Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Jeg har bladd i en rekke tråder om leveringstider osv., og det slår meg at det er veldig sprikende erfaringer med leveringstid fra komplett.no. Er det noen andre enn meg som har problemer med dem nå for tiden?

 

Jeg bestilte PC derfra 07.06, og alle komponenter er på lager. Den står ennå som "åpen" på kontosidene, og i dag er det altså 19.06 - 12 dager siden. Det er på ingen måte akseptabelt, og når jeg maser sier de bare at de gjør sitt beste. Jeg ser at beholdningen av komponentene jeg har valgt minsker kjapt, og dersom jeg får utsettelse på grunn av at de går tom blir jeg mektig forbannet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ein veldig stor bedrift, eg bestiller ein del i frå der, bestillte ein pc til ein kompis alle delene var på lager og det tok 2 veke før dei fekk sendt den ut (dei skulle sette den sammen og).

Bestiller det meste i frå PSdata no jobber som IKT-konsulent og då har eg ein fast kontakt der så då er det berre og ringe så pakker dei det omtrent med ein gang og sender det via tollpost so har eg som regeø pakken dagen etter på på veldig fornøygt med dei.

Lenke til kommentar
Jeg har bladd i en rekke tråder om leveringstider osv., og det slår meg at det er veldig sprikende erfaringer med leveringstid fra komplett.no. Er det noen andre enn meg som har problemer med dem nå for tiden?

8896464[/snapback]

Å ja! Jeg bestilte noe 3/6 - alt var på lager i store mengder -, men det ble ikke ekspedert før 7/6. Med frakt via ymse postsorteringssteder fikk jeg ikke sakene før 12/6. Noe slikt har jeg aldri opplevd med Komplett før.

 

Jeg sendte en mail dit 5/6 og lurte på om ordren min hadde blitt glemt, og fikk til svar at de (på det tidspunktet) dessverre lå ca. 3 dager etter skjema ...

 

Jeg hadde da fortsatt muligheten til å kansellere hele ordren, men valgte å heller ta den ekstra ventetiden. (WHS RC1 ble forsinket den også, så jeg rakk å skru sammen "serveren" før jeg fikk lastet ned DVD'en.)

Lenke til kommentar

Dette burde Komplett se å ta tak i snarest. Syns jeg har hørt om, og også selv erfart dette over en litt vel lang periode nå. En ting er jo at man har problemer av og til, sykdom ol, men det kan jo virke som det er mer allvorlig enn som så for Komplett i senere tid...

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg ikke igjen med lang ventetid.

 

Jeg har kun bestillt 4 varer derfra i år:

Februar: Bærbar PC, Jeg bestillte den om kvelden. Neste morgen var den sendt :thumbup:

Mars: Stasjonær PC, Bestillte den på ettermiddagen, og den ble sendt dagen etter :thumbup:

April: Tilbehør, Det gikk like fort føre de sendte varen.

Juni: Minne, Den ble også sendt dagen etterpå.

 

For min del så mener jeg at Komplett er raske til å sende :yes:

 

Så de scorer høyt hos meg :w00t:

 

Synd ikke alle er like heldige :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt en del fra Komplett gjennom tidene, og det lengste jeg har ventet fra ordre til varene er sendt er vel 3 dager over en helg. Bestilte fra dem nå på mandag eller tirsdag (dog komplett.se, men de sender også fra samme lageret. Får varene idag!

 

Ser ingen grunn til å klage på det! Alltid vært veldig fornøyd med ordre fra Komplett!

Lenke til kommentar
Har du ringt dem?

8911035[/snapback]

 

Sendte e-post.. de har lang kø på bygging av pc'er, min blir bygget i morgen visstnok. Det forutsetter dog at komponenter legges av i det de bestilles som del av pc'er, for nå er det tomt (igjen) for enkelte komponenter.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt sprikende opplevelse med komplett i det siste.

 

På søndag ettermiddag (17. juni) bestilte jeg noen varer, en halv time etterpå var det plukket og ettermiddagen etter kunne jeg hente det i utleveringsboksen på Oslo S :):thumbup:

 

Så bestilte jeg noen flere varer på onsdag (20. juli) over et døgn senere står den ordren fortsatt som åpen... :thumbdown::no:

 

Jeg har sendt en mail til risros, men i det første svaret derifra, virket det som om de ikke helt forsto problemet. Litt min skyld kanskje, jeg roste for rask levering på søndag, og klagde over treg service nå og klagde over manglende mulighet til å få ut varer på Oslo S da jeg bestilte, jeg ble bedt om å kansellere og bestille på nytt for å få Oslo S - levering, og ingen kommentar til treg service. De har fått en respons på det, så får se hva som kommer ut av dette.

 

 

Edit: Kansellerte og bestilte på nytt, denne gangen var Oslo S et alternativ.. Da skal jeg senest ha det på lørdag...

 

Edit igjen: Fikk beskjed fra Komplett nå om at når Oslo S ikke er et alternativ er det fordi kapasiteten er fullt utnyttet, det forklarer det jo, men det hadde jo ikke skadet å fortelle om det på bestillingsskjemaet...

