Gå til innhold

Acrobat med Vista-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at alle mulige applikasjoner nå gradvis får "Vista-støtte" virker litt underlig for meg, da en av grunnene MS har for å ikke gjøre Vista så god som den kunne vært, var bakoverkompabilitet. Når denne likevel ikke er god nok, hvorfor ikke bare kaste bakoverkompabiliteten på sjøen, og heller lage et _godt_ produkt for en gangs skyld?

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
hvorfor ikke bare kaste bakoverkompabiliteten på sjøen, og heller lage et _godt_ produkt for en gangs skyld?

8802417[/snapback]

Fordi da forsvinner ett av hovedargumentene bak hele Windows. Gjett hvor mye pepper de hadde fått... w00t, spillene mine fungerer ikke osv.

 

Selv om OS'et har bakoverkompabilitet så er det ikke sikkert at alt fungerer knirkefritt. Det er også mye som er opp til programvareutviklerene på andre siden.

 

Blir feil å klandre Microsoft for at Adobe er sløve!

 

Har foresten kjørt Acrobat 8.0 Pro på jobben helt siden jeg la inn Vista i januar, og har enda ikke hatt noen problemer. På Vista maskinen hjemme kjører jeg Acrobat 8.0 Standard, der er det heller ikke noen problemer.

 

Så at begge ti ble oppdatert til 8.1 automatisk i går.

Lenke til kommentar
Det at alle mulige applikasjoner nå gradvis får "Vista-støtte" virker litt underlig for meg, da en av grunnene MS har for å ikke gjøre Vista så god som den kunne vært, var bakoverkompabilitet. Når denne likevel ikke er god nok, hvorfor ikke bare kaste bakoverkompabiliteten på sjøen, og heller lage et _godt_ produkt for en gangs skyld?

8802417[/snapback]

 

Det har sikkert noe med at kundene ønsker et nytt operativsystem som kan kjøre flest mulig av dagens programmer. :hmm:

 

Bakoverkompatibiliteten er vel forholdsvis god (?) da mange av tredjeparts programvareutviklere kun trenger å lage en patch som oppdaterer nye påkrevde felter/oppføringer etc. i Vista, for å bli Vista-kompatibel. Ellers måtte de jo utvikle alt helt fra bunnen av og forkaste mange ti-år med fremgang.

 

Dessuten er det mange gamle "utgåtte" programmer/spill som fungerer med Vista, noe som er bra, for da taper man ikke så mye på å oppgradere.

 

Svein.

Lenke til kommentar

Lastet den ned i går. Jeg sjekker om det er nye versjoner av forskjellig programvare innimellom. Liker å reinstallere programvare, for ellers risikerer en at listen over installert programvare får mange ekstra linjer (Control Panel --> Remove/Install programs). Husker at det ble mange ekstra linjer med nettopp Acrobat Reader fra 5.x til 6.x til 7.x versjonene. Det er for dårlig når programvarehuset ikke kan lage en ordentlig oppryddingssekvens når programvaren oppdateres (og det berører også registeret og kataloger på disken, og temporære filer som benyttes under installasjon/oppdateringer).

 

Lurer på om Acrobat er blitt bedre på automatiske oppdateringer. For hvis brannmuren ikke slapp igjennom programvaren ut på nettet, så opplevde en gjerne at prosessen hang og bare ventet og ventet istedetfor å terminere seg selv, slik var det med 8.0 ihvertfall. Forventer ikke at det bedrer seg med det første. Jeg liker ikke programvare som absolutt skal ut på nettet for å oppdatere seg, hvor du også opplever at en har problemer med å avbryte prosessen dersom det ikke passer så godt å utføre den automatiske oppdateringen for deg der og da.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er DETTE en nyhet er nå det jeg spørr meg selv, skal det komme en "nyhet" på forsiden til HW HVER gang ett produkt får vista støtte ? Jeg regner da virkelig med at de aller fleste nyere programmer kommer med vista støtte før eller siden. Jeg regner IKKE med at det er en stor nyhet at de kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...