Gå til innhold

En av ti bruker nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett annet spørsmål er hva dem bruker det til.

9081585[/snapback]

Mye av det samme som du kanskje?

 

Reagerte på at Microsoft når så høyt oppe. Kan det være grunnet Windows Update, MSN og Hotmail? Det er jo ikke akkurat så voldsomt mye interessant for den jevne surfer på microsoft.com. Google og Yahoo er jo søkemotorer og mail så at de når høyt er ikke så rart.

 

Lurer på hvordan tallet er om man ser på tilgangen til nettet, altså muligheten i folks nærområde.

Lenke til kommentar

11,7% er nærmere 1 av 9 enn 1 av 10 slik det står i overskriften.

 

Ellers så er 11,7% av 6,6 milliarder ca 772 millioner mennesker. Det spørs hva de legger i ordet "bruker". Hvis det er snakk om daglig eller nesten daglig bruk så er det ganske som jeg hadde forventet, men hvis det inkluderer de som bare har tilgang til Internett men ikke bruker det jevnlig så høres det lite ut. Lurer på når Internett-bruken runder 90%. Håper det skjer innen 2030.

Lenke til kommentar

Det er sommer, det er sol (regn her da, men ^^), og lite å skrive om; agurknyhet?

 

Det kunne vært mer interessant å vite disse talla for litt mer spesifikke områder, slik som Norden for eksempel, at u-land har liten tilgang til Internett, er vel ikke noe nytt?

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Jeg har ET KART over besøkende på hjemmesiden min siden i fjor høst.  Mangler treff fra fastlandsdelen til Afrika ennå.  Ikke så vanskelig å skjønne at det er lite bredbånd i jordhyttene hvertfall  :ohmy:

 

Det finnes ikke noen virkelig rimelige måter å rulle ut bredbånd på ennå, så man må nok vente en god stund på full dekning.

9082350[/snapback]

 

Deler din erfaring; http://clustrmaps.com/counter/maps.php?url.../lars.werner.no

 

De fleste som besøker hjemmesiden min kommer for å laste ned programmene jeg har laget.

 

Har hørt fra flere at f.eks bredbånd i Australia er noe herk. Men Clustrmaps gir helt klart et litt qlt bilde av hvor de fleste faktisk surfer fra.

 

Men nå er helt klart ikke min side den mest besøkte da ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Reagerte på at Microsoft når så høyt oppe. Kan det være grunnet Windows Update, MSN og Hotmail? Det er jo ikke akkurat så voldsomt mye interessant for den jevne surfer på microsoft.com. Google og Yahoo er jo søkemotorer og mail så at de når høyt er ikke så rart.

Reagerte på det samme. Det fikk meg til å tenke på hva de har gjort på Windows-maskinene på UiO. Før kunne man bruke firefox med googlebar til å søke. Med den nye versjonen av IE, kommer "live search" som default, og ikke nok med at det er kronglete å skifte til google, men man må gjøre det hver gang man logger på. Lurer på hvor mange institusjoner i verden hvor man har gjort det samme. Dette kan sikkert gjøre rede for noen av de millionene... Forøvrig vil jo enhver nyinnstallert pc ha msn som hjemmeside, og sikkert mange som ikke gidder å skifte den.

 

Context-tekstsøk fra Windows Live Messenger foregår også i Live search, selv om google hadde vært det naturlige valget for søkemotor. (ikke det at google trenger almisser, men det er jo et tvilsomt valg av MS)

 

Ser ikke ut som anti-trust rettsakene har hatt noe særlig effekt på strategien til Microsoft... :thumbdown:

 

-Visjoner-

 

EDIT: On-topic: Jeg synes forøvrig 11,7% av verdens befolkning er et overraskende stort tall, med tanke på at ingen under 15 eller internett-kafeer er med i tallet)

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...