Gå til innhold

Multifjernkontroll for PC-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er svært bra!

 

Dog setter vel dette krav til at musikken er kategorisert på en skikkelig måte. Noen som har noen tanker/info om dette. Er kanskje ikke like lett å finne frem når du har en mappe som heter diverse på 60 gb.

 

Uansett er den smakfull og stilig, og er en sterk konkurent til MediaPC i huset. For mange ønsker å kunne streame kun musikk fra en server.

 

De fleste har i dag en eller annen død maskin de kan putte sammen til en server og gjemme denne i huset. Med blåtann gjør det jo heller ikke noe om den er skjult inne i et skap eller lignende.

 

For meg er dette faktisk en bedre løsning enn en HTPC/MediaPC, da jeg er mest opptatt av musikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

slik jeg tolker sidene til Logitech, så spiller den kun hva pcen spiller.

Altså må du i så fall ha to lydkort, dedikert til både Logitechen og til dine vanlige høyttalere.

 

Et rungende nei, på ditt spørsmål.

Lenke til kommentar

I følge Logitech sine amerikanske sider, må man plugge inn en USB transmittor i PCen, og en mottager ved stereoanlegget. [spekulasjon] Sannsynligvis vil transmittoren fungere som et USB-lydkort, og streamer det som sendes til dette lydkortet. Mao, den vil ikke spille den samme lyden som spilles av på de vanlige høytalerne til PCen, da disse er koblet til et annet lydkort. [/spekulasjon]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Denne er helt rå! :dribble:

 

(ihvertfall ut i fra hve jeg kan lese meg til...)

 

Eneste den mangler er en mix med 'Harmony' fjernkontrollen sånn at en bare kunne brukt denne uansett hva en skulle styre.

 

Lurer litt på kvaliteten på overføringa til forsterker?

 

Finnes det noe annet produkt som dette?

 

PS: www.hardware.no : Håper på en test snart!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Roadrunner7: Ok, jeg tok bare utgangspunkt i nettsidene til Logitech. Det at den bare videresendte Windows Mediaplayer eller andre programmer gav inntrykket..

Lenke til kommentar

Streamer selv musikken fra winamp til anlegget via en USB-kabel og har samtidig lyd ellers ut gjennom lydutgangen på lydkortet (plugg-i-øret-headsett m/mic). Er bare å sette lydinstillingene i kontrollpanelet til å bruke de vanlige lydkort-driverne og så sette winamp til å sende lyden til driveren for USB-enheten som er tilkoblet. (I mitt tilfelle et heller stygt Philips-anlegg, men grei lyd og usb-tilkoblingene er tilgivende nok.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Streamer selv musikken fra winamp til anlegget via en USB-kabel og har samtidig lyd ellers ut gjennom lydutgangen på lydkortet (plugg-i-øret-headsett m/mic).

6641693[/snapback]

 

Hele vitsen med denne er jo at jeg kan styre hva serveren i 3 etg. spiller fra stua.

 

Det funker dårlig med kun USB kabel når anlegget (og folk) er i et helt annet rom enn pc'en.

Lenke til kommentar
Streamer selv musikken fra winamp til anlegget via en USB-kabel og har samtidig lyd ellers ut gjennom lydutgangen på lydkortet (plugg-i-øret-headsett m/mic).

6641693[/snapback]

 

Hele vitsen med denne er jo at jeg kan styre hva serveren i 3 etg. spiller fra stua.

 

Det funker dårlig med kun USB kabel når anlegget (og folk) er i et helt annet rom enn pc'en.

6645750[/snapback]

 

USB kabelen er kun til ladestasjonen/sende enheten, som skal stå i samme rom som PCen. Ved musikk anlegget som skal spille musikk så setter man mottakeren. I mellom disse trengs ikke kabel.

Lenke til kommentar
Streamer selv musikken fra winamp til anlegget via en USB-kabel og har samtidig lyd ellers ut gjennom lydutgangen på lydkortet (plugg-i-øret-headsett m/mic).

6641693[/snapback]

 

Hele vitsen med denne er jo at jeg kan styre hva serveren i 3 etg. spiller fra stua.

 

Det funker dårlig med kun USB kabel når anlegget (og folk) er i et helt annet rom enn pc'en.

6645750[/snapback]

Lenke til kommentar
Lurer litt på kvaliteten på overføringa til forsterker?

