Gå til innhold

Fjerne "ENTRY" på høyre hurtigtast? (SE K800i)


Proxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enkelt og greit spørsmål:

 

Går det, og isåfall hvordan? Kunne ha tenkt meg "Ny melding" e.l der.

7060451[/snapback]

Wotan

 

Edit:

Rettet opp linken. Hadde linket til K790. Tok meg ikke tid til å lese godt nok første gangen.

Men linken viser nå til K800. Har selv utført rebranding og det gikk helt smertefritt. Vær imidlertid obs på at du mister garantien på telefonen når du selv endrer firmware.

Endret av TheScirocco
Lenke til kommentar

For å fjerne entry må telefonen leveres inn til folk som kan dette, eller om du har peiling selv. Dette innebærer å modifisere eller flashe firmwaren på nytt. Så du får ikke fjernet Entry med å skrive inn en kode eller lignende. Du må inn i selve firmwaren på telefonen ja. Linkene i de foregående postene kan hjelpe deg på vei.

 

http://www.unlockshop.no/ kan også hjelpe deg

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
Det er pr idag ikke mulig å fjerne entry eller netcom hurtigtast på k800, heller ikke fjerne operatørlås på den.

7064166[/snapback]

 

Sitat fra Unlockshop.no:

"Tjenester vi tilbyr på K800i:

- Oppgradere software

- Bytte språk

- Debrand / fjerne operatøroppsett (telefonen vil fremdeles være låst)"

 

EDIT: Link

Endret av zica
Lenke til kommentar

Du må kjøpe deg en tjeneste hos http://www.davinciteam.com/

 

Les mer om hvordan her

Debranding means flashing a generic firmware (like basically all firmwares on the server) onto a branded phone, thus overwriting it's branded firmware. Use both Main + FS for this to work properly.

http://www.seuniverse.com/forums/showthrea...ghlight=debrand

 

What we can do for your phone:

• change language region

• change firmware revision

http://www.davinciteam.com/phones/index.php

 

Edit: Om du er veldig flink, let deg frem i filstrukturen http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=3666 :dremel:

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar
Det er pr idag ikke mulig å fjerne entry eller netcom hurtigtast på k800, heller ikke fjerne operatørlås på den.

7064166[/snapback]

Fyren har fått tre svar om hvordan han kan gjøre det på forskjellige måter. Også kommer du og sier at det ikke går an?

 

Hvorfor svarer du på ting som du ikke har peiling på?

Endret av TheScirocco
Lenke til kommentar

han er sikkert telefonselger eller jobber i Telenor. Dermed er det mot hans ønsker at noen fjerne de håpløse programmene operatørene legger ved...

 

Jeg blir alltid like forbanna når jeg ser hvordan teleoperatørene klarer å ødelegge en flott mobil med stygge trege menyer som bærer preg av hastverk :( Jeg har ingenting imot operatørlås eller binding til et abbonement. Men la nå menyene på telefonene forbli urørt!!

Lenke til kommentar
han er sikkert telefonselger eller jobber i Telenor. Dermed er det mot hans ønsker at noen fjerne de håpløse programmene operatørene legger ved...

 

Jeg blir alltid like forbanna når jeg ser hvordan teleoperatørene klarer å ødelegge en flott mobil med stygge trege menyer som bærer preg av hastverk :(  Jeg har ingenting imot operatørlås eller binding til et abbonement. Men la nå menyene på telefonene forbli urørt!!

7067878[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig!

Lenke til kommentar
Det er pr idag ikke mulig å fjerne entry eller netcom hurtigtast på k800, heller ikke fjerne operatørlås på den.

7064166[/snapback]

Fyren har fått tre svar om hvordan han kan gjøre det på forskjellige måter. Også kommer du og sier at det ikke går an?

 

Hvorfor svarer du på ting som du ikke har peiling på?

7067152[/snapback]

 

Viste ikke at du kunne debrande fra wotan server, utenom dem så er det ingen andre som gjør det, grunnen for det er at jeg selv venter på unlock/gsmteknikk skal tilby tjeneste.

