Gå til innhold

Dobbelformat også i PC-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min spådom er at det kommer til å gå som i formatkrigen på brennbare dvd skiver (-/+), i dag tenker en ikke så mye på det, fordi så si alle drev leser begge formatene, og de aller fleste brennere leser begge.

 

Om litt så vil nok det være det som gjelder mellom hd-dvd og blue ray også :-)

Lenke til kommentar

Hvis det skulle vise seg at HD DVD går av med seieren, så sitter du igjen med et produkt som kun kan lese HD DVD, ikke skrive. Så hva er vitsen med dette produktet ? LG sine hybridspillere er ikke noe godt alternativ i denne format forvirringen. Du kan risikere å kjøpe katta i sekken uansett.

Hvis hybridspillere skal kunne gjøre det lettere for oss forbrukere så må de støtte begge formatene fullt ut.

Lenke til kommentar

Kan da alltid håpe at den pågående kampen mellom formatene vil ende i en priskrig, som kan være meget gunstig for forbruker.

 

Om du kjøper et BD/HD drev til 1200$ så kjøper du katta i sekken uansett. Du skal ha meget spesielle interesser for at det skal "lønne" seg. Vil tro dette er et "se hvem som var først produkt" fra LG.

 

Kvaliteten og hastigheten på førstegenerasjons spillerne kan vel også være meget tvilsom. Og selvfølgelig som Uderzo påpeker så er ikke spilleren fullverdig.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker var de første dvd-drevene som støttet begge formatene også slik som dette, nemmelig at dem kunne lese begge men bare skrive det ene.

 

Gi det litt tid, så kommer det drev som takler begge formatene både til lesing og skriving, samt er billigere enn dette :-)

Lenke til kommentar
Så vidt jeg husker var de første dvd-drevene som støttet begge formatene også slik som dette, nemmelig at dem kunne lese begge men bare skrive det ene.

 

Gi det litt tid, så kommer det drev som takler begge formatene både til lesing og skriving, samt er billigere enn dette :-)

Det husker jeg også. Og husker du hvor mye de brennerne kostet da? Nette sum av 6-7000,-. Denne spilleren fra LG er så og si 3000,- dyrere.

 

La Blu-Ray og HD DVD komme inn i markedet; prisen vil automatisk bli gunstig når dette blir standardisert i markedet. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Hva skal en med plater??  etter jeg fikk stoor lcd skjerm og htpc har jeg ikke brent noe som helst..  har nesten glemt hvordan man brenner ei plate  :D

7780387[/snapback]

 

Hvor mange HD-filmer på 20-25 GB har du på HDD'ene dine? :cool:

 

-O

Endret av Outrage
Lenke til kommentar
Hva skal en med plater??  etter jeg fikk stoor lcd skjerm og htpc har jeg ikke brent noe som helst..  har nesten glemt hvordan man brenner ei plate  :D

7780387[/snapback]

 

Hvor mange HD-filmer på 20-25 GB har du på HDD'ene dine? :cool:

 

-O

7782168[/snapback]

Hva skal en med så mange filmer lagret da? har en sett filmen er det jo bare å slette den....

Jeg ser ikke filmer om igjen :D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...