6641380[/snapback]

 

Tror ikke bøåtann har nok båndbredde til å overføre det lossless, så da må det vel lossy komprimeres, og jeg mistenker at det gjøres på en måte som skaper kvalitetstap. I tillegg så innholder denne et lite lydkort(?), som sikkert er av diskutabel kvalitet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Denne er helt rå!  :dribble:

 

(ihvertfall ut i fra hve jeg kan lese meg til...)

 

Eneste den mangler er en mix med 'Harmony' fjernkontrollen sånn at en bare kunne brukt denne uansett hva en skulle styre.

 

Lurer litt på kvaliteten på overføringa til forsterker?

 

Finnes det noe annet produkt som dette?

 

PS: www.hardware.no : Håper på en test snart!

6641380[/snapback]

 

JA - det finnes noe annet produkt som dette:

Dette produktet er vel MEGET likt som et annet produkt Logitech lanserte for ikke lenge siden (testet her, på hardware.no)

Forskjellen er vel hvor avansert fjernkontrollen er... den forrige kunne bare gjøre enkle operasjoner, som 'neste', 'forrige', 'play', 'stop' osv... mens denne nye altså har en slags browse-funksjonalitet i tillegg. Jeg vil tro det er begrenset hvor brukervennlig det er med browse-funksjonalitet på en skjerm av denne størrelsen uansett. Og at man til syvende og sist kommer lengst med å sette opp en spilleliste på pc-en som utgansgpunkt. (Da tilfører faktisk ikke dennen nye utgaven så sinnsykt mye)

Lenke til kommentar
Denne er helt rå!  :dribble:

 

(ihvertfall ut i fra hve jeg kan lese meg til...)

 

Eneste den mangler er en mix med 'Harmony' fjernkontrollen sånn at en bare kunne brukt denne uansett hva en skulle styre.

 

Lurer litt på kvaliteten på overføringa til forsterker?

 

Finnes det noe annet produkt som dette?

 

PS: www.hardware.no : Håper på en test snart!

6641380[/snapback]

 

JA - det finnes noe annet produkt som dette:

Dette produktet er vel MEGET likt som et annet produkt Logitech lanserte for ikke lenge siden (testet her, på hardware.no)

Forskjellen er vel hvor avansert fjernkontrollen er... den forrige kunne bare gjøre enkle operasjoner, som 'neste', 'forrige', 'play', 'stop' osv... mens denne nye altså har en slags browse-funksjonalitet i tillegg. Jeg vil tro det er begrenset hvor brukervennlig det er med browse-funksjonalitet på en skjerm av denne størrelsen uansett. Og at man til syvende og sist kommer lengst med å sette opp en spilleliste på pc-en som utgansgpunkt. (Da tilfører faktisk ikke dennen nye utgaven så sinnsykt mye)

6645897[/snapback]

 

Problemet med den andre Logitechen du linket til er at den ikke har display i det hele tatt. Dermed må man nesten til PCen hvis man får lyst til å høre på noe annet. Her kan man ihvertfall se hva du leter etter. Og siden diplayet sitter på fjernkontrollen så trenger det ikke være så stort heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Problemet med den andre Logitechen du linket til er at den ikke har display i det hele tatt. Dermed må man nesten til PCen hvis man får lyst til å høre på noe annet. Her kan man ihvertfall se hva du leter etter. Og siden diplayet sitter på fjernkontrollen så trenger det ikke være så stort heller.

6648877[/snapback]

 

Enig. Håper vi får en test av denne et eller annet sted sånn at en finner ut om displayet på denne faktisk funker i praksis.

Dessuten er jeg litt nysgjerrig på hvor bra lyden blir, dvs. om det blir merkbart dårligere ved bruk av BT overførig.

Lenke til kommentar
Problemet med den andre Logitechen du linket til er at den ikke har display i det hele tatt. Dermed må man nesten til PCen hvis man får lyst til å høre på noe annet. Her kan man ihvertfall se hva du leter etter. Og siden diplayet sitter på fjernkontrollen så trenger det ikke være så stort heller.

6648877[/snapback]

 

Enig. Håper vi får en test av denne et eller annet sted sånn at en finner ut om displayet på denne faktisk funker i praksis.

Dessuten er jeg litt nysgjerrig på hvor bra lyden blir, dvs. om det blir merkbart dårligere ved bruk av BT overførig.

6653083[/snapback]

 

Jeg vil iallfall tro at lyd-messig er den dønn lik den forrige bluetooth løsningen til Logitech. Slik jeg ser det er eneste forskjell fjernkontrollen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...