Lenke til kommentar
Jeg blir alltid like forbanna når jeg ser hvordan teleoperatørene klarer å ødelegge en flott mobil med stygge trege menyer som bærer preg av hastverk :(  Jeg har ingenting imot operatørlås eller binding til et abbonement. Men la nå menyene på telefonene forbli urørt!!

7067878[/snapback]

 

Da får du bare be om en telefon uten branding og betale mer for den. Med branding følger subsidier, så enkelt er det.

 

Er pisslei av folk som sutrer over operatørlåser og branding når løsningen er enkel - bare betal det det koster å få en "ren" telefon.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Jeg blir alltid like forbanna når jeg ser hvordan teleoperatørene klarer å ødelegge en flott mobil med stygge trege menyer som bærer preg av hastverk :(  Jeg har ingenting imot operatørlås eller binding til et abbonement. Men la nå menyene på telefonene forbli urørt!!

7067878[/snapback]

 

Da får du bare be om en telefon uten branding og betale mer for den. Med branding følger subsidier, så enkelt er det.

 

Er pisslei av folk som sutrer over operatørlåser og branding når løsningen er enkel - bare betal det det koster å få en "ren" telefon.

 

-snubbel

7069141[/snapback]

Har du noengang bestilt en telefon hvor det ikke står noe om Entry software og fått det? Neivel, det er utrolig irriterende og blir mye mas. Folk her kan ytre sine meninger om teleoperatørers fikling med telefoners software uten at du trenger å fortelle hvor pisslei du er å høre om det. Er forskjell på operatørsperrer (som er helt greit) og branding i software.

Lenke til kommentar
Viste ikke at du kunne debrande fra wotan server, utenom dem så er det ingen andre som gjør det, grunnen for det er at jeg selv venter på unlock/gsmteknikk skal tilby tjeneste.

7068632[/snapback]

Leser du i det hele tatt innlegg i diskusjoner som du svarer på? Det er flere en Wotan som tilbyr dette. For eksempel davinciteam.com

Poenget er at du svarer så bastant på et spørsmål som du tydeligvis ikke vet noe om. Selv om ikke GSMteknikk kan utføre dette enda så finnes det masse alternativer.

Fonefunshop

for eksempel....

Lenke til kommentar
Jeg blir alltid like forbanna når jeg ser hvordan teleoperatørene klarer å ødelegge en flott mobil med stygge trege menyer som bærer preg av hastverk :(  Jeg har ingenting imot operatørlås eller binding til et abbonement. Men la nå menyene på telefonene forbli urørt!!

7067878[/snapback]

 

Da får du bare be om en telefon uten branding og betale mer for den. Med branding følger subsidier, så enkelt er det.

 

Er pisslei av folk som sutrer over operatørlåser og branding når løsningen er enkel - bare betal det det koster å få en "ren" telefon.

 

-snubbel

7069141[/snapback]

 

 

Jeg er pisslei av folk som ikke tåler at andre har meninger om noe.

Folk må da få lov å synse at branding som fører til tregere mobiler og styggere menyer er bare tull.

Er det for mye for langt å be operatørene om å gjøre en skikkelig jobb?

Skjønner du ikke at det er utelukkende positivt om brandingen ikke ødela ytelsen og brukervennligheten på mobilen?

Skjønner du ikke at å kommentere dette er konstruktiv kritikk til operatørene?

Lenke til kommentar
Jeg blir alltid like forbanna når jeg ser hvordan teleoperatørene klarer å ødelegge en flott mobil med stygge trege menyer som bærer preg av hastverk :(  Jeg har ingenting imot operatørlås eller binding til et abbonement. Men la nå menyene på telefonene forbli urørt!!

7067878[/snapback]

 

Da får du bare be om en telefon uten branding og betale mer for den. Med branding følger subsidier, så enkelt er det.

 

Er pisslei av folk som sutrer over operatørlåser og branding når løsningen er enkel - bare betal det det koster å få en "ren" telefon.

