Gå til innhold

AllofMP3 mot slutten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nettstedet har solgt nedlastbare musikkfiler til svært lav pris, uten å betale godtgjørelse til verken artister eller plateselskaper.

Dette er vel ikke helt sant? Det har vel aldri blitt bevist at de ikke betaler noe -- de følger jo visstnok russisk regelverk (eller et smutthull i det) hvor royalties er såpass lave at de kan selge musikken til spottpris. Det at de ikke betaler til artistene eller plateselskapene er det plateselskapene som påstår.

Lenke til kommentar

Sprøsmålet blir jo litt om en CD til nesten 200 kroner er konkurransedyktig når det er såpass lett å få tak i den piratkopierte versjonen gratis.

Dropp prisen betrakelig og la oss få laste ned materialet direkte til sin datamaskin, I say!

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
AllofMP3 hadde i alle fall tidenes beste opplegg for salg av musikk. Valgfritt format og bitrate, meget bra søkefunksjon og grensesnitt osv osv. Håper andre lærer av AllofMP3 og lager en stueren butikk med samme funksjonalitet.

8678203[/snapback]

 

Enig, og som alle vet er det mer enn på høy tid.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg det er fint at slike piratsteder blir stengt, selv om jeg ikke fatter den manglende satsningen på å la forbrukere kjøpe film/musikk på nettet (nedlasting, altså). Etter min mening burde TV-selskaper, filmdistributører og plateselskaper tilby nedlasting av deres materiale til en overkommelig pris. Jeg mener man må stikke fingeren i jorden og si at en CD til nesten 200 kroner ikke er konkurransedyktig når det er såpass lett å få tak i den piratkopierte versjonen gratis.

Dropp prisen betrakelig og la brukere få laste ned materialet direkte til sin datamaskin, I say!  :thumbup:

8678183[/snapback]

 

 

Pirat sted?? får du rulla'n inn, dette her er rett og slett RIAA's IDIOTI pga at dem ikke får pengene, og russiske versjonen av RIAA har ikke noe avtale med USA, pga at USA ikke vil ha noen handels avtale med Russland.

 

Politikk og RIAA's egen interesser for og tjene penger istedet for og hjelpe artistene ødelegger for steder som AllOfMP3.

Lenke til kommentar

Hva om platebransjen kunne klart å få til et i dere øynes "mer lovlig" alternativ enn Allofmp3, som har like stor valgfriet innenfor formater osv som Allofmp3 har. Kanskje platebransjen ville tjent på å slutte å låse musikken til bestemte formater og avspillere.

Lenke til kommentar

Synd at AllOfMp3 muligens forsvinner.. bra side som er 100% lovlig i Norge. Siden man faktisk betaler for produktet. Men jeg skjønner jo at Advokat haiene til RIAA ikke er helt glade.. så lenge dem ikke får 20dollar pr solgte sang så må man forfølge siden. Og når de har valgt så utradisjonelle metoder kan man spørre seg hvor ulovlig siden egentlig er.. siden hverken russisk lov eller handelsavtaler har stoppet den.

 

Føler det er påtide at noen stopper RIAA jeg.. bombe eller lignende terrorangrep hadde gjort seg :D

Lenke til kommentar
Føler det er påtide at noen stopper RIAA jeg.. bombe eller lignende terrorangrep hadde gjort seg :D

8678314[/snapback]

Where do I sign up?

 

Må se meg enig, har kun hørt gode ting om AoMp3, og at du kan velge format og bitrate er fantastisk. Når skal RIAA, eller hvem det er nå som utgir musikk lære seg å følge kudenes ønsker.

 

Jeg har valget mellom CDer til 200kr, Online CDer til 150kr som kun kan brennes ut fem ganger, og valget å laste ned billig/gratis. Valget er såååååååå vanskelig. :roll:

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

RIAA har vell ingen makt utenfor USA

Men de putter penger i andre organisasjoner som driver med det samme.

 

Å stenge allofmp3.com fører bare til at folk som gikk fra torrent/dc etc går tilbake til det.

Jeg vill ikke tro at disse går å kjøper i butikkene.

 

Også må vi ikke glemme at vi i norge faktisk har lov til å bruke allofmp3.com xD

Lenke til kommentar

AllofMP3.com betaler visstnok avgift til opphavsmenn, dvs komponister. De har imidlertid ikke tillatelse fra plateselskapene, og betaler heller ingen avgift til dem, og det er fra de pengene musikerne får sin godtgjørelse. Det er visstnok lov i Rusland, inntil videre, og dermed lovlig her. Om det er moralsk forsvarlig å ta levebrødet fra fattige musikere er en annen sak. Når det gjelder musikere som er døde eller allerede har tjent mer enn de har godt av så blir det vel en annen sak... Eller hva med musikk man allerede har betalt for i et annet format?

