Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan folkens

Mods: Håper ikke denne meldingen strider mot policy her :innocent:

 

Jeg har satt opp en IRC server og laget noen kanaler der for oss programmerere. Dette er ikke ment som en erstatning til online forum, men som et tillegg til de som vil snakke Vb, .NET, etc. live med andre likesinnede

 

Det hadde jo vert morro om vi kunne få til dette. Jeg er sikker på at mange kan ha nytte av dette

 

Hvis du ikke har brukt IRC før, gjør du som følger:

Last ned MIRC her: http://www.mirc.com

Installer og fullfør installasjonen

 

Trykk på 2. knappen fra venstre "Options"

Velg under Connect - Servers

Trykk Add

Fyll inn følgende:

Description: VB Forum

IRC Server: irc.hdsoftware.no

Ports: 6667

resten kan være blankt. Trykk ADD

Den nye serveren havner i listen. Trykk på SELECT knappen for å velge denne serveren

i Nickname må du ha et Nick name. Kall deg hva du vil og trykk på "Conect to server" knappen

Nå er du tilkoblet. Skriv så /JOIN #VisualBasic og du er inne

Du kan også skrive /LIST Da får du opp en liste over tilgjengelige kanaler. Bare å velge i listen.

 

Velkommen

Håper det blir litt liv der da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
/JOIN #VisualBasic

8425851[/snapback]

 

Tør ikke. Hvis noen av de jeg jobber med ser at jeg sitter på irc på en VB kanal blir jeg mobba :-P

 

 

(eller hvis Manfred får høre om det så kommer han sikkert aldri til å prate med meg mer og blokkere meg fra msn)

 

:tease:

8426214[/snapback]

 

HIHI!! Jeg kan dermed berolige deg med at unge Manfred ikke vil se deg da det også er en DotNet kanal der - hihi

 

"/me ser seg rundt om i rommet og humrer lett for seg selv"

 

knegg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisan. Så at det var litt trafikk på IRC'en i går. Det er bra :-D

Beklager at serveren stoppet. Det var min feil. Hadde satt serveren til å automatisk innstallere oppdateringer og wIRCd er litt sært på det området. Den kjører ikke som en service og derfor må jeg reboote serveren manuellt ved oppdateringer. Normalt ikek noe problem det, men om noen vet om en grei IRC server software som kan kjøre som en service så skrik ut. Må så klart være gratis :-D

Lenke til kommentar
Husk å skru av autmatisk windows update nå da...  :tease:

8622522[/snapback]

 

 

Eller løsningen på alt, installer linux :tease:

 

 

 

 

Ikke si det til noen, men manfred har skrevet VB programmer opp til flere ganger :hysj:

 

 

 

 

Off topic: Noen som kan si meg hvordan event handeling fungerer i C#?

 

Er deilig i VB, men i C# mista jeg grepet 100% når det kom til event handeling :(

 

 

:wub. Visual Basic.NET (Og syntaksen generelt sett)

Lenke til kommentar

Lunitix?!?!?! Hva er det??

 

Overdrevet vas! Jeg har både Windows servere og Linux servere ståendes her og Widows serverene leder i stabilitet. Har blandt annet en terminalserver som har gått i over to år uten så mye som en ripe i lakken. Det handler bare om å ikke installere alt mulig fjas, som man ofte gjør fordi ting og tang er jo så lett tilgjengelig. Mine servere kjører 100% Microsoft software, som alt sammen er levert på en og samme CD. Med andre ord - ikke noe 3dje part routing, antivirus, brannmur, etc. etc. etc. Stødig som fjell!

I min kommune skjer strømavbrudd fra tid til annen og det skal jeg si deg - jeg har aldri hatt mere problemer med et OS før en Linux. Går strømmen så ryker diskene. Det skjedde nesten hver gang. Altså ikke hardwaremessig, men volumene blir korrupte og serveren booter ikke lenger.. Bare dritt! Jada, UPS fikser det så klart, men påkker heller. Dette er jo aldri et problem med NTFS. I hvertfall har jeg aldri hatt problemer med det.

Lenke til kommentar

Event handles i C# er egentlig veldig logisk:

først må du deklarere en delegate:

public delegate void MyDelegate(object sender, EventArgs e);

Deretter eventen:

public event MyDelegate MyEvent;

For å kalle eventen gjør du slik:

if(MyEvent != null)

MyEvent(this, new EventArgs());

 

For å assigne en event:

MyEvent += new MyDelegate(this.MyFunction);

 

I motsetning til vb, så oppfører delegates seg som vanlige funskjoner, ikke noe RaiseEvent eller AddressOf er nødvendig.

 

OnTopic:

 

Om Linux kræsjer, avhenger av hvilket filsystem du bruker, ext2 f.eks. har en tendens til å gå rett til helvete hvis strømmen skulle gå.

 

Når jeg jobber med linux, får jeg en intens følelse av at Linux er laget av amatører... veldig mange av programmene som følger med er av særdeles dårlig kvalitet.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Off topic:

 

I hvilke sammenhenger er det egentlig lurt å bruke events? Sånn generelt?

 

On topic:

 

Vi hadde en win-server stående som vandret "åt heden" når strømmen gikk. Men der ble disken fysisk ødelagt, og det var ikke mulig å redde noe. Kan tro jeg var fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...