulsa".)

 

"Tulsa" er Netbursts siste åndedrag, som er over nå når "Tigerton" lanseres i høst.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...