Gå til innhold

Core Duo skal bli billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok viktig for Intel å få masse enheter ut i bedriftsmarkedet, før innkøpere begynner å lure på om ikke Turion er et alternativ... Bransjen fungerer jo slik at "Siden Pentium 4 har funket til nå, kjøper vi det..." men når P4 begraves er de nok litt redde for at de konservative skal sveive i gang hjernen.

Lenke til kommentar

Veiledende utsalgspris for Turion X2 er jo noen lunde den samme som prisen Core Duo skal bli satt ned til, så det er jo selvfølgelig grunnen til at Intel følger opp. Hadde Turion X2 blitt priset høyere, så hadde sikkert ikke Intel senket prisene. Etter å ha sett èn test av Turion X2 mot Core Duo, så ser det ut som at sistnevnte er det lille hakket foran på ytelse gjevnt over. Strømforbruk har jeg ikke sett noe til ennå.

 

Iallefall bra at AMD priset Turion X2 såpass lavt i utganspunktet slik at Intel ble tvunget til å sette ned prisen. Konkurranse på sitt beste :)

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
markedsføringsverdien i 64bit støtte er uansett ganske stor...

 

edit: leif, hvis jeg finner deg er du død!

6132760[/snapback]

 

Det samme var argumentene før bare på intel sider da med Ghz og HT, men når den ikke yter bedre så gjett hva, den ytere ikke bedre. markedsføring svarkedsføring, alle de testen jeg har sett så spanker core duo Turion X2. uansett hvor mye 64bit du har i os og programmer så hjelper ikke det, når den yter så mye bedre.

Lenke til kommentar
64-bits-prosessorer til liten nytte

Det er snart tre år siden Athlon 64 kom på markedet. Men fortsatt bruker nesten ingen 64-bits programvare på PC-en.

http://www.digi.no/php/art.php?id=304309

6132753[/snapback]

Det er fordi det er få som er klar over at det er bedre, og fordi Windows XP 64bit har hatt en god del problemer med drivere. Men nå er det aller meste løst, så da kan 64bit utnyttet i Windows også uten problem. 64bits Windows yter en del bedre.
Lenke til kommentar
markedsføringsverdien i 64bit støtte er uansett ganske stor...

 

edit: leif, hvis jeg finner deg er du død!

6132760[/snapback]

alle de testen jeg har sett så spanker core duo Turion X2. uansett hvor mye 64bit du har i os og programmer så hjelper ikke det, når den yter så mye bedre.

6132872[/snapback]

 

 

Både AMD og Intel forsøker nok å posisjonere seg i forkant av Windows Vista mtp 64-bit cpu'er, og grunnene for innføring av denne type teknologi i prosessorene er nok mer enn kun markedsføring.

 

Vil gjerne se en (eller fler) linker til tester med bruk av 64-bit os, 64-bit sofware og Turion x2 Vs Core Duo.

 

Spesielt de testene der Core Duo "spanker" Turion x2... (I double dare ya'!)

Lenke til kommentar

Noen antagelser om når dette faktisk vil innvirke på notebook-priser? Vil det lønne seg for meg å drøye kjøp av Inspiron 6400, kanskje? Vil Dell i den øyeblikkelige fremtid senke sine priser pga dette tror dere? Noe sier meg "nei, bare føl deg trygg på å kjøp nå".

Lenke til kommentar
[Vil gjerne se en (eller fler) linker til tester med bruk av 64-bit os, 64-bit sofware og Turion x2 Vs Core Duo.

 

Spesielt de testene der Core Duo "spanker" Turion x2... (I double dare ya'!)

6133165[/snapback]

 

 

Nå har det vel vært slik en godt stund at Intel har hatt bedre CPUer på bærbare markedet, mens AMD har vært best på stasjonære. Men om Turion X2 tar igjen gjør vel ingenting for konkurransens skyld.

Lenke til kommentar
Noen antagelser om når dette faktisk vil innvirke på notebook-priser? Vil det lønne seg for meg å drøye kjøp av Inspiron 6400, kanskje? Vil Dell i den øyeblikkelige fremtid senke sine priser pga dette tror dere? Noe sier meg "nei, bare føl deg trygg på å kjøp nå".

6133328[/snapback]

 

Du kan jo alltids høre med Dell.. Det jeg vet er at prisreduksjonen skjer i "slutten av Mai."

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
markedsføringsverdien i 64bit støtte er uansett ganske stor...

 

edit: leif, hvis jeg finner deg er du død!

6132760[/snapback]

 

Det samme var argumentene før bare på intel sider da med Ghz og HT, men når den ikke yter bedre så gjett hva, den ytere ikke bedre. markedsføring svarkedsføring, alle de testen jeg har sett så spanker core duo Turion X2. uansett hvor mye 64bit du har i os og programmer så hjelper ikke det, når den yter så mye bedre.

6132872[/snapback]

 

Sier ikke noe på det, men!

 

Den vanlige mannen i gata leser ikke benchmarks... de ser på specs. Gjerne der og da på produktarket i butikken og når den ene brikka skilter med 64bit støtte og den andre ikke, ja så fremstår den med som bedre.

Lenke til kommentar
Sluker ikkje AMD sine bærbare cpuer mykje straum då? Eller har dei fått fiksa det. Eg kan fint presse min Dell 6400 over 8 timer med jobbing i word.

6133436[/snapback]

 

8 timer uten å koble i strømkabelen? Interessant. Hva er systemoppsettet ditt? Dinside.no klarte 6 1/2 time i en BattMark-test med ett av de billigere oppsettet. Men hvordan BattMark og skriving i Word sammenligner seg har jeg ikke fjerneste på.

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids høre med Dell.. Det jeg vet er at prisreduksjonen skjer i "slutten av Mai."

6133371[/snapback]

 

Jeg tok meg friheten å ringe jeg, samtidig som jeg fikk mitt ønskelige tilbud tilsendt på mail. Snakket med en hyggelig sørlending som fortalte det vi alle egentlig visste. For det første er ikke priskuttene før i begynnelsen av juni, og for det andre vil det ta en god stund før det merkes på Dell sine priser, og da selvfølgelig bare som en helhetlig billigere PC. Vi vil ikke kunne se og si "Oi, for en billig CPU."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...