Gå til innhold

Programtips: Notebook Hardware Control


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukt programmet mye, har undervoltet CPU og det er så mye stillere. Bedre batterilevetid har man også. Det er også en mulighet for å sette ned klokkefrekvensen på skjermkortet så det ikke drar så mye strøm.

 

Veldig bra program, anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Har brukt denne i lengre tid og liker´n godt. Maskina mi har nvidia-kort, nhc har bare støtte for ati-kort nå, men det står at det får støtte fra nvidia fra neste utgave.

Noen som vet når dette er? Hvilke muligheter til innstillinger har dere dere som har ati-kort?

Lenke til kommentar

Stemmer i andres erfaringer her... Kjempeprogram. Eneste aberet jeg har funnet er at det ikke kjører som "service", og derfor ikke fungerer for flere brukere simultant (ikke i gratisversjon i alle fall). I tillegg hadde jeg litt problemer med at det krasjet når det ble brukt sammen med windows media player i forrige beta. Har ikke merket noe til dette med 1.10 beta 3. Kjører forøvrig 0.7 V på 800 MHz (sonoma P-M)

Lenke til kommentar

Når en har et program som dette installert, må en da deaktivere programmer som var preinstallert for å kontrollere diverse ting som batterinivå med mer? Det er jo mange forskjellige styreprogrammer alt etter hvilket merke laptop du har.

Lenke til kommentar
Jeg har en dell bærbar(latitude x300). Den har intel grafikkort og speedstep som automatisk klokker ned til 700MHz når det er lite å gjøre. Er det noen fordel for meg å installere dette programmet da?

6189212[/snapback]

 

Du kan stille ned spenningen slik at den bruker enda mindre strøm enn nå, stille på viftehastigheten og overvåke temperaturen. Kort fortalt det som står i artikkelen og det folk skriver i tråden.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Har brukt denne i lengre tid og liker´n godt. Maskina mi har nvidia-kort, nhc har bare støtte for ati-kort nå, men det står at det får støtte fra nvidia fra neste utgave.

Noen som vet når dette er? Hvilke muligheter til innstillinger har dere dere som har ati-kort?

6188810[/snapback]

 

Kontrollere PowerPlay (aut nedklokking ved batteridrift) og manuell innstilling av klokkehastighet (både under- og overklokking).

 

Bra tips hw.no, eneste monitorprogram jeg har prøvd som klarer å fange inn CPU-tempen på min Latitude C640 (P4M 1.8). Ser dessverre ikke CPU-multi/volts.

Endret av jon67
Lenke til kommentar
Jeg har en steingammal Dell Inspiron 8000 "i betraktning 700mhz PIII" vi dette funke med den? Og hvor får man den der Microsoft .NET Framework versjon 2.0 saken? :ermm:

edit:fant netframework

-Håper noen kan svare! :p

6190112[/snapback]

 

Ikke godt å si, men jeg tviler. Det er vel bare å prøve det :)

Lenke til kommentar
Hmm.. er alt håp ute?

http://home.no.net/kaysi/fsscr132.gif

 

Eller vil det ordne seg hvis jeg tar en defrag?

 

Får ikke fram noe maks levetid av batterie heller..

6190400[/snapback]

 

At den ikke greier å lese av fra den siste linjen av S.M.A.R.T dataene er vel ikke akkurat noen krise..

Få du ikke vist gjenstående batteritid? (er litt uklart hva du virkelig mener)

Det vil ikke ordne seg med en defragmentering, større sjanse for at det ordner seg med å installere windows på nytt, men jeg ville ikke gått så hardt til verks (iallefall ikke for å kunne lese den siste linjen av de ubetydelige S.M.A.R.T dataene)

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Ok takk for raskt svar ;)

 

Og angående levetiden på batteriene så lønnte det seg visst å ta ut laderen for å få fram det :p:blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...