Gå til innhold

32" LCD til DVD, TV ++ Hjelp i jungelen søkes!


Anbefalte innlegg

Jeg må ha en erstatter til min steingamle 28" CRT, og da hybelen min til høsten ikke blir voldsomt stor må jeg nok roe meg ned med en 32" LCD, men utvalget av 32" LCD mellom 4-7 tusen er jo stort, og jeg aner ikke hva jeg skal se etter, men min erfaring er at LCDer ofte ser blasse og grumstet ut i bildet, men mange sier det er kun fordi butikkene ikke kalibrerer ordentlig og at signalet ofte er kleint.

 

Hvilken LCD bør jeg gå for hvis mitt bruk er DVD 40%, TV 40%, annet vas 20%?

 

Har MEGET god DVD-spiller som kjører alle oppløsning uten problemer så signal fra den skal være av ypperste kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har lest en del på det her og valget for meg faller uten noen ettertanke på LG LC51/55 serien.

 

Du kan lese og se bilder av den på denne linken:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=171742

 

En forumtråd på minhembio om nettopp denne modellen finnes på denne linken:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=155128

 

De selger den blant annet på Lefdal for 6999,- som butikkpris, noe som er meget rimelig for en relativt ny modell fra en kvalitetsprodusent.

Endret av InitialC
Lenke til kommentar

Samsung S62 er da egentlig en samsung som er 2 generasjoner gammel? I tillegg er x2-serien gråimportert av komplett, dvs at samsung norge ikke reparerer disse.

 

legg så til at S-serien er den billigste serien til samsung, og ikke har mye av det gode bildet de bedre tvene deres har, er det ikke mange grunner til å kjøpe det "tilbudet" der.

 

LG lC55 er en knall rimelig tv, uten tvil :).

Lenke til kommentar

LG LC51 koster som sagt 6999,- på lefdal.

J.fr: LC51

Dette er en helt lik modell som LC55 forutenom det at den mangler en digital mottaker og optisk lyd utgang (Tror eg det var, det står godt forklart i minhembio tråden).

 

Viss du skal ha kvalitet til en billig penge er det egentlig ikke noe alternativ.

Viss ikke du vil ha Tatung'n da. LG'n er tross alt en mye bedre TV i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg er også ute etter en 32" LCD, som skal brukes til vanlig TV- og DVD-titting, Wii-spilling, og filmtitting via mac-en.

 

En TV over 8000 er uaktuelt.

 

Hvordan er LG TV-en nevnt over sammenlignet med f.eks Samsung LE32R82B? Har dere noen andre 32-tommere å anbefale i den prisklassen?

 

Sette stor pris på svar - jeg har for lengst gått meg vill i LCD-jungelen ...

Lenke til kommentar

Så du ville kanskje heller anbefalt LE32N71B?

 

Ser ikke de helt store forskjellene på denne kontra de i R-serien til samme pris, med unntak av at sistnevnte har 3 HDMI-innganger (noe jeg aldri kommer til å få bruk for), samt litt bedre kontrastforhold.

 

Hjelp!

Endret av zyph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...