Gå til innhold

Boss vs søppel


Akidon

Sier du boss eller søppel?  

380 stemmer

  1. 1. Sier du boss eller søppel?

    • Boss
      106
    • Søppel
      229
    • Blanding av begge to
      24
    • Bryr meg ikke.
      20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Boss er et dårlig ord fordi det kan misforstås veldig lett. "Boss" som i Hugo Boss, "boss" som i sjef osv. Søppel er et flott ord som ikke kan misforstås...

 

 

 

Norge > Bergen

 

 

Begynner å bli passe lei av disse "Hva sier du"-diskusjonene :xmas:

6390707[/snapback]

 

 

Sier du som startet hvitost tråden! :thumbup:

Lenke til kommentar
Boss er et offisielt, norsk ord. ( http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j )

 

Bergen > Norge

6390717[/snapback]

EvoZ > Norge > Afrika > Bææærgen > Bhsand

 

 

Fra spøk til Halvor:

 

Må man virkelig ta opp alle dialektforskjeller her på forumet?

 

Heter det "å rygge" eller "å bakke"

Heter det "hva er klokken?" eller "hvor mye er klokken"

Heter det "Norge" eller "Noreg"

Heter det "trailer" eller "lastebil"

Lenke til kommentar

Var ikke meningen å diskutere hva som er rett eller ikke. Lurte bare på hvor stor utstreking ordet hadde. Greit nok er kanskje ikke helt ideelt å diskutere det men.... kjeder meg venter på at en serie skal bli ferdig og da skjer sånne ting som dette som går utover andre som deg evoz... :tease:

Lenke til kommentar
Skal "boss" plutselig bety søppel også nå?

6390779[/snapback]

Ja i Bæærgen

 

 

 

Ville tro at ordet stort sett blir brukt av bærgensere, kanskje det strekker seg ned til Haugesund.

6390787[/snapback]

 

Brukes flittig i Møre og Romsdal. Nærmere bestemt sunnmøre/ålesund. Sikkert resten også. Jeg sier boss til mine dialektsfrender, men vet at det er en ørliten sjangse for å bli misforstått, så jeg kan bruke begge.

 

edit: whops. Skamme seg for å lese alle innleggene bortsett fra det aller siste før mitt, som nevnte akkurat dette. Jaja, jeg bekrefter at SpecialK snakker sant.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Skal "boss" plutselig bety søppel også nå?

6390779[/snapback]

Ja i Bæærgen

 

 

 

Ville tro at ordet stort sett blir brukt av bærgensere, kanskje det strekker seg ned til Haugesund.

6390787[/snapback]

 

Brukes flittig i Møre og Romsdal. Nærmere bestemt sunnmøre/ålesund. Sikkert resten også. Jeg sier boss til mine dialektsfrender, men vet at det er en ørliten sjangse for å bli misforstått, så jeg kan bruke begge.

 

edit: whops. Skamme seg for å lese alle innleggene bortsett fra det aller siste før mitt, som nevnte akkurat dette. Jaja, jeg bekrefter at SpecialK snakker sant.

6390910[/snapback]

 

Artig. Sånt kan skje den beste;) Jeg sier søppel når jeg omgås folk som ikke forstår hva boss betyr :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...