 

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Jeg får vel skrive min opplevelse med komplett jeg også, jeg kjenner meg ikke igjen i det mange skriver. I forrige uke bestilte jeg 2GB RAM og ett skjermkort. Det ble ekspedert raskt og sendt avgårde. Men posten er jo treg så den pakken var fremme den 5. dagen. Og når jeg hadde satt RAM'en i maskinen så viste det seg at det hadde skjedd en feil.. det var bare 1 GB. Bakpå pakken var den merket med riktig varenr. men innholdet og produsentens merkelapp stemte ikke overens med varenr. Jeg kontaktet komplett mtp retur og en hyggelig kar sa at dette ordner seg. Måtte bare logge meg inn og søke om retur, så skulle jeg få en mail om hvordan jeg skulle merke og sende denne. Neste morgen ringte det en kar fra komplett og informerte meg om at den riktige RAM'en var på tur. Og den jeg allerede hadde fått kan jeg bare beholde.. :woot:

 

 

(retta opp i en setning)

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Bestilte en pakke på mandag kveld, to varer, begge på lager, tilsammen 1,6kg. Den ble ikke pakket før 2 døgn senere, og dukket ikke opp hos posten før 2,5 døgn etter (12:40 på onsdag).

 

Det er alt for dårlig respons i forhold til konkurrentene. Komplett trenger definitivt å få på plass Autostore. PS Data knuser dem på leveringstid. De kunne forresten ikke oppgradere frakt til ekspresspakke heller (selv om pengene ikke var trukket fra konto), du måtte da slette ordre og bestille på ny - som om ikke det hiver deg enda lengre bak i køen ?

 

Forøvrig ser det ut til at pakken vil tilbringe 4-5 dager hos posten, men det er en annen historie..

Lenke til kommentar
snillekim Postet i går, 02:19

For min del så mener jeg at Komplett er raske til å sende 

 

Så de scorer høyt hos meg 

 

Synd ikke alle er like heldige 

Det at det kommer noen og forteller solskinnshistorier her er jo forsjåvidt greit. Komplett er også den enkeltbutikken jeg selv har desidert flest ordre hos, og jeg har vært utmerket fornøyd med service, noe jeg også har gitt utrykk for i tilfredshets- undersøkelse de hadde for en stund siden.

Men jeg må si at de 3 siste ordre jeg har hatt, har leveringstiden vært skuffende på 2 av dem. Dvs lenger enn jeg har vært vant med, og lenger enn jeg syns en god webshop bør ha.

 

Men når vi i en tråd som denne tilsynelatende ser svært forskjellig opplevelse innefor akkurat samme tidsrom skjønner jeg ikke helt hva som skjer. Jeg håper og tror at det ikke er noe annet enn kronologisk rekkefølge på bestillingstidspunkt som avgjør rekkefølge på ekspedering. Og i så fall kan jeg ikke skjønne hvordan noen kan få sendt dagen etter bestilling, mens andre venter i dagesvis. Syns det høres veldig rart ut :dontgetit:

 

Med pc'er som skal bygges er det dog litt anderledes syns jeg, da krever det ytterligere resurser enn bare plukk og pakk i kronologisk rekkefølge.

 

Vel vel, jeg kommer neppe til å slutte å bestille fra Komplett, men jeg må si jeg kvier meg litt når det gjelder ting jeg trenger litt raskt. Vet jo at Komplett har vært inne å svart på forum her før, så hadde vært hyggelig om de kunne berolige meg med hvordan de nå vil løse dette, slik at jeg trygt kan bestille også de varene jeg ikke kan vente alt for lenge på fra dem :)

Lenke til kommentar

kjøpte et hovedkort derfra for et par uker siden.På ordren stod det "frigjort for plukk" i 4 dager.Da har de jo begynt å finne varen.Men lageret deres er da vel ikke så stort,at de trenger nesten en uke på å finne riktig reol :!:

 

Jeg ringte dem og snakket med en hyggelig fyr,som ordnet opp med et tastetrykk.Varen var altså plukket og pakket,men en eller annen hadde glemt å registrere den ut.

Lenke til kommentar

Har også flere ganger siste 2 årene opplevd at varer som er på lager har vært til plukking i flere dager.

 

Bestiller derfor mininalt hos komplett med mindre det er noe de er fryktelig mye bedre på i pris enn andre butikker. Postens kronglete system hjelper heller ikke på (men det er ikke Kompletts feil såklart).

 

Har etterhvert blitt en del tusen i datautstyr, og har vært innom de fleste større av www-butikkene. Den raskeste på levering har utvilsomt vært PSdata.

Lenke til kommentar

Ordren min står nå som "frigjort for plukk", noe den har gjort siden fredagsmorgenen. Jeg velger å tro at den da blir sendt på mandag, og siden jeg bor i Oslo bør den være her på tirsdag/onsdag. Men igjen, det forutsetter at komponenter reserveres i det man bestiller, for det er som alltid (klarer de _aldri_ å beregne hvor mye de trenger på lager?) tomt for komponenter.

Lenke til kommentar

Jeg hadde service på mine ram brikker. Selv om jeg hadde fått godkjent retur for nytt produkt, så tok det tre dager ekstra å få pakka ut. Jeg lurte på hva dette var for noe, så jeg ringte de. Det viste seg at de rett og slett hadde mye å gjøre at det derfor tok litt tid før pakken ble sendt.

 

Synes ikke dette var en ufornuftig forklaring, men nå er det flere her som synes at det å ha mye å gjøre ikke betyr noe. Det overrasker meg at alle synes at nettopp deres ordre er mye viktere enn alle andres.

 

Det overrasker meg også at flere ikke har forståelse for at det er mye å gjøre og at ekspedering kan ta noe lengre tid. Forventes det at man skal få forran i køen i butikken også?

 

Veldig merkelig tankegang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...