Gå til innhold

TEST: Acer Ferrari 5005WLHi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke hvordan garanti kan trekke ned, da vi her til lands har noe som heter reklamasjonsrett, hvilket i dette tilfellet er 5 år.

7934170[/snapback]

 

Om man bruker reklamasjonsretten så er det alltid mye mer jobb da det er brukern som må bevise mer enn ved garanti. I tillegg så finnes det folk som kjøper maskiner via bedrifter og da gjelder ikke forbrukerkjøpsloven. For en maskin til 22 000 kr så er det drøyt at man ikke har tre års garanti som standard. Ved garantiordninger har man ofte løsninger som opphenting, garantert rettetid, reparasjon på stedet, reparasjon når man er i utlandet osv. Dette er noe man ikke får via forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar
Men dere kunne jo ha kommentert litt om HD DVD avspillings funkjsonen, nå som dere hadde den inne. Kanskje dere ikke hadde noen HD DVD filmer?

7934238[/snapback]

Jeg savnet det samme, det ville være naturlig å kommentere avspilling av HD DVD (i og for seg medieavspilling i det hele tatt) både internt på selve 5005'en, og over HDMI til ekstern HD-skjerm, særlig når dere trekker fram HD DVD og HDMI som positivt (begge er positive, men bare hvis de virker som de skal, noe HDMI-koblinger har vist seg å ikke alltid gjøre).

Jeg kan heller ikke se at det står i testen om/hva slags avspiller-programvare for HD DVD som følger med (men mener å ha lest PowerDVD i spesifikasjoner tidligere. Hvis så, er det snakk om en av versjonene som kan spille av HD DVD?).

Lenke til kommentar

Njål:

 

- Ja, PowerDVD versjon 7 støtter avspilling for HD-media. :)

 

# Breathtaking Clarity - New and improved video technologies.

# Sharp, Bright Colors - Support for high definition video formats.

# Best Surround Sound Technology - Complete movie theater quality surround sound support.

# Intel Clear Video Technology - Support for hardware acceleration and advanced de-interlacing.

Jeg bruker selv PowerDVD 7, og er veldig fornøyd! Trailere i 720p og 1080p blir spilt uten problemer. :)

 

Edit: Les om det her også.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Njål:

- Ja, PowerDVD versjon 7 støtter avspilling for HD-media. :)

Jeg bruker selv PowerDVD 7, og er veldig fornøyd! Trailere i 720p og 1080p blir spilt uten problemer. :)

 

Edit: Les om det her også.

7934781[/snapback]

HD-media støttes, ja (men det gjør jo også tidligere utgaver, en mengde andre, også gratis, avspillere), men ikke HD DVD. Til det trengs varianten PowerDVD Ultra (husker jeg ikke feil er det også en OEM-versjon av PowerDVD 6.5 med HD DVD-støtte ute). Og som sagt, med mindre jeg har blingset står det ingenting i artikkelen om hvilken programvare som evt følger med, eller HD DVD-funksjonaliteten på maskinen med denne programvaren.

Lenke til kommentar

Testen var ganske bra den. Bra med sammenligning med 8215WLMi. Det veldig slitesterke karbonfiberkabinettet som finnes i begge serier bør kanskje vektlegges mer.

 

Synd at ikke 5005WLMi kommer til landet, altså samme som denne bortsett fra HD DVD. Den ville nok kostet 18-19000 kr, og da vært absolutt konkurransedyktig med best utstyrte 8215WLMi.

 

Ferrari-designet har ikke noe serlig innvirkning på prisen.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Virker som men god maskin, men synes desverre det er alt for harry og glorete hele det der Ferrari-tullet.

Den er riktignok blitt mye penere enn den første, helt røde maskinen, men likevel.

Det jeg liker med den, er at den er en av få pcer som har slot-in-spiller. Skulle ønske andre pc-produsenter også brukte dette i større grad.

Endret av gordito
Lenke til kommentar
HD-media støttes, ja (men det gjør jo også tidligere utgaver, en mengde andre, også gratis, avspillere), men ikke HD DVD. Til det trengs varianten PowerDVD Ultra (husker jeg ikke feil er det også en OEM-versjon av PowerDVD 6.5 med HD DVD-støtte ute). Og som sagt, med mindre jeg har blingset står det ingenting i artikkelen om hvilken programvare som evt følger med, eller HD DVD-funksjonaliteten på maskinen med denne programvaren.

Jøss, visste ikke at PowerDVD Ultra er ute nå. Takk for tipset! :)

 

Jepp, stemmer nok at versjon 7 støtter HD-media men ikke avspilling av HD DVD og Blu-Ray. :)

Lenke til kommentar
Testen var ganske bra den. Bra med sammenligning med 8215WLMi. Det veldig slitesterke karbonfiberkabinettet som finnes i begge serier bør kanskje vektlegges mer.

 

Er dette Ekte karbonfiber da? og ikke liksom karbonfiber man normalt finner i pcer?

