Gå til innhold

Omtale av Canis Canem Edit (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, snodig. Alle andre anmeldere syntes da at spillet var ganske bra. Hvorfor heter det "Canis Canem Edit", egentlig? Original-tittelen er jo "Bully".

7697055[/snapback]

Syntes også det var veldig rart. Selv er jeg fornøyd med spillet, og syntes ikke det er i nærheten av å være så kjedelig som det sies i anmeldelsen. Men har ikke fullført spillet, pågrunn av at jeg spiller mye annet :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hehe, joda, jeg liker gladvold. Jeg elsker God of War, jeg meier ned folk i Grand Theft Auto og jeg finner glede i ethvert spill med flammekaster eller motorsag.

 

Hvis du hadde lest omtalen, ville du sett hva det er jeg ikke liker. Volden er jo noe av det beste i Canis. :)

7697218[/snapback]

Skumleste gjennom det, du mener det blir ensformig etter hvert, ikke sant? Spillet har nok mer kapsitet ja, men det er jo PS2 vi snakker om. Kanskje den rett og slett ikke klarer mere?

 

Uansett, så duger dette nok for meg, hvis de lager en eventuel oppfølger på PS3 så blir det kanskje mer kreativt? Hvem vet...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Neida, det har ingenting med PS2-en å gjøre. PS2-en har vel fortsatt gleden av å være kanskje den beste spillkonsollen noensinne når det kommer til spillutvalg, så den feiler det ingenting.

 

Som jeg forsøkte å få fram i omtalen så er det ene og alene kjedelige ideer og latskapsdesign som etterhvert dreper spillet og får meg til ønske jeg skulle spille noe annet. Mulige alternativer, som alle er mye bedre, er for eksempel Psychonauts, Gun, Kameo, Grand Theft Auto eller Beyond Good & Evil.

Lenke til kommentar
Som jeg forsøkte å få fram i omtalen så er det ene og alene kjedelige ideer og latskapsdesign som etterhvert dreper spillet og får meg til ønske jeg skulle spille noe annet. Mulige alternativer, som alle er mye bedre, er for eksempel Psychonauts, Gun, Kameo, Grand Theft Auto eller Beyond Good & Evil.

7697247[/snapback]

 

Kameo?

 

Jeg spiller heller gjennom Canis Canem Edit ti ganger naken i en snøstorm på Svalbard enn å spille gjennom Kameo en gang til.

 

Jeg elsker Canis Canem Edit, men så elsket jeg også Stompa da jeg var liten og har alltid hatt lyst til å gå på kostskole, så det spilte kanskje inn i min vurdering. Jeg synes spillet er magisk, de mange minispillene varierer fra det banale til det geniale i mine øyne, med enkelte flotte interne referanser til spillhistorikk i utformingen. Miljøene er tatt på kornet, og spillet har også en god del overraskelser for de som utforsker og leker seg med utstyret man får, eller med miljøet i spillet.

 

For eksempel tar det komplekse pubertetsfølelser på alvor ved å la hovedpersonen kysse andre elever av samme kjønn dersom man ønsker å gjøre det. Homofili, altså. Gjort på en voksen måte uten å latterliggjøre temaet eller presse på spilleren følelsen av avsky, helt nøytralt uten sjokkeffekter.

 

Men jeg synes KW redegjør godt for sine synspunkter i omtalen, og det er vanskelig å argumenter i mot. Hans oppfatning av spillet blir veldig subjektiv, på samme måte som min blir det. Det er mer informativt for meg å lese en omtale der anmelderen er sterkt uenig i min vurdering av spillet, enn en anmeldelse der han bare sier det samme som meg, så kudos til KW.

 

Forøvrig, lastetider over fem sekunder kan jeg ikke huske å ha opplevd på min PS2. Kan egentlig ikke huske noen forskjell fra San Andreas til Canis når det gjelder lastetider i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Lastetidene i San Andreas er nok minst like ille, ja - men så er det ganske mye mer i San Andreas som lukter av skikkelig artig.

 

Og, ja, Kameo. Kameo er langt mer gjennomtenkt som utfordring enn Canis er, på tross av en litt stygg visuell stil så har Rare kopiert nok av Zelda-formelen til at det holder seg mye mer interessant og har et helt annet driv enn Canis har. I mine øyne, da, naturligvis. :)

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spilt spillet, og ikke bryr jeg meg allverdens heller. Men du burde kanskje ta en titt på hva andre sier om det:

Metacritic

 

Ikke at du på noen måte skal herme alle andre, men du burde kanskje tenke deg over en gang til før du gir en sånn karakter, særlig når den generelle kritikken er milevis over din 3er.

 

Kanskje vurdere å gi ansvaret for anmeldelsen til en annen?

 

Men som sagt, bryr meg ikke egentlig.

Lenke til kommentar

Ble temmelig overrasket nå... Synes Canis Canem Edit er et superspill, bortimot det beste PS2 spillet i 2006, men så er vi nå alle forskjellige!

 

Kan si meg enig i at spillet til tider kan bli litt langdrøyd, men med en (etter min mening) så bra historie så er det veldig bra driv i spillet..

 

Dette er klart et spill jeg gjerne ville ha sett en oppfølger til..

 

Ville nok ha gitt spillet 7/10 jeg da :)

Lenke til kommentar

Fikk meg fakttisk Canis Canem Edit idag og av det jeg har prøvd så syns jeg det er gøy (spesielt mellomsekvensene) og bra laget. Mulig det blir kjedeligere etterhvert, men den tid, den sorg..

 

Grunnen til at det heter Canis Canem Edit var at R* antakelig var redde for negativ pr for et spill som heter Bully (Bølle på norsk). Derfor byttet de det til et latinsk ordtak, Canis Canem Edit (Dog eats dog).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...