 

-snubbel

7069141[/snapback]

 

 

Jeg er pisslei av folk som ikke tåler at andre har meninger om noe.

Folk må da få lov å synse at branding som fører til tregere mobiler og styggere menyer er bare tull.

Er det for mye for langt å be operatørene om å gjøre en skikkelig jobb?

Skjønner du ikke at det er utelukkende positivt om brandingen ikke ødela ytelsen og brukervennligheten på mobilen?

Skjønner du ikke at å kommentere dette er konstruktiv kritikk til operatørene?

7071205[/snapback]

Som Snubbel sier, vil du ikke ha en telefon med branding så kjøp en uten. Verre er det ikke... Koster noen kroner mer sier du! Nei det er feil. Derimot så koster en telefon med branding ofte mindre en en uten!

Lenke til kommentar
Viste ikke at du kunne debrande fra wotan server, utenom dem så er det ingen andre som gjør det, grunnen for det er at jeg selv venter på unlock/gsmteknikk skal tilby tjeneste.

7068632[/snapback]

Leser du i det hele tatt innlegg i diskusjoner som du svarer på? Det er flere en Wotan som tilbyr dette. For eksempel davinciteam.com

Poenget er at du svarer så bastant på et spørsmål som du tydeligvis ikke vet noe om. Selv om ikke GSMteknikk kan utføre dette enda så finnes det masse alternativer.

Fonefunshop

for eksempel....

7070924[/snapback]

 

jeg dreit meg ut, men grunnen for jeg svarte var han som hadde svart før meg linka til unlockshop og de har ikke mulighet til det enda, og bruker du wotan eller de andre så mister du all type garanti med engang.

Lenke til kommentar
Som Snubbel sier, vil du ikke ha en telefon med branding så kjøp en uten. Verre er det ikke... Koster noen kroner mer sier du! Nei det er feil. Derimot så koster en telefon med branding ofte mindre en en uten!

7071424[/snapback]

Beklager, men der er ikke så enkelt!

Jeg har ALDRI sett en annonse hvor operatøren opplyser om at de har brandet telefonen. Hvis det fra selgers side ble opplyst om at Telenor/NetCom/Tele2 hadde gjort endringer på telefonens innhold (bl.a. menyer), så skulle jeg ikke klagd. Men så lenge teleselskapene (og telebutikkene også) bevisst ikke nevner dette, kun referer til bindingstid, så er dette et problem!

Lenke til kommentar
Viste ikke at du kunne debrande fra wotan server, utenom dem så er det ingen andre som gjør det, grunnen for det er at jeg selv venter på unlock/gsmteknikk skal tilby tjeneste.

7068632[/snapback]

Leser du i det hele tatt innlegg i diskusjoner som du svarer på? Det er flere en Wotan som tilbyr dette. For eksempel davinciteam.com

Poenget er at du svarer så bastant på et spørsmål som du tydeligvis ikke vet noe om. Selv om ikke GSMteknikk kan utføre dette enda så finnes det masse alternativer.

Fonefunshop

for eksempel....

7070924[/snapback]

 

jeg dreit meg ut, men grunnen for jeg svarte var han som hadde svart før meg linka til unlockshop og de har ikke mulighet til det enda, og bruker du wotan eller de andre så mister du all type garanti med engang.

7071533[/snapback]

 

 

Det unlockshop ikke tilbyr er å fjerne operatørlåsen. Hvis du leser på denne siden ser du at de tilbyr debranding.

Lenke til kommentar

Saken er veldig enkel. Vil du ikke ha en brandet telefon, så sier du fra om dette når du bestiller den på nett eller kjøper den i butikk. Hvis du da likevel får en brandet telefon, er jeg helt enig i at du har fått noe annet enn det du kjøpte - og da kan du klage så mye du bare vil. Men så lenge man har valget - nemlig å be om en ubrandet telefon til høyere pris - så ser jeg ikke poenget i å klage over dette verken i en butikk eller på et nettforum.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...