Gå til innhold

TEST: Acer Ferrari 5005WLHi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes disse Ferrari og Lamborghini-maskinene blir latterlig blodharry. Hadde jeg hatt valget mellom en plain laptop og en med ett eller annet sportsbilmerke på med samme specs, hadde jeg valgt den plaine - selv om den var dyrere! Det hadde faktisk vært litt kult hvis noen laget en parodi på disse seriene, f.eks. med Lada eller Trabant.

7937305[/snapback]

Hvorfor må nesten hver enese gang Ferrari nevnes, så må det komme påstander om at det er designet og merket som koster? Sammenlign med 8215WLMi og gjerne les tidligere i diskusjonen.

7937365[/snapback]

Jeg påsto verken at det var designet eller merket som kostet. Uansett om merket gjør den dyrere eller billigere (noe jeg regner med ikke er tilfelle, ettersom Ferrari neppe sponser Acer i håp om at dette vil gjøre at de selger flere biler) ville jeg betalt for å slippe designet dersom valget stod mellom en Ferrari-maskin og en plain maskin.

 

Jeg mener at hele sportsbil-laptop-konseptet er blodharry. Jeg skjønner ikke hvorfor anerkjente bilmerker risikerer sitt gode navn og rykte på slike avtaler, ettersom de lever av å selge lususprodukter til et fåtall, og ikke ting som ser ut som luksus til massene. Ser for meg at det appelerer mest til 14-åringer, eller 50-åringer - noe som ikke nødvendigvis er en tilfeldighet ettersom 50-åringer ofte har 14-årige sønner.

 

Se også: Hva som blir assosiert med Burberry for tiden og Friends-episoden med Joeys Porsche

7938201[/snapback]

Jeg har Acer Ferrari 4000 og vil si at selv om jeg kanskje kjøpte maskinen litt på grunn av merket, syns jeg at den ser vesentlig bedre ut enn en vanlig kjedelig grå laptop. Det er ikke akkurat mye Ferrari merker på den, det er ett merke på lokket og et nedenfor tastaturet, syns ikke akkurat at det er blodharry! Jeg tror jeg hadde kjøpt denne pcen selv om det ikke hadde stått Ferriari på den.

Lenke til kommentar
Om man bruker reklamasjonsretten så er det alltid mye mer jobb da det er brukern som må bevise mer enn ved garanti. I tillegg så finnes det folk som kjøper maskiner via bedrifter og da gjelder ikke forbrukerkjøpsloven.

men da gjelder kjøpsloven, og etter kjøpslovens §32 har man to års reklamasjon ved kjøp som ikke betegnes som forbrukerkjøp. men dette er nok fortsatt for dårlig på en maskin til 22000..

Ved garantiordninger har man ofte løsninger som opphenting, garantert rettetid, reparasjon på stedet, reparasjon når man er i utlandet osv. Dette er noe man ikke får via forbrukerkjøpsloven.

7934216[/snapback]

men selv om at man ikke har spesielle gode-ordninger ved reklamasjon (slik man ofte har ved garanti), så kan man f.eks kreve å få en lånemaskin dersom reperasjonen trolig tar mer enn fem virkedager.

det er også vanlig praksis at man får ny maskin dersom reperasjon tar mer enn en til to uker (i hvert fall ved større salgssteder - og husk, det er SALGSSTEDET som har ansvaret dersom noe går galt. IKKE produsenten!).

forbrukerkjøpsloven er en fantastisk ting for forbrukeren, og er nok til å slå hull i hodet på de fleste selgere. dersom det skjer noe er du relativt helgardert dersom du kan denne. dersom du derimot ikke kan den kan det til tider være vanskelig å få god service de fleste steder.

Lenke til kommentar

Gratulerer med en godt gjennomført test av en "fet" bærbar :thumbup:

 

Edit: Når det gjelder spørsmål rundt garanti på Acer-produkter, så kan man relativt enkelt utvide denne til 3 års internasjonal garanti ved å benytte seg av Acer Advantage-programmet som også inkluderer full forsikring mot tilfeldig skade og tyveri:

http://www.aceradvantage.com

 

Alle Acer-forhandlere skal tilby Acer Advantage-pakker for alle modeller. Jeg tegnet meg iallefall på en slik ordning på min Acer Ferrari 3200 :love: så jeg har fortsatt garanti :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...