Gå til innhold

Trenger du hjelp med Opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2. Eg har trykt Aldri-knappen i "husk passord" vindauget og vindauget kjem aldri opp igjen. Kva må eg gjere for at det skal komme opp kvar gong?

8682839[/snapback]

Nå har jeg engelsk versjon av opera, men gå på Instillinger (Ctrl+F12) så på "tryllestav" tab-en og fjern avkrysningen på "La tryllestaven huske passord".

 

Er muligens ikke akkurat slik det skrives som sagt, men du finner vel ut av det med denne veiledningen forhåpentligvis. :)

Endret av eMPea
Lenke til kommentar

2. Verktøy --> Alternativer --> Tryllestav --> Passord. Finn den sida dette gjeld for og slett oppføringa.

 

Redigert: Då vil boksen kome opp att neste gong. Trykk Ikkje no kvar gong den kjem opp, og den vil fortsetje å kome fram.

 

Og forresten so er det ein liknande tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=652087

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

For å åpne en ny fane: Ctrl+T. Nytt vindu: Ctrl+N. Da er det bare å åpne et nytt vindu, åpne masse faner i det vinduet og manuelt kopiere/paste adresser fra det første Opera-vinduet til det neste.

 

IMHO tviler jeg på at en "opera-hjelp"-tråd trengs. Du kunne sikkert bare spurt dine to spørsmål og vært ferdig med saken :)

Lenke til kommentar

Blib: Kanskje det, men me får sjå.

 

Torbjørn T.: Sletta ein det sto "never on entire server" elns og då gjekk det. Og eg veit at eg må trykkje ikkje no, men trykte litt raskt.

 

Ashol: Eg har ikkje sagt at Opera er betre enn Firefox eller IE (og motsatt)

Lenke til kommentar
Lurer på er hvordan jeg ser bilder der det står "user posted image", har lest det et sted før og klarer ikke å klure ut hvordan jeg får det til.

 

Takk på forhånd.

8691062[/snapback]

lol.jpg

 

Det er ganske enkelt et bilde som ikke kan lastes inn, enten at serveren den er på er nede, eller at den rett og slett ikke er der lenger.

 

Altså er det en ødelagt link.

Endret av eMPea
Lenke til kommentar

Eg har opplevd nokre tilfelle der bilete ikkje har vorte lasta, og å oppdatere det hjalp ikkje. Det som derimot hjalp var å finne adressa til biletet (høgreklikk --> Kopier biletadressa), og so gå direkte til den, med Ctrl + B. Eller, om du vil ha det i ei ny fane, klikk Ctrl + T fyrst, og so Ctrl + B. Dette gjeld sjølvsagt ikkje om biletet er fjerna frå tenaren.

Lenke til kommentar

Ctrl+B er snarveien til bokmerkene om jeg ikke husker feil. Har ikke Opera på denne maskinen.

 

Hva som er best av Opera og Firefox, er et spørsmål du aldri kommer til å få et endelig svar på. Smaken er som baken; den er delt.

Jeg klarte en stund ikke å bestemme meg for hva som var best av de to, så jeg brukte begge. Etter mye tenking, så har jeg kommet fram til at FF er best til mitt behov.

Lenke til kommentar

Hvordan sperrer man tilgangen til en side i Opera? La oss si at jeg ønsker å blokkere tilgangen til siden www.gfdagda.no, hvordan gjør jeg dette? FireFox og til og med IE har denne funksjonen - håper Opera også har det?

 

Eksempel: Jeg skriver inn www.gfdagda.no, men får beskjed fra Opera at siden er blokkert.

 

Det er slik det funker i IE og FF

Endret av freq_flyer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...