Gå til innhold

vga --> Scart kabel?


DementedAlbino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Takker så mye Estel:)

 

Søkte for to dager siden, og da var ikke denne kabelen fra shg der, og ikke er den på hjemmesiden deres heller da dette er en vare de forventer inn, men som enda ikke er kommet i salg.

 

Ringte til shg og de la inn en bestilling på denne vga-->scart for meg, så nå sparte jeg rundt 500 kr:)

6948262[/snapback]

Litt foreldet denne her, men lurte på om du fikk tak i kabelen?

 

I så fall er jeg interessert i å vite hva du synes om bildekvaliteten. Skal selv få meg en media center pc, men vil ikke helt bytte ut tv'en min ennå. CRT er fortsatt vel så god som LCD på analoge sendinger.

Lenke til kommentar
Har fått kabelen, men får desverre ikke noe bilde på tv ved bruk av den. Aner ikke grunn ikke om det er jeg som har gjort noe feil, eller om det er kabelen som faktisk ikke virker.

 

Har fulgt forskjellige guider når jeg gjorde dette, så skulle tro det virket som det skulle.

7242806[/snapback]

Synd det ikke virket. Tror uansett jeg prøver den. Til den prisen slenger jeg den bare med når jeg skal kjøpe TV-kort. Skal gi en tilbakemelding om jeg får det til å virke eller ikke...

 

Men ikke forvent svar første uken, har ikke fått mediapc'en ennå. Tar nok litt tid, men regner med å være oppe og stå i løpet av desember.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Noen oppdateringer her?

7819161[/snapback]

 

Hadde nesten glemt denne.

 

Prøvde kabelen fra shg, får ikke bilde uansett hva jeg finner på av koblinger og innstillinger. Ser nesten ut som om den ikke virker til dette formålet?

 

Har bestillt ny kabel fra AV-Connection som Mastiff fikk til å virke. (Se artikkel) Men tar nok igjen litt tid før jeg får testet. Utrolig så mye tid småbarn krever... Skal prøve å være litt kjappere denne gangen dog!

Lenke til kommentar

jeg prøvde og finne en overgang vga til skart... det jeg fikk besjed om var at dette var såpass udugelige produkt at det nesten var til å hoppe ut av vinduet av :p

men den andre veien skal være bedre, men anbefaler fortsjatt at du bruker evt komposite eller svideo ut fra skjermkort for denne typen :)

Lenke til kommentar

Har dere planer om å bruke TV`en som en sekundær skjerm som bare skal brukes når man feks ser film og serier, duger jo en "OEM - Scart universal-adaptor in/out" og en S-VIDEO kabel på X meter.

 

Selv bruker jeg en "OEM - S-Video (Graphic Card) + sound OUT to SCART 5 m." (husk å aktivere sekundær skjerm under kontrollpanelet)

 

Begge finnes på SHG, men regner med det er billigere på Chlas Olson.

 

Får man da kun sort-hvit bilde, prøv å bytte kanal på TV`en, (jeg bruker AV2-S)

eller kjøp en "S-VIDEO på scart Colorfix". (ikke testet, så denne garanterer jeg ingenting på)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

S-video er OK, men nVidia-kortet mitt (6200) oppfører seg rart; hver gan en applikasjon åpnes, TV-en startet eller jeg går inn på nVidias kontrollpanel så "hopper"/flikker bildet.

 

Jævli irriterende. Andre som opplever dette?

 

Men tar nok igjen litt tid før jeg får testet. Utrolig så mye tid småbarn krever...

I know.... :-) Men det er gøy!

Lenke til kommentar
Men tar nok igjen litt tid før jeg får testet. Utrolig så mye tid småbarn krever...

I know.... :-) Men det er gøy!

7831276[/snapback]

Og helt herlig! Hun er fire måneder og verdt hvert eneste sekund jeg bruker sammen med henne! :love:

 

Men for å holde oss til tema, fikk kabelen fra AV-Connection i går. Skal se om jeg ikke kan få testet litt på kveldstid i helgen...

Lenke til kommentar

Hva blir kvaliteten med en VGA->SCART kabel? Blir det RGB signal kvalitet eller S-video? En annen ting jeg lurer på, vil bilde dekke hele skjermen på CRT-TV uten widescreen? Jeg bruker RGB-kabel til PS2en min (overlegent fra kompositt), men jeg har ikke widescreen CRT-TV, så bilde dekker ikke hele skjermen. Selvfølgelig kan jeg tvinge signalet til å bli 4:3, men da strekkes bare pixlene og det ser ikke bra ut.

 

Til dere som ikke har fått VGA->SCART til å funke, bør dere sjekke om tven støtter RGB-signal. Ikke alle nye CRT-TVer gjør det, og som oftest er det bare den ene scartinngangen som støtter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...