Gå til innhold

vga --> Scart kabel?


DementedAlbino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk sett litt på det i helgen. Med kabelen fra AV-Connectionfikk jeg bilde med akkurat samme innstillinger som ikke virket med kabelen fra SHG. Vil derfor påstå at SHG ikke lager kablene på riktig måte! Den er i alle fall ubrukelig hos meg!

 

Når det gjelder bildekvalitet har jeg litt igjen. Fargene er som allerede nevn helt topp, men bildet mitt "skjelver" en del. Må nok rote litt rundt i powerstrip for å finne ut av det. Noen som har noen tips? Har en 100Hz Widescreen fra panasonic.

 

@Looper87: I powerstrip kan du stille inn akkurat den oppløsningen som TV'en din har! Som du sier er RGB signalerman får ut, TV'en min påstår i alle fall det. Kan velge mellom RGB og S-Video på Scart-inngangene.

 

@Spragleknas: Har et Radeon X1300 Pro. Som du sier vil ikke Nvidia virke.

Lenke til kommentar

Har kjørt på denne en stund (noen år?!) http://www.nada.kth.se/%7Efeldt/vgascart/VGA-SCART.pdf , i begynnelsen 1024x575i, men senere for og begrense overscan til et minimum(og begrense load på gfx ved ws gaming) 972x544i, jeg gjorde først(og har fotsatt liggende) http://www.nada.kth.se/%7Efeldt/vgascart/ som også fungerte, men jeg fikk bare 'sylskarpt' bilde på midtdelen av skjermen på min 32" Phillips WS CRT, men med førstnevnte over hele skjermen.

 

Jeg ser jo at tv-out på dagens gfx er vesentlig forbedret sammenliknet fra den tiden jeg begynte kjøre tv-out og htpc for 10 år siden eller noe, men kvaliteten kan overhode ikke sammenliknes, så lenge jeg har CRT blir det vga til rgb for min del :)

 

Estel: jeg er ikke sikker på hva du klassifiserer som skjelvende bilde, men om jeg forstår deg rett vil du aldri få dette bort, aka bildet er stabilt ved film, men ustabilt ved desktop? Om dette stemmer er det bare interlaced som slår inn, vær glad du har 100Hz sier jeg bare ;) hehe

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
Estel: jeg er ikke sikker på hva du klassifiserer som skjelvende bilde, men om jeg forstår deg rett vil du aldri få dette bort, aka bildet er stabilt ved film, men ustabilt ved desktop? Om dette stemmer er det bare interlaced som slår inn, vær glad du har 100Hz sier jeg bare ;) hehe

7873664[/snapback]

Tja, hva mener jeg med skjelvende bilde. Det beveger liksom litt på seg fra side til side og opp og ned. Ikke så veldig mye riktignok, men nok til at det ikke er behagelig å se på. Dette er desktop som du sier, har ikke testet film og andre fullscreen bilder ennå.

 

Kunne du postet innstillingene du bruker i powerstrip? Bare for å se om dine er bedre en de jeg bruker...

Lenke til kommentar

joda, kan jeg - disse 2 fungerer best for meg og WS

 

1024x576=1024,32,96,112,576,5,5,39,19750,312

 

972x544=972,50,96,146,544,15,5,61,19750,568

 

ser jeg har slettet instillingene jeg brukte på min gamle 4:3 nokia som døde for noen år siden, men jeg finjusterte ikkeno der, brukte settinger jeg fant på den 'enklere' varianten's hjemmeside.

Lenke til kommentar
Har kjørt på denne en stund (noen år?!) http://www.nada.kth.se/%7Efeldt/vgascart/VGA-SCART.pdf , i begynnelsen 1024x575i, men senere for og begrense overscan til et minimum(og begrense load på gfx ved ws gaming) 972x544i, jeg gjorde først(og har fotsatt liggende) http://www.nada.kth.se/%7Efeldt/vgascart/ som også fungerte, men jeg fikk bare 'sylskarpt' bilde på midtdelen av skjermen på min 32" Phillips WS CRT, men med førstnevnte over hele skjermen.

 

7873664[/snapback]

 

Hei RoosterX

 

Etter hva jeg kan se her, så bruker du et GeForce-kort!

Da er det jo riktig at du skal får bra bilde med koblingen du har beskrevet først her. Når du skriver at bildet ikke ble bra med den koblingen beskrevet som nummer 2, så må jeg bare kommentere at den er beregnet på ATI-kort.

Det ser ut til at GeForce og ATI har forskjellig signalgang ut av VGA-porten etter hva jeg har sett på div fora her på nett, f.eks. RGB-Kabel für ATI und nVidia. Denne siden er på tysk, men bruk altavista sin babelfish-side for å oversette den.

 

Jonny

Lenke til kommentar
joda, kan jeg - disse 2 fungerer best for meg og WS

 

1024x576=1024,32,96,112,576,5,5,39,19750,312

 

972x544=972,50,96,146,544,15,5,61,19750,568

Ahhh, takk for disse! Ble kvitt "skjelvingen" i bildet som jeg snakket om. Sitter på TV'en og skriver nå. Ikke noe problem å lese! Gleder meg til jeg får testet spill og film!

 

Eneste er at bildet er litt større en skjermen, men det skal vi nok få fikset i powerstrip! Takker for hjelpen igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...