Lenke til kommentar
RIAA har vell ingen makt utenfor USA

Men de putter penger i andre organisasjoner som driver med det samme.

 

Å stenge allofmp3.com fører bare til at folk som gikk fra torrent/dc etc går tilbake til det.

Jeg vill ikke tro at disse går å kjøper i butikkene.

 

Også må vi ikke glemme at vi i norge faktisk har lov til å bruke allofmp3.com xD

8678440[/snapback]

 

Ja, er det noe verre? jeg ser det på det som mindre moralsk tvislomt å få tak i ting fra p2p enn fra allofmp3.

 

AtW

Lenke til kommentar
AllofMP3 hadde i alle fall tidenes beste opplegg for salg av musikk. Valgfritt format og bitrate, meget bra søkefunksjon og grensesnitt osv osv. Håper andre lærer av AllofMP3 og lager en stueren butikk med samme funksjonalitet.

8678203[/snapback]

 

Helt enig. Det er primært disse tingene som gjør allofmp3 genial, ikke de latterlig lave prisene. Det er jo mye enklere å finne det man er ute etter på allofmp3 enn via p2p. Om prisen hadde vært på iTunes-nivå ville fortsatt allofmp3 vært en bedre butikk.

 

En korreksjon til artikkelen. Du kan handle med både Visa og Mastercard på allofmp3 igjen. De har tydeligvis flyttet fra Moskva til Moldova(!), i følge transaksjonen. Men det var blokkert frem til inntil nylig, det er riktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Trudde det var ganske åpenbart at å kjøpe musikk fra Allofmp3, blir ca det samme som å putte penger i lommene på Russisk mafia. Har jo tross alt blitt funnet noen litt vel mistenklige koblinger mellom mafian og eierene til Allofmp3

8678875[/snapback]

 

Jeg vet ikke om det frister så mye mer å putte penger i lomma på RIIA.

 

Det handler ikke om hva som er best for musikerne, det handler om hva som er best for plateselskapene. Mellomleddet som er i ferd med å nærmest bli unødvendig.

Lenke til kommentar
Synd at AllOfMp3 muligens forsvinner.. bra side som er 100% lovlig i Norge. Siden man faktisk betaler for produktet. Men jeg skjønner jo at Advokat haiene til RIAA ikke er helt glade.. så lenge dem ikke får 20dollar pr solgte sang så må man forfølge siden. Og når de har valgt så utradisjonelle metoder kan man spørre seg hvor ulovlig siden egentlig er.. siden hverken russisk lov eller handelsavtaler har stoppet den.

 

Føler det er påtide at noen stopper RIAA jeg.. bombe eller lignende terrorangrep hadde gjort seg :D

8678314[/snapback]

 

Buhu. Begynner å bli lei av uinformerte fjortisser som ikke skjønner at det både er umoralsk og ulovlig med heleri. Skal du tjene penger på noe, så må det være ditt. Du kan ikke selge andres eiendom for egen gevinst. Det virker som dere mener at fordi siden er "praktisk" så er det greit. Makan til fjollete logikk.

 

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Hvis denne siden er så fordømt praktisk, så kanskje plateindustrien kan lære noe. Men uansett om de gjør det eller ikke, så kan det ikke forsvare virksomheten til allofmp3.

Lenke til kommentar
Synd at AllOfMp3 muligens forsvinner.. bra side som er 100% lovlig i Norge. Siden man faktisk betaler for produktet.

8678314[/snapback]

Så hvis du kjøper Windows til halv pris på en eller annen crappy nettshop så er det greit, siden du betaler for produktet?

Syns det er en merkelig konklusjon, hvorvidt du betaler har jo svært lite med lovligheten av en slik virksomhet å gjøre.

Lenke til kommentar
Trudde det var ganske åpenbart at å kjøpe musikk fra Allofmp3, blir ca det samme som å putte penger i lommene på Russisk mafia. Har jo tross alt blitt funnet noen litt vel mistenklige koblinger mellom mafian og eierene til Allofmp3

8678875[/snapback]

 

Jeg vet ikke om det frister så mye mer å putte penger i lomma på RIIA.

 

Det handler ikke om hva som er best for musikerne, det handler om hva som er best for plateselskapene. Mellomleddet som er i ferd med å nærmest bli unødvendig.

8679076[/snapback]

 

RIIA har vel litt ufine metoder i blant, men dem driver tross alt ikke med:

Hallik virksomhet

Menneskahandel

Ulovlig våpensalg

Narkotikasalg

Torpedovirksomhet

osv osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...