Gå til innhold

Billige megapiksler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. topic. "Billige mekapiksler"

Amobil har jo før satt fokus på at man bør nedprioritere megapiksler som faktor for bildekvalitet på mobiltelefoner. Med denne topicen følger også dere strømmen.

 

Ang. mobil.

Virker bra bang for the buck den der. Lei av at mobiltelefoner generelt ikke blir billigere, så håper dette er utviklingen:)

Lenke til kommentar

kjedelig, kjedelig og atter kjedelig.

jeg skjønner ikke hvorfor hver eneste mobilprodusent skal ha en haug av billigmobiler, når den eneste forskjellen på de er designet.

Dessuten tviler jeg på at folk som bare skal ha en telefon for å ringe med og sende sms med bryr seg så veldig om designet, de vil vell bare ha en så billig mobil som overhodet mulig. så kan ikke mobilprodusentene prøve å lage billigmobiler som blir billigere.

Husker at for noen år tilbake kostet billigmobiler 399kr, og nå koster de ca 1000kr.

Lenke til kommentar
Ang. topic. "Billige mekapiksler"

Amobil har jo før satt fokus på at man bør nedprioritere megapiksler som faktor for bildekvalitet på mobiltelefoner. Med denne topicen følger også dere strømmen.

 

Det settes stadig nye pikselrekorder (det finnes telefoner med opp mot 10 mpix) uten at bildekvaliteten kan måle seg med et vanlig digitalkamera med 3 megapiksler. I slike tilfeller er det klart at det ville blitt bedre å prioritere andre deler av optikken.

 

Dette betyr ikke at vi mener bildeoppløsning er uvesentlig for bildekvaliteten. Forskjellen på et 1 mpix-bilde og et 2 mpix-bilde er også mer merkbar enn om du sammenlignet et 6- og 8-megapikselsbilde (forutsatt at optikken ellers var identisk).

 

I tillegg er vel dette blant de billigste 2-megapikselstelefonene som har dukket opp, noe vi mener er verdt å dra frem. :)

 

 

Blir det Series40 3rd Edition på denne, eller den gamle dårlige? :)

8888894[/snapback]

 

Det er 3rd edition på denne ja. Skal få oppdatert artikkelen!

Lenke til kommentar
Husker at for noen år tilbake kostet billigmobiler 399kr, og nå koster de ca 1000kr.

8889377[/snapback]

du får flere nokia-telefoner til under 399 i dag. de har minst 6 modeller under 700kr også. nokia er flinke til å segmentere markedet og det er billigtelefonene som selger mest. nå er dessuten telefoner som 3500C fullt på høyde og bedre på flere områder enn 2 år gamle bedriftsklassiker'n 6230i, bare nå til halv pris.

 

angående styreknappene rundt midtknappen på 3500C så likner de på 6300 sine som er altfor små og vanskelig å treffe etter min mening. problemet med 3110C og 6120C er at disse knappene er opphøyd og i veien for rask bruk av øvre del av tastaturet :hrm:

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Morsomt, pent og stilig design! Grei pris, greie funksjoner.. Det eneste jeg synes er leit er at de har helt kuttet ut 220x176-oppløsning. 128x160 og QVGA er langt unna hverandre.

 

Denne kunne gjerne vært aktuell for meg. Trenger ingen utrolig skjerm, men noe litt bedre enn dette..

 

Dessuten tviler jeg på at folk som bare skal ha en telefon for å ringe med og sende sms med bryr seg så veldig om designet,

Poenget med Nokia er at de gir deg en billig billig billig mobil for de som bare vil ringe og ikke bryr seg om designet, en billig billig mobil for de som bare vil ringe men også bryr seg om designet, OG relativt billige modeller for de som vil litt mer enn ringe og entenn bryr seg om design eller ikke. Et ordentlig mangfold, med viktige forskjeller.

Lenke til kommentar
Blir det Series40 3rd Edition på denne, eller den gamle dårlige? :)

8888894[/snapback]

Det er 3rd edition på denne ja. Skal få oppdatert artikkelen!

8889505[/snapback]

Jøss, kjører de 3rd edition på den lave oppløsningen? Får man med aktivt ventemodus og den kule kalenderen som de andre 3rd-ed-telefonene har, slik som f.eks. 6300?

Lenke til kommentar

Batteri-tiden var jo ikke så særlig på en mobil med en skjerm med litt lav oppløsning. Taletiden var jo heller ikke så mye å rope hurra for, men det går sikkert bra hvis en ikke ringer så mye.

 

Du finner for eksempel et to megapiksels kamera, slik at du kan ta rimelig store bilder.

Kanskje rimelig store bilder, men de trenger jo ikke å være så bra for det.

Får vente å se til noen har testet den. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...