Gå til innhold

Test: Eavesdropper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, takk for advarselen :)

 

Men jeg hadde neppe kjøpt noe slik likevel, og om jeg hadde det hadde forventningen vært omtrent som opplevd av testeren.

 

Dog, tror jeg det er noen som kan fatte interessen dersom jeg sier at mikrofonen kan bli svært så retningsstyrt og dermed ganske støyredusert om man kombinerer mikrofonen med en parabolisk form. Man kan f.eks prøve seg frem med mors grytelokk og se om de har en nær parabolsk form og om man finner fokuspunktet. Med en ekte paraboltallerken på f.eks 90cm tror jeg det skal være mulig å sniklytte på lavmælte samtaler på opp mot et par hundre meters avstand.

Lenke til kommentar

Ikke annet å vente fra et produkt som koster 60kr. Jeg har dog prøvd en del dyrere saker, som brukes blant annet militært (tror jeg). Det er jævlig gøy. Der kan man stille inn på spesifikke frekvensområder, og settinger som filtrerer ut omtrent alt annet enn stemmer er svinemorsomt. Da jeg prøvde hørte jeg en samtale som foregikk omtrent 50m unna som om noen hvisket i øret på meg. :)

Lenke til kommentar
Ah, dette vekker minner, hvem prøvde vel ikke en "Whisper 2000" for en ca 15år siden? var akkurat samme greia, og var akkurat like dårlig :p

6510128[/snapback]

Den har jeg prøvd :D Jeg husket bare ikke navnet. Lattelig dårlig "støygenerator", men men. Hadde jeg bare hatt tilgang på parabol den gangen ;)

Lenke til kommentar
Ah, dette vekker minner, hvem prøvde vel ikke en "Whisper 2000" for en ca 15år siden? var akkurat samme greia, og var akkurat like dårlig :p

6510128[/snapback]

 

Som oftest er det jo bakgrunnstøyen en god del høyere en høreterskelen, og således er det den begrensene faktoren, da er det jo ike rart det funker dårlig å forsterke over hele linja, en direksjonell mikrofon burde vel være et minimum. (litt mer diskret enn en parabol :))

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Kanskje kamuflére det som en mp3-spiller eller noe? Og som Simen1 sier, bør det være retningsstyrt.

6509974[/snapback]

hehe...husker jeg riktig var Whisper 2000 som hainz nevner "kamuflert" som en lommeradio/portabel radio. Husker at min bror hadde den, men den var ikke særlig imponerende :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...