7935648[/snapback]

Det skal være ekte ja, og det er ikke som 99% av pcene på markedet. Så vidt jeg vet er det bare Ferrari 4000 & 5000 pluss 8215WLMi og 8210WLMi (??) som har dette.
Lenke til kommentar

Acer Ferrari(enes) største problem.

 

Før jeg kjøpte min 3200 så leste jeg alt av tester, eneste vesentlige minus var varmeutvikling. Tross dette la jeg bortimot 20 lapper i en Ferrari. Min modell er snart 3 år gammel hvis de ikke har gjort fremskritt her er det for dårlig. Jeg fant ganske fort ut at å ha den på "fanget" dvs over pungen var ille og sikkert skadelig.

 

Da du ikke kan ha den på fanget, er kontorpult eller bord neste steg, men her må du også legge inn en buffer under for å lede varmen ut.

 

Å skrive i lengre tid går utover venstre hånd pga,,, varmeutvikling.

 

Ellers er maskinen meget god på alle områder, men min neste bærbare skal ikke varme like mye.

 

 

Det var det.

Lenke til kommentar

"Å skrive i lengre tid går utover venstre hånd pga,,, varmeutvikling.

 

Ellers er maskinen meget god på alle områder, men min neste bærbare skal ikke varme like mye."

 

 

Varme er en utfordring AMD har på sine prosessorer. Men den er nå mye bedre enn de var;)

 

Om en vil ha mye av den samme ytelsen men ikke ønsker å betale litt ekstra for design. Så har Acer tilsvarende modeller på både Ferarri 1000 og Ferarri 5000.

Lenke til kommentar

Synes disse Ferrari og Lamborghini-maskinene blir latterlig blodharry. Hadde jeg hatt valget mellom en plain laptop og en med ett eller annet sportsbilmerke på med samme specs, hadde jeg valgt den plaine - selv om den var dyrere! Det hadde faktisk vært litt kult hvis noen laget en parodi på disse seriene, f.eks. med Lada eller Trabant.

Lenke til kommentar
Synes disse Ferrari og Lamborghini-maskinene blir latterlig blodharry. Hadde jeg hatt valget mellom en plain laptop og en med ett eller annet sportsbilmerke på med samme specs, hadde jeg valgt den plaine - selv om den var dyrere! Det hadde faktisk vært litt kult hvis noen laget en parodi på disse seriene, f.eks. med Lada eller Trabant.

7937305[/snapback]

 

Eller enda bedre... Troll :p

Lenke til kommentar
Varme er en utfordring AMD har på sine prosessorer. Men den er nå mye bedre enn de var;)

 

Om en vil ha mye av den samme ytelsen men ikke ønsker å betale litt ekstra for design. Så har Acer tilsvarende modeller på både Ferarri 1000 og Ferarri 5000.

7936584[/snapback]

Varme er på ingen måte en større utfordring for AMD enn Intel. AMD har faktisk lav varmeutvikling på mange av sine cpuer for bærbare.

 

Synes disse Ferrari og Lamborghini-maskinene blir latterlig blodharry. Hadde jeg hatt valget mellom en plain laptop og en med ett eller annet sportsbilmerke på med samme specs, hadde jeg valgt den plaine - selv om den var dyrere! Det hadde faktisk vært litt kult hvis noen laget en parodi på disse seriene, f.eks. med Lada eller Trabant.

7937305[/snapback]

Hvorfor må nesten hver enese gang Ferrari nevnes, så må det komme påstander om at det er designet og merket som koster? Sammenlign med 8215WLMi og gjerne les tidligere i diskusjonen.
Lenke til kommentar
Synes disse Ferrari og Lamborghini-maskinene blir latterlig blodharry. Hadde jeg hatt valget mellom en plain laptop og en med ett eller annet sportsbilmerke på med samme specs, hadde jeg valgt den plaine - selv om den var dyrere! Det hadde faktisk vært litt kult hvis noen laget en parodi på disse seriene, f.eks. med Lada eller Trabant.

7937305[/snapback]

Hvorfor må nesten hver enese gang Ferrari nevnes, så må det komme påstander om at det er designet og merket som koster? Sammenlign med 8215WLMi og gjerne les tidligere i diskusjonen.

7937365[/snapback]

Jeg påsto verken at det var designet eller merket som kostet. Uansett om merket gjør den dyrere eller billigere (noe jeg regner med ikke er tilfelle, ettersom Ferrari neppe sponser Acer i håp om at dette vil gjøre at de selger flere biler) ville jeg betalt for å slippe designet dersom valget stod mellom en Ferrari-maskin og en plain maskin.

 

Jeg mener at hele sportsbil-laptop-konseptet er blodharry. Jeg skjønner ikke hvorfor anerkjente bilmerker risikerer sitt gode navn og rykte på slike avtaler, ettersom de lever av å selge lususprodukter til et fåtall, og ikke ting som ser ut som luksus til massene. Ser for meg at det appelerer mest til 14-åringer, eller 50-åringer - noe som ikke nødvendigvis er en tilfeldighet ettersom 50-åringer ofte har 14-årige sønner.

 

Se også: Hva som blir assosiert med Burberry for tiden og Friends-episoden med Joeys Porsche

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...