Gå til innhold

Black Ice Extreme II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja nettopp; 3mm maskinskruer. Har med hell benyttet slike på "juniorutgaven" av denne radiatoren, og hadde ingen problemer med å stikke disse gjennom varmeregisteret, og ut på motsatt side. Det er god nok klaring mot vannkanalene, så dette bør ikke fremstå som noe problem i det hele tatt.

At man i en slik test har begrenset adgang til denne type "isenkram" er vel heller testerens problem, ikke produsentens?

Å fokusere på "stygge sveisesømmer" (som forøvrig er _loddet_, ikke sveiset sammen) er vel også i overkant? Det estetiske bør vel være ganske underordnet i en slik test, de aller fleste er vel heller opptatt av ytelsen?

Som i mine øyne faktisk var svært bra! Klarer man å oppnå en temperaturforskjell på bare 2,4grader mellom luft og vann, så er dette faktisk meget bra! De siste 2,4gradene sitter svært langt inne, og er tilsvarende vanskelig å nå, selv med "verdens beste" radiator.

 

Å si seg "ikke fornøyd" med disse temperaturresultatene, virker noe søkt, det synes nå jeg.

 

Samme radiator, i sortlakkért utførelse, kan forøvrig kjøpes hos Microplex for kr.585,- inkl. MVA

 

Nei, jeg har sett bedre tester av hardware her i forumet!

Lenke til kommentar

Greit nok det, men da burde han vel ha latt være å trekke frem skruer, loddinger og pris som negativt i det hele tatt?

 

Jeg synes i allefall at han satte fokus på galt sted, ved å trekke frem disse tingene i sin konklusjon.

Attpåtil henledes det jo på utseende som et pluss, samtidig som man i samme åndedrag legger frem stygge loddinger som negativt? Hmmmm.

 

Håper i allefall at dere etterhvert får etablert bedre testmetoder, for jeg er ganske overbevist om at både tester og generell omtale kan gjøres bedre!

 

Antagelig er du enig i det, yummy?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 00:45, skrev Skrue:


Samme radiator, i sortlakkért utførelse, kan forøvrig kjøpes hos Microplex for kr.585,- inkl. MVA



 

Sorry skrue der tar du feil. Det er faktisk mye forskjell mellom den blackice2'n på microplex og den blackice extreme2'n i testen.

 

Den Vanlige 2'ern er en 4 pass kjøler med 3/8" tilkoblinger. Mens BIE 2 er en 2 pass kjøler med 1/2" koblinger.

 

Ed: de vanlige

 

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-11-25 02:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:




Samme radiator, i sortlakkért utførelse, kan forøvrig kjøpes hos Microplex for kr.585,- inkl. MVA


Nei, jeg har sett bedre tester av hardware her i forumet!



 

Er du sikker på at det er BlackICE EXTREME 2 og ikke BlackICE 2 du referer til?!? (Microplex har ikke tatt inn denne radiatoren enda!).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 01:08, skrev Skrue:

Greit nok det, men da burde han vel ha latt være å trekke frem skruer, loddinger og pris som negativt i det hele tatt?


Jeg synes i allefall at han satte fokus på galt sted, ved å trekke frem disse tingene i sin konklusjon.






På grunn av den lille tilliten vi hadde til testmetoden ble det ikke satt karakter. Forfulgt av dette tok jeg i konklusjonen fram det positive og negative jeg fant under testen, slik at du kunne få satt deg din egen mening.

 

Om jeg virkelig skulle satt en karakter ville jeg ikke lagt mye vekt på utseendet, loddingen og skruehullene, men den noe høye prisen i forhold til f.eks. Max Performance ville trukket litt ned.

 

Denne radiatoren skal kjøres gjennom en ny test så snart testbenken er klar!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 02:23, skrev Shepherd:

Quote:


Den 2002-11-25 00:45, skrev Skrue:


Samme radiator, i sortlakkért utførelse, kan forøvrig kjøpes hos Microplex for kr.585,- inkl. MVA



 

Sorry skrue der tar du feil. Det er faktisk mye forskjell mellom den blackice2'n på microplex og den blackice extreme2'n i testen.

 

Den Vanlige 2'ern er en 4 pass kjøler med 3/8" tilkoblinger. Mens BIE 2 er en 2 pass kjøler med 1/2" koblinger.

 

 

Ooops! Det var jeg faktisk ikke klar over! Beklager sammenblandingen! Da er det nok ikke så rart at prisen var såpass forskjellig.

Får nok prøve å følge litt bedre med ja! :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 11:19, skrev IceXCool:


hvis den prisen på den øverste radiatoren der er riktig (eller at det i det heletatt er rett type BIEX II så koster den jo bare halvparten av det netconnection tar (995,- for svart og 1795,- for gull og for chrome 1295,-) jeg skal selvfølgelig ha chrome hehe :smile: passer Titan 120 viftene best
:grin:


 

Nok en gang: blackice 2 pro er ikke det samme som extreme 2, som det har blitt sagt over... følg med!

Lenke til kommentar

skreiv det ja, men som det står i mellom ( ) blablabla om det kanskje ikke var rett likavel siden det stod VI FÅR INN...og ikke lageret fylles opp med... :razz: eeeh ro ro ro

 

Skal ha så snart den kommer litt ned i pris fra netconnection til 1200,- da...rart at de andre seriøse net butikkene bare vurderer å ta inn varen?? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...