Gå til innhold

Kontroller PSU-en trådløst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel mye samme vitsen som fjernstyrt sentrallås til biler; det er praktisk. Slipper å bøye seg ned og trykke på knappen, samt at man kan sette PC'en i et annet rom eller et isolerende skap. Uansett så får ikke dette meg til å kjøpe NorthQ, men hvis Mist/Forton Source kom med noe lignende ville jeg vurdert det :D

Lenke til kommentar
Er vel mye samme vitsen som fjernstyrt sentrallås til biler; det er praktisk. Slipper å bøye seg ned og trykke på knappen, samt at man kan sette PC'en i et annet rom eller et isolerende skap. Uansett så får ikke dette meg til å kjøpe NorthQ, men hvis Mist/Forton Source kom med noe lignende ville jeg vurdert det :D

6107594[/snapback]

Jeg er helt enig i det der, men jeg vil legge til Hiper i lista.
Lenke til kommentar

ikke så veldig dumt som enl sier,,, jeg pleier ofte å skru på pcn for så å gjøre noe annet mens den starter opp windows... Hadde selvsagt vært greit å kunne skru den på f.eks før jeg kom hjem :p

Men det er selvsagt bare småting,,, kanskje irreterende å ha enda en fjernkontroll, evnt enda en ting i lommen i tillegg til mp3 mobil nøkler etc etc... Som tidligere nevnt , hadde jo vært greit om noen andre enn northQ hadde komt med dette :p Men men, skader jo ikke at de prøver ut nye ting :)

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
Morsom sak. Jeg mener den har potensiale. Folk har jo fjernstyrte låser på bilene sine, fjernkontroll til belysning i taket, og til all verdens duppeditter i leiligheta så hvorfor ikke?

 

SmoPe: NorthQ er da ikke så ille jevnt over?

6107611[/snapback]

 

digger ikea lysstyringen min! :D

 

kansje må jeg ha en sånn og! nei tror jeg dropper det av en enkel grunn; jeg skrur nesten aldri strømmen på strømforsyningen. maskinen står nesten alltid på, eventuelt avskrudd men med strømmen på(er jeg på ferie trekker jeg ut kontakten helt!)

Lenke til kommentar
hmmm. må jo være plagsomt, hvis samtlige i ett borettslag har kjøpt en slik PSU -> 1 trykker på OFF knappen og slår av pc'n til alle de andre i en radius på 100m :thumbs:

6107643[/snapback]

De er nok litt forskjellige. Men tenk om naboen sitter med ei universial-fjernstyring og slår av pcen din i tider og utider da. :)
Lenke til kommentar

Synes iMon sin interne fjernkontroller har en mye bedre løsning her jeg (finnes både som IR og RF). Her er det satt en "bryter" rett foran strømforskyningen inn til hovedkortet. Dette gjør at en ikke er avhengig av noe WAKE-ON-... el. for å skru PC-en PÅ. For å skru den AV gjøres det enkelt og greit på vanlig måte, for å unngå korrupte data.

 

Bruker man NorthQ sin dingsefjernkontroll til å skru PC-en av risikerer man korrupte data...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...